Hij krijgt bij Next Energy, niet alleen geen leveranciersopslag terug, hij moet zelfs een vergoeding er bovenop betalen voor het terugleveren.
Zo verwarrend allemaal…lummels zijn het.
Nieuwe versie. Een poging om de invalid setting te verhelpen op 2019 Homey’s.
**Via de web interface:
App7-1-2026, 18:36:35**
[API] Some settings failed for battery-action: battery_communication, battery_modules, discharging_power, marstek_ip_1, marstek_ip_2, marstek_ip_3
Via de app krijg ik ook nog steeds de toastr met de invalid_setting_type.
Klopt inderdaad. Tibber is trouwens ook gestopt met de vergoeding voor teruggeleverde energie sinds 1 januari.
Er was een mooie welkomstbonus bij NextEnergy waardoor ik voor hun heb gekozen. Ze zijn niet de enigste aanbieder trouwens, bron: Vergelijk dynamische energie aanbieders (Januari 2025)
@Roedi_de_Lion Feature request: is het een mogelijkheid de optie te ontwikkelen om de terugleververgoeding apart in te voeren? nu klopt de winstberekening in de app niet.
Je hebt gelijk. In de nieuwe versie heb ik dit veranderd. Dit kwam doordat als hij dat laatste kwartier niet helemaal kan laden, hij het hele kwartier niet meer meeneemt. Ik heb dat nu zo veranderd dat hij dat kwartier wel meeneemt. Ook als laad hij dan niet het gehele kwartier.
Dit heeft als resultaat dat hij soms een beetje langer doorlaad dan de Maximale laad capaciteit.
Op zich is de welkomst bonus nog wel aantrekkelijk. Vorig jaar kreeg ik nog bij tibber de inkoopvergoeding terug en met 4500kwh teruglevering zou het verschil met next energy zo’n 200 euro zijn. Dit jaar is het verschil 100 euro.
Dit verschil is dus niet correct omdat het terugleveren geen rekening houd met de terugleverboete.
Ik heb nu de volgende work-around door de energiebelasting component te verlagen:
Hier moet een veldje bij dus…met terugleverboete?
Klopt, zo zou ik t wel in kunnen stellen.
Dankjewel!
Met de laatste versie kan ik inmiddels de instellingen op de Homey Pro 2019 opslaan (zowel via web als via de app). Bedankt @Roedi_de_Lion
Ik heb helaas pas 1x verbinding gehad met 1 van mijn 3 batterijen. Nu heb ik wat liggen te spelen met de poorten (30000, 30001 en 30002) en de IP-adressen zijn uiteraard per batterij verschillend, waardoor ik ze nu heb ingesteld als: 192.168.178.200:30000 , 192.168.178.201:30001 en 192.168.178.202:30002, zoals aangegeven in de web helpteksten. Heb de batterijen ook nog eens resets gegeven via de BLE tool, als ook SlimLaden herstart en ook Homey zelf al eens, maar op de een of andere manier krijg ik geen verbinding:
Laadplan Controller7-1-2026, 22:39:14
[API] Error sending action to battery2: Timeout waiting for ES.SetMode
[API] Command error (15s cooldown): Timeout waiting for ES.SetMode
[API] Both Passive and Manual mode failed for STOP
EDIT: nevermind! Ik had de fixed IP’s eentje opgeschoven, waardoor ze niet matchten met poorten.
Thanks voor de aanpassing. Ik heb de update gisteren geïnstalleerd. Hij heeft 8 kwartieren geladen en is op 96% uitgekomen.
Zou je nog een kwartier kunnen toevoegen? Laadvermogen bij bijna vol is wel gereduceerd naar 1.1kW.
hier met 3x sessy ook tot zoiets.
collega met 3x marstek was tot 92% gekomen.
@Roedi_de_Lion Er zit ergens nog een bug. Mijn accu heeft maar 5.1 KW (1x marstek Venus V3) volgens mij staat hier dat hij 12 kw geladen heeft? Hij was namelijk helemaal leeg
Sinds gister gevraagd om 2 updates van MArstek ivm mijn API probleem
1 voor de Venus die zit nu op V1.46
1 voor de CT van marstek deze zit nu op V1.22
Dus hopelijk zijn de connectie problemen met deze update van Marstek de API minder / verholpen.
Ik heb ook een gekke melding als ik de waarde op 10 wil zetten, ondanks dat de minimum waarde 10 kan zijn (volgens uitleg) een waarde van 50 pakt hij dan weer wel.
Bij mij komt deze voorbij. Zag hem enkele dagen geleden ook al een keer, maar was even later dan weer opgelost.
Ben ik de enige?
2 * Marstek Venus A via TCP (Modbus).
Wat koop je voor gevoel?
![]()