[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Poort 8778

1 Like

Kan ik rechtstreeks in de batterij een UTP kabel steken of heb ik daar een device voor nodig?

Je batterij zou een netwerkpoort moeten hebben. Daarin kan je een UTP kabel steken.
Best geef je je batterij wel een vast IP-adres, anders loopt het later terug fout.

1 Like

Ik had β€˜m op slim gezet, is dat de reden dat mijn HW batterijen naar NOM gaan terwijl het plan β€œSTOP” is op dit moment? En klopt mijn aanname dat dat dan alleen gebeurt totdat alle energie die via de zonnepanelen de batterij in is gegaan op is?

Ik zie dat de Daikin geen capability heeft measure_power. Hij misbruikt volgens mij meter_power.
Meter_power is een cumulatief kwh gegeven. Het lijkt erop dat Daikin app daar het vermogen neerzet. Je moet even navragen bij de Daikin app of ze dat willen veranderen.

• measure_power is vermogen in Watt
  • meter_power is cumulatief verbruik in kWh.

@Roedi_de_Lion is er iets mis met de diagnostics pagina ,want ik was bezig en de connectie is inneens weg(alsof de site er uit ligt)

dit is het plan voor morgen.

Mijn collega heeft stop momenten na het laden, wat mij beter lijkt dan NOM. De accu is leeg voordat het 17 uur is

Hoe krijg ik dat voor elkaar? Want er zijn heel veel instellingen :wink:
Edit; combinatie van verbuik per dag die te laag stond. Nu heb ik ook β€œstop”.

8778 poort gebruiken ipv 8888? net update gehad wellicht?

ik gebruik idd al poort 8778

@Roedi_de_Lion heb jij misschien een verklaring waarom :http://192.168.2.26:8888/diagnostics.html het nu weer wel werkt ipv de url met poort: 8778

Bij mij is het gewoon 8778. Je zit nog op versie 8.9.4 > die was nog 8888 volgens mij.

1 Like

Voor een volgende keer…het is voor mij heel lastig om dat uit deze twee figuren te halen. :slight_smile:

Wat heb je voor instellingen bij de minimale dagwinsten?

is het niet mogelijk om in de diagnostics een klein overzicht te maken van de instellingen, waarop hij de laadmomemten baseert? Die snel te delen zijn zodat je kan vergelijken oid?

0.1 heb ik daar staan.

Niet echt overzichtelijk, maar je kan al die info in de JSON vinden.

Vandaag valt mij op dat het laden gepland is een tijdje voor de laagste prijzen, en juist op het goedkoopste moment NOM (zon-overschot). Volgens mij is er geen winst te behalen met nu geforceerd laden, zou vanaf 11u/12u pas logisch zijn (extra bovenop zon)

2x HW Batterij
Modus: Dynamisch 2.0
Minimale dagwinst: €2 (anders kreeg ik geplande ontlaad momenten, dat kan HW niet)
Minimaal charge only: €0
Verwachte winst: €0,0773
Gerealiseerd tot nu toe: - €0,0123

Omdat de zon achterbleef nog eens de zonvoorspelling en daarna het laadplan ververst. Mij lijken de momenten waarop ie geforceerd gaat laden onlogisch.

Ik had per ongeluk de leveranciersopslag verkeerd ingevuld. Ik snapte mijn grafiek niet.

Zo zie je dat het voor elke situatie iets anders de oorzaak is. Maar ik ga er over nadenken.

Zag vandaag dat ik stond terug te leveren aan het net door zon opbrengst, de accu op 24%. Volgens plan op STOP. Dus was onterecht en onnodig niet aan het laden mbv de zon.
Gaat het systeem niet automatisch over op NOM als er opwek/teruglevering is?

Ben benieuwd

De nieuwe firmware voor de homewizard P1 meter is uit (6.0304), dus nu kan de optie NOM laden toestaan en de optie NOM ontladen toestaan gebruikt worden.
Is het mogelijk om deze opties mee te nemen in de app zodat bij (zoals vandaag en op dit moment) er wel zonneopbrengst is, maar niet voldoende om te laden, maar de batterijen staan wel in NOM (paars in overzicht van de app) maar er is geen overschot.
Als dan nu de HW batterijen in de modus NOM laden toegestaan komen te staan dan als er wel overschot is laden van de batterijen maar nu niet ontladen. Hopelijk is het duidelijk :slight_smile:

De HomeWizard batterijen staan nu op NOM zon-overschot, maar dat is wel zonde omdat hij nu ook direct ontlaad terwijl de stroomprijs laag is.

De HomeWizard batterijen ondersteunen nu charge_only (en discharge_only) en als charge_only nu zou worden gebruikt dan slaat hij zonoverschot op om later op de dag te ontladen via NOM (komen mooie duurdere uurtjes aan eind van de middag aan)

Dit is wat jij ook bedoeld @Mike_de_Vries ?

inderdaad, maar ik nam de namen over zoals die in de HW P1 settings staan :slight_smile: zelfde resultaat.
Zou mooi zijn inderdaad dat voor HW batterij gebruikers het paarse deel dan NOM charge only kan worden en dat het ontladen dan niet gebeurt op die momenten, maar wel later in het oranje deel.