Je Tapo heeft niet de juiste capabilities helaas.
Als je een v3 hebt kan je hem toch veel beter aansluiten via TCP? Dan hoef je ook geen stekker.
Je bedoeld een utp kabel naar m’n modem? zou kunnnen maar dan moet ik een hele lage kabel trekken
Utp mag 100 meter zijn, dus dat is geen probleem ![]()
Bedankt voor het mooie Slim Energy plaatje. Voor de Sessy batterijen werkt niet helemaal goed. Hieronder het eerste plaatje was tijdens het laden van de batterijen, het tweede plaatje ontladen. Niet heel duidelijk de eerste omdat net tijdens het screenshotje de pijltjes weg zijn, maar die gingen van het net en de batterij naar het huis, terwijl dit moet zijn van het net naar de batterij en het huis.
In het tweede plaatje is de batterij aan het ontladen dus zouden de pijltjes moeten van de batterij naar het huis en het net.
Bedankt alvast voor het aanpassen ![]()
Tot nu toe snap ik geen bal van de laadplannen
Ik weet niet of het aan mijn instellingen ligt of gewoon dat ik de strategie niet snap. In ieder geval ik zie continue een lege batterij, STOP acties, geen NOM zodat de zonnestroom de batterij in gaat, Zonnestroom terugleveren naar het net, etc… Kan ook zijn dat e.e.a. zich nog moet inregelen. Zie hieronder mijn laadplan voor morgen. Batterijen zijn nu leeg en ben weer 1000 - 1200 Wh aan het trekken van het net. Dat blijft dus zo tot morgen de hele dag aangezien blijkbaar geen zon wordt voorspeld.
Vraagje aan mede Sessy gebruikers: Zou iemand jullie instellingen eens mij willen laten toekomen?
Bedankt.
Eh dit was een behoorlijk fout hoor. Raakte meerdere onderdelen in de app. De andere batterijen gebruiken voor ontladen = negatief en laden is positief. Bij Sessy is dat andersom. Aangepast in de nieuwe versie.
Voor mij zou Zendure (Solarflow 2400 AC) support ook heel fijn zijn!
Hoi @Roedi_de_Lion
Ik ben helemaal nieuw in deze wereld en gebruik sinds een jaar zonnepanelen met een Goodwe omvormer via een dynamisch energiecontract bij Zonneplan en sinds enige dagen zijn daar ook 2 x Goodwe Lynx D 5 kW batterijen bijgekomen en volgt op korte termijn nog een warmtepomp. Omdat het SEMS portaal en Goodwe apps onvoldoende ondersteuning geven, ben ik op zoek naar relatief eenvoudige oplossingen om het laadgedrag van de batterijen zo economisch voordelig mogelijk te kunnen beïnvloeden.
Ik loop echter in de wereld van HomeWizard, Home Assistant, Raspberry PI’s en Homey een beetje vast. Ik begrijp dat jouw app op Homey werkt, maar zie nu ook HomeWizard staan. Kun je mij een beetje bijlichten wat nu een goede oplossing zou zijn voor mijn vraag?
Alvast bedankt,
Groetjes,
Theo
Voor mij (3x een Zendure Solarflow 2400AC) eveneens!
Ik laad mijn (2e) Tesla via een simpele Mennekes CEE 380v wandcontactdoos → CCS adapter, en de andere Tesla gaat via de standaard laadkabel de laadpaal in.
Helaas starten ze niet altijd tegelijk, maar met 3×25 A kan ik de volledige capaciteit gebruiken.
De Easee-meter schaalt automatisch de laadpaal terug zodra de andere auto begint te trekken, wat netjes werkt.
Mijn vraag / uitdaging:
Is er een manier om de twee auto’s als aparte “energy devices” in Homey toe te voegen, zodanig dat:
-
Als één auto laadt, de batterij niet wordt ontladen om de auto te ondersteunen (efficiëntieverlies)?
-
Met de laadpaal lukt dit al: zodra de auto klaar is, stopt hij met ontladen uit de batterij via deze app.
-
Maar met de tweede auto gebeurt dat niet: zodra de eerste auto klaar is en de tweede nog laadt, wordt de batterij wel ontladen. Dat wil ik graag voorkomen vanwege efficiëntie.
Kortom: kan Homey onderscheid maken tussen laden via een auto als verbruiker vs laden via batterijsturing, zodat de batterij niet onnodig wordt gebruikt voor auto’s?
Die is helaas niet gelukt tot nu toe, zonder de batterij te beschadigen. Helaas…..
Met Hems aan kan je nom draaien, met Hems uit de overige taken. Dat is ook een lastige.
Afijn misschien hebben jullie wel goede ideeën. Maar stuur mij dan een DM
Tweede auto zit niet op aparte groep? Kan je daar geen kwh meter tussen zetten oid?
Hoi Willem,
Mijn app kan drie merken thuisbatterijen aansturen, waaronder ook de Homewizard batterij. Jouw batterijen kan de app niet.
Ook is mijn app niet zomaar plug en play. Het heeft echt de nodige onleertijd nodig.
Ik ga wel eens kijken of het ook mogelijk is om een goede verbinding te maken met de Goodwe Lynx D. Niet op korte termijn.
Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen.
Ik heb sinds vandaag de app geïnstalleerd, de setup doorlopen, alles lijkt goed te werken. Ik zie dat het dynamisch laden/ontladen op ‘Fallback’ staat maar dat heeft waarschijnlijk met de Epex prijzen te maken?
Ik zie nog wel dat er bij ‘verbruik en learning’. Nog geen gegevens staan, duurt het 3-7 dagen voordat daar gegevens komen te staan, of heb ik met onderstaande melding ergens een instelling verkeerd staan ?
Ik heb een P1 meter gekoppeld, die van de Sessy’s. Ik heb ook een Homey Energy meter maar die krijg ik niet gekoppeld, kan geen apparaat ID vinden om in te voeren.
Ik heb een homey pro 2023, heb bij ‘data bron voor learning’ de ‘ homey pro 2023 API geselecteerd.
Ja klopt. Ik haal de zonopwek van homey energy. Die heeft geen vermogen denk ik. Moet ik aanpassen.
Zie hierboven de antwoorden.
Het id zou je gewoon moeten kunnen vinden…dat staat hier ergens in het forum hoe dat moet.
Ik ga verder zoeken, dank zover voor alle antwoorden.