[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ik heb er nu uitgehaald dat hij ook naar on/off apparaten kijkt. Kritieke apparaten zullen wel een measure_power hebben. API modus = STOP

Na app restart Not detected

Hoe heet je apparaat? Noem hem eens Solar kWh

restart app

Helaas in versie 13 nog hetzelfde effect, gaat nog steeds naar API modus = Stop wanneer ik Kritische apparaten op Ja zet. Morgen verder …

Nou idd. Wat een gedoe.

Mar ik zou van jou wel graag de capabilities hebben van Ale je kritische apparaten.

Is alleen een EV lader, de Zappi van MyEnergi. Laden met 3.5 kW bij EV1 en 11 kW bij EV2.

Zonder capabilities kan ik niets …ook de class.

1 Like

Klopt het met mijn denkwijze dat hij netto verbruik rekent bij het terugleveren en opnemen van het net / batterij? Dus verbruik - opbrengst zonnepanelen = die 200 w in de plus dus dan gaat hij pas naar nom.

1 Like

Wellicht wordt dit te ingewikkeld en te specifiek voor de Sessy? Misschien maar even laten zitten. Ik heb het nu met onderstaande flow opgelost om ervoor te zorgen dat de EV Lader de Sessy’s niet leeg trekt. Is een setting op de Sessy P1 meter en wijzigt NOM in XOM waarbij X het vermogen is waarmee de EV Lader laadt.

1 Like

Bij mij werkt de Diagnosting en Dashboard webpagina’s niet bij versie 16. Terug naar versie 4 en dan werkt het wel.

Oeps…beter lezen:
8.9.6

12 jan 2026

Diagnostics etc at diff port 8778 instead of 8888

1 Like

Ik heb een lastige vraag, hoe voorkom ik dat zoals op dit moment er veel zonneopbengst is en bijvoorbeeld de waterboiler aan gaat omdat de prijs op zijn laags is.

Ik zou dan willen dat de marstek naar stop gaat en niet gaat terugleveren vanuit de accu.

De stroom in de accu wil ik vanavond gebruiken als de stroomprijs weer hoog is.

Bedankt!

Ik had verwacht dat ik het in de laatste versie had opgelost, had je dat nog gecontroleerd? Het probleem is iedere keer dat volgens mij jouw Zappi wel aanstaat op eco oid…en dat SlimLaden dan denkt dat hij aan staat. Dat is per apparaat zo verschillend. Maar bij jou zou hij nu alleen naar het vermogen moeten kijken en dan zou het gaan werken.

Dit is toch ook een kritisch apparaat? => Boiler gaat aan…Batterij gaat op stop.

Over kritische apparaten gesproken. Moet ik altijd 1 toevoegen ik had dit namelijk niet gedaan maar alleen de wattage aangegeven waarboven hij stopte?

Ja klopt…vermogen per apparaat. Ik denk als je dat wel wilt…gewoon vermogen over alles heen=> peakshaving.

Nou ik heb helaas geen slimme laadpaal maar wel de auto die bij de kritieke apparaten staat dus voeg ik die toe met een vermogen van boven de 9kwh

1 Like

BELANGRIJK:

Ik probeer de support iets eenvoudiger te maken voor mezelf.

• je hoeft nu geen mail meer te sturen. De JSON komt meteen bij mij aan
  • In de bestandsnaam van de json komt je naam te staan. (wordt om gevraagd)
  • In het bestand komen geen apikeys/wachtwoorden te staan (Was ook al niet zo)
  • vanaf nu ondersteun ik alleen de nieuwste versie. De testversie.
  • Supportknop zit nog steeds in http://[Homey-ipadres]:8778/diagnostics.html
2 Likes

Jedlix (IOS en Android) werkt toch voor alle auto’s/laadpalen (weet niet zeker hoor). met mijn tesla werkt het zelfs bij openbare laadpalen.

Ik ken dat niet ik ga nu googelen.

Hij vraagt in die app om de gegevens van mijn laadpaal maar die merken heb ik ook niet