[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Vraagt hij niet naar de auto? Ik heb helemaal geen laadpaal. (ik gebruik de app niet meer hor, ik lease). Maar ook dan moet je gewoon de kritische apparaten in SlimLaden zetten.

Hij kent de auto wel dat is goed maar nu nog ff verder kijken. Maar kan ik deze jedlix als kritiek apparaat aanmelden dan? Of heb ik dat mis

Klopt, nu werkt het wel.

Straks moest ik hem zelf stoppen.

1 Like

Je laadpaal moet wel in homey staan. Anders kent Slimladen hem niet. En dan opgeven bij kritisvhe apparaten. Dat deed je toch al?

Jedlix start het laden, Slimladen herkent het vermogen.

Nee hoe zet ik m’n laadpaal er in want ik heb geen slimme laadpaal. Dan kan het toch niet of denk ik verkeerd

Ik heb een lanova laadpaal

In versie 16 werkte het iig niet als ik de instellingen zoals hieronder hanteer, de EV lader aanzet, de P1-meter naar 11 kW gaat en dus meer dan de 3000W hieronder is, blijven de Sessy’s in NOM staan. Als ik kritieke apparaten op JA zet, dan gaan de Sessy’s naar STOP, of nu het vermogen P1 > 3000W is of niet.

Als dit alleen een issue is voor de Sessy gebruikers hoef je hier voor mij niet meer naar te kijken. Met de Flow zoals eerder geschreven werkt het perfect. De EV doet laden en de batterijen worden door SlimLaden aangestuurd alsof het EV laden niet actief is. Is eigenlijk nog beter zelfs dan de batterijen op STOP zetten.

Is niet allen voor de sessy hoor. Maar idd wel interessant. dat doet hij dan op basis van een andere P1 meter?

Is er ook geen app voor je auto?

Ja dat is de Sessy P1 meter. Daarin kun je een waarde schrijven voor “Grid Target”. Standaard is deze 0 en dus regelt de Sessy P1 meter dusdanig de 3 Sessy’s zodat nul op de meter blijft. Zie onderstaande plaatjes. De eerste is met Grid Target = 0 en EV laden staat uit. De Tweede met EV Laden aan en zie je onderaan bij het “buls eye” logo het vermogen van de EV lader staan. De Sessy’s blijven gewoon in NOM en leveren het vermogen terug voor de rest van het huis.

Hi @Roedi_de_Lion bedankt voor je geweldge app! ik kijk uit naar iedere ontwikkeling met enthousiasme . Heb een full electric WeHeat warmteopmp, maar kan dit device zowel niet bij Homey device met, en ook niet zonder vermogensmeting vinden. Deze vermogensvariabelen zitten wel in het device.. Maar misschien is er een mismatch im interpretatie ergens, don’t know?

@Marco_Rombout Stuur eens een support json. Dan kijk even mee.

Zou je hem eerst eens willen toevoegen aan de kritische apparaten? Dan zie ik de echte capabilities.

Jij bent met de apparat monitor bezig denk ik toch?

Net gedaan,thanks @Roedi_de_Lion

Ik ben inderdaad bezig met apparaat monitor

Ik voeg nog even iets toe aan de json…ik zie nog niet je capabilities. Ik ie iets van vermogen in en uit? kan je zien hoe die capabilities heten precies?

BTW…ik zie dat je full_dynamic aan hebt staan…dat moet in charge only eigenlijk gewoon dynamic zijn. Nu gaat hij laden…maar nooit meer ontladen. :slight_smile:

1 Like

Wil je in de nieuwe versie van de app nog een keer een support ticket maken? daarin kan je de Weheat ook selecteren, zodat ik de capabilties kan zien.

1 Like

Echt super tof dat je er zo actief mee bezig bent! Heb nu testversie 8.9.19 geinstalleerd en zal je de json opsturen nadat ik mijn Weheat Blackbird heb toegevoegd :slight_smile: .

Edit; die nieuwe energy flow is ook TOP! Net HomeAssistant :heart_eyes:

Dat kan in de support ticket

Beetje stelen mag toch. :zipper_mouth_face:

2 Likes

het verschil begreep ik niet, dus heb m na jouw uitleg naar dynamic teruggezet :blush:

aii.. er gaat iets mis