[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Hi @Roedi_de_Lion, bedankt voor deze fraaie app en de tijd die je hierin steekt! Ik ben een nieuwe gebruiker met 2x een Sessy batterij en heb de app 2 dagen geleden in de avond geïnstalleerd, alles leek voorspoedig te gaan. Ik kon de setup draaien op http://10.0.0.133:8778/setup1.html, en vervolgens kon ik naar het dashboard op http://10.0.0.133:8778/dashboard.html. Alles leek in orde. Echter, toen ik de volgende ochtend het dashboard wilde bezoeken was http://10.0.0.133:8778/dashboard.html niet meer bereikbaar en tot nu toe is het me nog niet weer gelukt dit dashboard te bezoeken. De app lijkt verder wel gewoon ok te draaien, batterijen worden geladen en ontladen, ik krijg meldingen in mijn Homey tijdlijn. Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

O Ja dat is in de test versie denk ik? Maar die weet ik dus niet hoe ik die aan kan zetten

even de app herstarten?

Hier in de App Store, bij change_log op test drukken.

Er was hier laatst nog iemand die hier last van had. Heb je een Homey 2023?

voor mijn beeldvorming;

Hij moet NOM doen, maar staat op “stop”;

Op zich goed, want ik wil het gebruiken voor vanavond, maar begrijpen doe ik het niet :wink: Welke instelling doet dit?

Stuur maar een json. Geen peakshaving of Kritiek apparaat aan staan?

Geen peakshaving, maar wel kritiek apparaat;

die staat op 1100, maar geen van de apparaten draaien op het moment.

Kan je even kijken wat hij nu doet? Kriteken apparaten uit…even veranderen van alleen nom naar alle? Batterij staat echt op stop?

Ja, een Homey 2023. @Willem_Stolk Ik heb de app al een paar keer herstart, mijn Homey al opnieuw opgestart.

Firewall? je kan nu ook geen json sturen…Hmmm

Zijn dit normale waarden qua geheugen gebruik op een Homey 2023?
RSS: ~142 MB
PSS: ~89 MB

Ja…hij vreet behoorlijk geheugen. Ben ik ook steeds mee bezig…al ondervindt ik geen problemen.

Kan het zijn dat ik daardoor problemen ondervind met bereikbaarheid van de webserver? Kan ik ook ergens logs inzien om te checken of de webserver uberhaupt wel draait?

Dag Roedi

Ik zou graag je app willen gebruiken op mijn 3 stuks solarflows 2400 ac ( ieder opo een eigen groep en eigen fase) maar zie niet zo hoe ik datb in de set-up doe. De Zendure app kan het bgevraagd vermogen verdelen over mijn drie somvormers/fasen… Als ik een omvbormer probeer te bereiken in de set-up kan ik wel de communicatietest goed doen maar bij de diagnose test herkent hij m niet?

vriendelijke groeten. Chris

Hoi Chris…Helaas heb ik de ondersteuning voor de Zendure moet afbreken. Het is niet mogelijk om de Zendure goed aan te sturen, zonder de Zendure kapot te maken. De Zendure heeft een relais die maar 50x per dag mag schakelen. Ik heb alles geprobeerd, maar het is de architectuur van de Zendure die het voor mij onmogelijk en veilig te implementeren. Helaas.

In de recente versie (8.9.9) is er nu de mogelijkheid om zelf makkelijk te spelen met de belangrijkste parameters en de impact daarvan op het LaadPlan snel te zien. Ik zie dat jij die versie al hebt…

Onder de Legende heb je nu ‘Min. dagwinst’, ‘Charge-only’ en ‘Charge-only mode’. Door met die waarden te spelen en dan te kiezen voor ‘Herbereken Plan’, zie je direct de gevolgen.

Let wel op: dit plan gaat in vanaf het volgende kwartier! Dus zorg ervoor dat je weet wat je oorspronkelijke waarden zijn en maak wijzigingen totdat je tevreden bent (of ga terug naar de oorspronkelijke waarden!).

Zelfde, nu moet ie naar NOM met overschot, maar ook dan blijft hij STOP.

Krtiek uitgezet en hih vertoont hetzelfde gedrag.

Ok thanks voor het proberen iig

vr gr Chris

1 Like

Hallo, Ik heb de Slimladen app pas geinstalleerd en de wizards en de app settings diverse malen doorgelopen en volgens mij alles nu goed ingesteld. Ik heb ook het grootste gedeelte van deze community topic doorgelezen. Toch alvast een vraag:

Ik zie vandaag enorm voorspelde opbrengsten van de zonnepanelen en zoals je hieronder kunt zien klopt deze niet. In de “Zonnevoorspelling Controller” heb ik in de property “Totale Opbrengste Zonnepanelen in kWp het getal 7,95 ingevuld (zijnde 7950 Wp). Waar gaat dit mis?