[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Nog een ander vraagje. Ik heb 3 Sessy’s en het maximale laadvermogen is 2200 W per Sessy. Echter de Sessy heeft een instelling voor temperatuur beveiliging en daarmee schroeft hij het vermogen omlaag. Idem voor het ontladen.

Houdt de app hier rekening mee? M.a.w. hoort zit ook bij het “zelflerend” effect van het laadplan? Zo niet, dan zal ik deze maximale waarden een beetje bij moeten stellen.

Nee…heir houdt hij geen rekening mee. Misschien handig om dat nog beetje meer toe te lichten in een DM.

@Roedi_de_Lion werkt de notificatie van api verloren nog?!,want de hele dag de accu’s op 100procent gestaan en na pas een ble reset loopt het weer :flushed_face::flushed_face: is er niet iets in te bouwen zoals bij een rook melder ? Dat je een kritieke push notificatie krijgt ..zodat je weet dat je actie moet ondernemen. Laatste vraag .hoe doen jullie dat als jullie niet thuis zijn om de diagnostic pagina te benaderen?

@Roedi_de_Lion gaat nu zeggen: ik gebruik een VPN daarvoor. :thinking:

Ja snap ik ,maar ik wil liever die kant niet op gaan..

sorry om te herhalen, maar is hier nog iets aan te tweaken en als dat kan, waar?
Ik heb vanmorgen handmatig geladen nu, maar denk dat dit automatisch had moeten gebeuren toch?

Hij stuurt nog steeds meldingen, maar hij doet dat alleen bij pollen van de batterij. Ik heb het nu ook gemaakt voor bij het versturen.

1 Like

Ik heb je een DM gestuurd.

Sorry … blont …. een DM?

Dan maar even de toelichting hier. Een Sessy kan met 2200 W laden en 1700 W ontladen. In de instellingen zit een optie “Temperatuursafhankelijke vermogensbegrenzing“. Wanneer de batterij actief laadt/ontlaadt gedurende langere tijd wordt de batterij warmer. Bij mij hangen 3 Sessy’s boven elkaar, dus de bovenste wordt het warmst door de opstijgende warmte van de onderste 2 Sessy’s. Het laadvermogen loopt dan langzaam terug naar soms 1500 W.

Maar goed, ik begrijp dus dat het laadplan hier geen rekening mee houdt. Ik ga in eerste instantie dan maar die vermogensbeperking uitzetten zodat wel met 2200 W doet laden en wanneer alles stabiel draait dan verder kijken.

Overigens heb ik die Solcast settings de grootte van de ZOnnepanelen aangepast echter ik zie nog steeds een zeer hoog voorspelde zonne opbrengsten voor Zaterdag. @Roedi_de_Lion moet ik nog iets aanpassen / resetten in een van de 4 apparaten? Herstarten van de app heb ik al gedaan.

Hij gaat pas morgen 6.00 uur de juiste waarden ophalen van Solcast. Misschien lukt het ook al via een flow. Maar pas op, er zit een limiet op de api van solcast. daarom haal ik het maar 3x per dag op.

image
Op je icoon drukken

DM = Direct message.

(post deleted by author)

Mag ik vragen waar je tegen aan liep?
Bij zendure heb je een smartmode, zet je die op 1 dan schrijft hij de taken weg in de ram.
Ook zorgt dat er voor dat er een buffer blijft, die onnodig schakelen voorkomt.

Je kan dus gewoon via zensdk smartmode op 1 zetten, dan zou het opgelost moeten zijn.

Ik heb je een berichtje bestuurd

Hoi @Roedi_de_Lion
Vraag hoe moet ik deze instellingen nu lezen?
De zon begint gelukkig weer meer te schijnen alleen nu zie ik dat de Marstek Venus V3 op nom staat maar ik zie toch dat die niet naar nul op de meter gaat. Kijk in de Marstek APP zie ik dat hij op standby staat.

Hier het zelfde alleen begrijpt @Roedi_de_Lion mij niet meer denk ik …..:flushed_face:

Batterijen staan hier ook al een poosje vol

Misschien moet je een andere app gaan proberen,

Het is idd de bedoeling dat hij dan gaat laden. Je batterijen zijn niet vol neem ik aan.
Ik heb gisteren nog een verbetering gedaan…maar ik moet ook wachten op goede testmomenten.
Ik ga zo nog een nieuwe versie plaatsen. Jij draait wel op de hoogste versie?

Wat is dit nu dan?.

Kan je niet tegen een grapje ?!

Ik heb je de laatste dagen een aantal vragen gesteld.

Ik heb je meerde rapporten gestuurd (halve reacties gekregen).

En nu ga je zo reageren?!:slightly_smiling_face:

Nogmaals ik waardeer je inzet en support ,maar dit is wel een vreemde reactie.

Nagenoeg vol maar hij zou nom doen. Moet ik bij export niet een - voor de waarde zetten? Hij gaat nu weer op stop dus dat is goed. Maar ik heb deze nog niet helemaal door

Ik heb de test versie dus die is altijd up to date