En? Weer aan de praat?
Goedemorgen,
Ik krijg al een paar dagen onderstaande foutmeldingen.
De batterijen zijn wel verbonden. Als ik die test uitvoer dan zegt de SlimLaden app dat de verbinding oké is. De API koppelingen staan aan in de Marstek app en de Slimladen app heeft ook verbinding, maar kan blijkbaar geen status ophalen en doet daarom niets.
@Roedi_de_Lion
Goedemorgen, Vraagjes over het nieuwe tabblad apparaten.
- Bij het pulldown menu zie ik niet mijn Daikin Airco tussen staan. Die is wel via Homey aangemeld. Kan het zijn dat die niet alle apparaten ziet? Of moet ik ergens een vinkje aan of uitzetten? Dit geldt trouwens ook voor mijn Bosch vaatwasser.
- Wat is het precieze nut van dit tabblad? Leert die dan beter?
- Ik heb een aantal elektrische kachels die kan ik via de smart stekker wel toevoegen. Moet ik deze onder overig zetten of…?
Context bij het bovenste is. Doordat ik verwarm mede door mijn Airco en mijn elektrische kachels is het Laadplan meestal behoorlijk afwijkend. Veel pieken
één apparaat kan ik helaas niet toevoegen dat is mijn hybride auto. Aangezien ik geen smart laadpaal heb. Maar dat is dan zo.
Sinds wanneer exact? Sinds bepaalde update?
Heb je ook een JSON voor mij? Hij vindt hem ook niet in de setup1.html?
- Hij vindt alle apparaten die vermogen meten: Measure_power. De airco hoef je in principe ook niet toe te voegen…kan wel…want die zou je ook als weersafhankelijk kunnen zien. die heeft niet een vast verbruik, zoals een vaatwasser wel heeft bij hetzelfde programma. Ehh…daarom heb je wel de mogelijkheid om eeen apparaat “de hele dag” te meten…hij verdeelt dan het totaal verbruik over alle kwartieren op een dag.
- Ik ga het binnenkort nog beter uitleggen, maar mijn eigen ervaring is dat het automatisch leren wel heel veel afwijkingen heeft tussen voorspeld en werkelijk. Nu probeer ik het in deze functionaliteit meer handmatig in te regelen: Standaard verbruik + weersafhankelijk verbruik + individuele apparaten = voorspeld verbruik. Dus op het moment dat je de vaatwasser aanzet…weet het systeem dat je de komende uren meer stroom verbruikt dan dat je eerst had voorspeld.
- Ja…dat type is alleen bedoeld voor het icoontje…misschien maak ik er nog wel eens een paar bij. Bij Vaatwasser, zie je mooi bestek:
Let wel…deze functionaliteit werkt nog niet optimaal…testresultaten zijn welkom.
Heb jij ook een JSON? Jij hebt ook v2 Marsteks toch? Of v3?
Even over de airco. Deze staat wel bij mijn Energy overzicht in Homey als Grootverbruikers. Maar zie ik niet in je pulldown voorkomen. Hoe kan ik deze wel toevoegen?
Bedankt voor de info.
Stuur even het overzicht van de cpabilities van de airco. Homey Developer Tools
Nog niet eerder gedaan wat moet ik precies sturen en waarnaartoe?
Sinds vrijdag volgens mij. Ik ben dit weekend niet veel thuis geweest, dus niet echt kunnen nakijken. Ik heb V3 en vrijdag firmware update gedaan naar V146.
Zal ik vanavond even doen. Ik kan nu niet op mijn netwerk.
Werk je dan ook al met de TCP verbinding? Nee dus. Ik zou daar meteen op overstappen. Die is veel betrouwbaarder. Moet je wel de batterij bekabeld hebben aangesloten.
Je logt in met de homey credentials. je gaat naar devices…en daar staan de capabilities. daar maak je een screenshot van en stuur je naar support op de diagnosticus.html pagina.
De batterijen zijn rechtstreeks aangesloten op een aparte groep in de meterkast. Dus niet via een stekker in het stopcontact. Is dat wat je bedoelt met bekabeld aangesloten?
Hoe kan ik de batterijen via UTP verbinden?
Dat is ook bekabeld…maar ik bedoel de netwerkkabel, niet meer via WiFi.
Hallo,
Iemand nog meer problemen bij het raadplegen van de diagnostics en het dashboard. Bij mij laden deze pagina’s sinds vanochtend niet meer. Ik heb de Homey Pro als eens opnieuw opgestart en de app ook opnieuw opgestart. Het IP adres is niet veranderd. Iemand tips?
die staat in de mail als het goed is…
het vreemde is dat de batterijen nooit worden gevonden via de auto zoek functie ,maar vervolgens werkten ze wel!
Zojuist gestuurd. Alvast bedankt