Dit doet hij vanaf 95% soc toch?
Zijn stappen van 50. Ik heb het nu aangepast aan 10.
Hmmm…Ik wil hier toch nog even mee wachten om dit te gaan aanpassen. We hebben natuurlijk meerdere typen batterijen die allemaal op een verschillende manier reageren. straks met wat meer zon, zal hij vanzelf naar de 100% gaan.
Misschien kunnen Julie het een beetje in de gaten willen houden…als het echt niet goed werkt.
Ja dat klopt.
Klopt had ik naar gekeken die was netjes 0. Maar ik begrijp nog even niet hoe het nu precies zit met dat FIFO. Soms zie ik dubbele uren staan? Kun je dit nader uitleggen of mij aanwijzen waar ik dit kan lezen mocht je het al uitgelegd hebben.
Begrijp ik, kan ik spelen met de laad-efficiëntie ?, als ik die aanpas veranderd dit het laadplan?
Dit zijn kwartieren… Ik moet er wel even weer induiken moet ik zeggen.
Ja dit verander het laadplan idd. Even uit mijn hoofd, hij moet dan langer of korter laden en ontladen.
Je kan de RTE_learning uitzetten:
![]()
Vervolgens kan je dan de efficiency handmatig aanpassen:
Deze geeft nog een beetje vreemde waarden en ik vindt het dramatisch hoe hey dit heeft opgelost.
Je kan het eventueel ook hier doen Homey Developer Tools
![]()
Maaarrrrrrr…dan haalt hij de RTE uit de Actuele winst berekening.
Als namelijk de soc van de batterij en de voorraad van de actuele winstberekening uit elkaar gaan lopen > gevolg van foute RTE. Dit gebeurd automatisch.
Ik zal het mogelijk maken de RTE learnings helemaal uit te zetten.
Thanks.
Misschien een tip maak een https://ko-fi.com/ dan kunnen mensen zoals mij je belonen voor je werk op vrijwillige basis.
Oh,
Ik heb hier per ongeluk wel eens aan gesleept maakt dat uit of kan ik het ergens resetten of zo?
Ik ga eens even kijken.. Dankjewel. Voor nu kan het hier nog he:

![]()
Hij gaat nu bijna meteen weer terug naar geleerd.
Hier bij 2 Homewizard batterijen werkt de NOM stand niet, maar als NOM wordt geactiveerd (de oranje kwartieren) stoppen de beide batterijen (gaan op Standby).
Ik kan dit reproduceren door de handmatig optie aan te zetten en dan met de slider te wisselen tussen NOM en ONTLADEN.
PS Ik heb je een mail met de json support bundel gemaild
Kan je eerst deze flow eens draaien om alles te legen?

Kan je eens kijken als je je kritieke apparaat even uit. zet? De functionaliteit uitzetten bedoel ik.
Ik pak bij deze even bericht 1000!! Die is van mij.
Ja, ik zag hetzelfde bij mij vandaag gebeuren.