[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

nou dan gaat er iets stuk… wordt er helemaal geen schema meer gegenereerd

heb de originele waarden hersteld, app herstart op homey, maar geen laadschema. Wel bemerk ik dat mijn Sessy’s conform het eerder voorgestelde laadschema nu, 0.00 zijn begonnen met laden. Ik heb je ff een support ticket gestuurd. Voor nu, slaap lekker en morgen weer verder :slight_smile:

edit; ooh nee, suf van mij, 0.00 is next day. Er moet nog data verzameld worden voor de volgende dag.. duh. Sorry @Roedi_de_Lion , het werkt inderdaad wel als ik flink aan die knoppen draai vwb ONTLADEN vs NOM.

1 Like

Als het mogelijk is om de optie “NOM (zon-overschot)” als eigen keuze in het Homey kaartje te presenteren, dan kunnen we er zelf een “zero_charge_only” actie aan hangen..

Ja. Die zal er dan ook bijkomen. Maar ik moet het eerst maken.

8.45 uur gaat op een lager vermogen. Dit is het goedkoopste kwartier van de ontlaadkwartieren. Wel cool dat hij dat nu doet.

2 Likes

Waar moet je deze socket toevoegen en kan het ook met bijvoorbeeld een NOUS Zigby A1Z die heb ik nog liggen?

@Roedi_de_Lion
Ik zat nog even te denken. Zit er misschien een logica fout in t.o.v. de FIFO. Als de accu vanaf het net laad dan is het correct dat het de prijs is van dat kwartier. Maar als nu de zon schijnt en die wordt in de batterij gezet. Dan koop je het toch niet in? Dan zou het in de andere kolom moeten staan? Want je hebt op dat moment de Kwartierprijs verdiend? Of denk ik nu verkeerd.

Als je een support ticket aanmaakt, kan ik de capabilities zien.

Ik zag net dat die NOUS max 2500W belasting aan kunnen. Lijkt me niet verstandig als mijn batterij dat ook kan? Die van Homwizzard kan 3,5 of zo max hebben.

Ik heb nog een Tapo liggen. Die kan wel 3,5 KW aan had ik bij de batterij gekregen ga die eens aanmelden weer. Zal anders daar een Support voor sturen. Maar eerst testen of die in Homey goed uit te lezen is. Was voorheen niet zo namelijk.

En hij moet import en export kunnen lezen & totaalstanden

Stel je gebruikt die zonnestroom gewoon in je huis. Dan levert hij precies de inkoopprijs op. Maar jij besluit het toch in je batterij te stoppen. Dan moet je die stroom toch van het net kopen? Dus heb je kosten.

Klopt maar als je overschot hebt dus meer terugleverd wat ik je batterij gaat dan is dat toch ook je winst want dat hoef je toch niet in te kopen?

Dus zon - woning = overschot dat gaat in je batterij en koop je niet. Dus dat mag hij dan niet rekenen als koop maar als opbrengst? Die gebruik je later dus is de prijs van het kwartier wat je in de batterij stopt dus de prijs wat je later kunt verrekenen .

1 Like

Ik heb je net even een support gestuurd omtrent de TAPO stekker.
Kun jij hier iets mee? Trouwens hij stuurt direct JSON opende niet de email.

Goed he. Maar als je die verstuurd, moet je wel het apparaat selecteren voordat je hem verstuurd. Anders zie ik geen capabilities

Goed om hier zo samen naar te kijken. De module pakt pas winst op het moment van verkoop/ontladen. Wat ik nog wel wil gaan toevoegen is dat ik rekening moet houden waar de stroom vandaan komt en waar het naartoe gaat. => het verschil van inkoopprijs en verkoopprijs.

Maar ik reken dus gen opbrengst op het moment dat het inde batterij gaat, maar wanneer het ontladen wordt.

1 Like

Heb ik waarschijnlijk 2 keer gedaaan 1x goed en 1x met niks sorry daarvoor

Goedemiddag @Roedi_de_Lion

Fantastisch hoe goed het nu werkt! Met deze zonnige dagen zie je ook werkelijk het laden en ontladen.

Ik heb wel wat vreemds,

Hoe moet ik dit lezen? Ik heb maar een accu van 5,12 kWh

Rapportje heb ik aangemaakt.

Bedankt!

Precies wat ik bedoel dus. Als je ooit deze toevoegt (geen haast vind het sowieso al een top programma) en de telling van KWh in de batterij bij FIFO staan goed, dan is het nagenoeg 1 op 1 qua nauwkeurigheid.

je kan via een flow alles even resetten. Dat zou ik eerst doen. Je werkt via api. je hebt dus een v1 of v2?

Ik zou ook marstek even vragen om de firmawer te laten upgraden naar 157.

Ik heb dit nu anders opgelost. Het plan detecteer zognaamde NOM-blokken. Tijdens deze blokken kijkt de app of hij kwartieren op stop moet zetten of niet. (afhankelijk van de Soc van de batterij). de goedkoopste kwartieren worden op STOP gezet.

Nu werden de NOM-overschot kwartieren altijd op NOM gezet en werden niet meegenomen bij het bepalen van de stop kwartieren. Dat heb ik nu veranderd, zodat deze kwartieren wel worden meegenomen en niet standaard op NOM worden gezet.

Stel de batterij staat tijdens zon-overschot op stop…dan gaat de batterij alsnog laden door Solar Capture. :slight_smile: Met deze oplossing werkt het meteen voor alle batterij typen.

2 Likes

Nou is niet helemaal juist want ik heb het nu ook weer. En ik heb een Venus v3 hij ging een paar dagen geleden goed. Maar volgens mij gaat het goed als ik dus een stekker tussen de batterij zet begrijp ik van je? Ben benieuwd of die tapo het kan? Anders toch die van HomeWizard kopen