[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ik heb er nog een geplaatst nu.

Updaten gaat automatisch toch?

Ok duidelijk. ik ging ervan uit dat de data van Solcast dan ook 10 keer per dag wordt opgehaald. In ieder geval, vandaag ziet het al wat realistischer uit.

Maar zou je misschien kunnen toelichten hoe ik die waardes moet lezen. Wil hier graag mee gaan spelen om te kijken wat de beste waardes voor mijn panelen zijn.

Of iets is niet goed ingesteld bij mij of ik snap de SlimLaden app niet. Zie hieronder mijn laadplan voor vandaag. Oranje = NOM = Nul op de Meter toch? Waarom staan mijn Sessy’s de hele dag al in API Modus en doen niks en ben ik aan het net aan het terugleveren gedurende de zon periode en nu vanaf het net aan het gebruiken?

Als ik de batterijen handmatig in NOM zet, wordt het door SlimLaden weer in API Modus gezet. Iets zegt me dat er iets niet goed zit.

Ik heb het zelfde gedrag,maar @Roedi_de_Lion is vaak snel met een update ,dus even afwachten :ok_hand:.

@Roedi_de_Lion ik heb het zojuist ook even getest met de handmatige besturing ,maar als ik voor ontladen kies ,dan schiet bij automatisch na een x aantal min weer naar stop en gaan de batterijen naar standby(kies ik voor nom ,dan gebeurt er helemaal niets!

1 Like

Ik heb het probleem gevonden: Kritische apparaten is JA is de veroorzaker ondanks dat er geen apparaat aan staat. ALs ik deze op NEE zet, gaan de batterijen wel naar NOM.

Is dit met 8.9.12?

Volgens mij wel. Kan je wel aan en uitzetten dacht ik.

Nee ik heb V8.9.4

Ik denk dat het in 12 is opgelost.

Devices hebben kenmerken zoals vermogen(measure_power) en on/off. Het probleem isdatsommige apparaten wel op On staan, maar geen vermogen geven. De vraag is dan staat hij dan aan in het kaden van “kritische apparaten”.

Als een device measure_power heeft, heeft deze nu voorrang boven on/off. Hij kijkt ook naar meter_power, mits die in Watts is.

Wat doet Solar Capture:

• Het kwartier staat in het plan op STOP
  • Er is toch zon overschot (export naar het NET)
  • Minstens 200W naar het net
  • voor 60 seconden

=> Aan alle voorwaarden voldaan? JA = Batterij gaat naar NOM (dit zie je niet het plan, alleen huidige actie)

Monitoring gaat verder.

• Als batterij langer dan 60 seconden meer dan 100W ontlaad…gaat hij terug naar stop.

Solcast info wordt in de app opgehaald om 6,12 en 15 uur.

Aha zo die 100w die mijn batterij dus teruglevert voor meer dan 60sec kan er dus voor zorgen met deze rare zonnige dagen (lees ongunstig incontinente opbrengst) dat hij snel pendelt tussen start stop. Waardoor ik dus denk dat hij niet goed functioneert op nom. Wat dus eigenlijk het tegenovergestelde is.

Vandaar dat je wat kan spelen met die instellingen.

Ondertussen draai ik op versie 8.9.12

Gevonden zonnepaneel blijft Not Detected

Als ik hem zelf invul, staat er gevonden. Maar na een app restart/update is hij weer verdwenen

Helaas in versie 12 hetzelfde probleem, batterijen worden in API modus gezet. Moet de voorwaarde niet zijn dat Kritieke apparaten is JA EN vermogen > Vermogensdrempel, dan batterijen in API modus?

Stuur eens de capabiliteit van je devices.

Hij zoekt vervolgens weer en overschrijft hem weer. Is niet. juist.

Met alle liefde, maar hoe doe ik dat, dit is iets nieuws voor mij