Oke moet ik dan die andere verwijderen of vervangt die hem gewoon? Ben ik dan ook alle dagen Learning kwijt?
Welke anderen? Wat vervangen?
Je kon de dainkin niet toevoegen. Dus die nu toevoegen. Maar. Ik heb het geheel ook drastisch aangepast. Dus het kan zijn….
Nee ik bedoel als ik de test versie gebruik van Slim laden. Excuus. In mijn hoofd was ik duidelijk haha
Hahaha. Ja…maar datdoet iedereen hier hoor. Je zit zelf middenin je eigen verhaal en roept dan ergens in het midden: hij doet het hier niet. De rest denkt: huh…waar zitten we? over wie hebben we het?
Antwoord is = hij vervangt hem gewoon
Thanks, ga ik hem zo omzetten naar de test versie.
- Ik zag nog wel dat FIFO erg afwijkt wat ik ook al eerder aangaf. Hij geeft extreem hoge batterij capaciteit aan. Kan ik daar zelf iets aan doen?
Heb een Marstek Venus V3 met API aansturing 1 stuks.
Meer info…mag ook via DM
klein vraagje nog. Ik zie nu bij Charge only klassiek en Slim staan. Wat bedoel je daarmee?
Heb de test versie nu. Ik zie trouwens nu bij FIFO een veel nauwkeurige beeld van het aantal KWh. in de batterij.
Staat hierboven ergens
Thanks.
Trouwens om toch terug te komen op mij Daikin. Is het mogelijk om het totaalverbuik in te vullen en die dan te laten verdelen. Ik kan namelijk in de App van Daikin op mijn mobiel het totaalverbuik per dag zien.
Ik heb gebruik dagen zat dus hij kan dan vrij nauwkeurig input krijgen.
DIt is handig bij deze Aan/ uit apparaten
Slim
- Hier doet hij precies hetzelfde als bij het dynamische model…alleen laat hij de ontlaadkwartieren weg
Klassiek:
- Minimaal 1x per dag de batterij volledig vol te maken (altijd aansluitende kwartieren)
- is er zonoverschot…dan haalt hij die van de geladen capaciteit af
Ok, opgelost! Beetje dom van mezelf… Ik heb mijn Homey via ethernet aangesloten, maar blijkbaar blijft de WIFI dan ook actief, op mijn router stond bij de Homey het IP adres voor de WIFI. Ergens verder stond ook nog een IP adres voor de Homey via ethernet.
Nu snap ik de foto ook beter. ![]()
Oeps….allebei …..is het dus of .. of? … vandaar (terugval) … Maar dan nog zou het toch geen 149240 Wh kunnen zijn om 10:00 uur?
Misschien nieuwe firmware op de zonnepanelen panelen en leveren ze ineens meer op? Hahaha
Het is eerst solcast…als die er niet is…Open Meteo.
Maar Solcast vindt ik wel vreemd hoor…heb je het daar niet verkeerd ingevuld?
Doe dit eens op de prompt/ terminal:
curl -H “Authorization: Bearer APIKEY” “https://api.solcast.com.au/rooftop_sites/ROOFTOP/forecasts?format=json”
Kan aan browser / pc instellingen liggen. Maar bij mij vreet Homey alleen “.” en geen “,” om decimalen te scheiden. Als dat bij jou ook zo is zal 7,95 niet doen wat je verwacht.
Maar even de website van Solcast benaderd en inderdaad een flinke upgrade van de zonnepanelen daar gerealiseerd. Stond ingesteld op 1000 kW…..
Hopelijk ziet het morgen anders uit en tevens wordt het laadplan hiermee aangepast. Bedankt voor de tip.