[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Panic is my middle name. :joy:

Welke versie draai je? Maar dat mijn app de settings van de marstek veranderd. Dat is wel gek lijkt me.

Ik heb zojuist de Homey Pro - Early 2019 eens helemaal naar factory default terug gezet (speciaal voor jou :zany_face: ) en de app nogmaals geïnstalleerd. Maar vaag genoeg wilt hij nog steeds de settings niet opslaan. Als ik via de App naar bijv. Energy Prices Device ga, kan ik de instelligen wel opslaan. Het is dus echt specifiek voor Laadplan Controller die wellicht verkeerde of missende elementen probeert op te slaan?

Ik zeg niet dat jouw programma iets veranderd. Ik vraag kan het zijn dat die een panic veroozaakt dat een restart triggerd van de Batterij.
Met versie bedoel je dan in de APP. Firmware 1.44. SLim laden is versie 8.8.2

Vraagje aan @Roedi_de_Lion , Ik heb een MQTT Verbinding met 27 Tasmota’s en heb een Homey Pro (Early 2019). Deze gebruik ik voor een MQTT verbinding. Hoe stel ik dit nu in via de setup van SlimLaden?

Fijn om te weten dat je ook een Early 2019. Kan jij de settings wel opslaan bij setup1? Of ben je zover nog niet gekomen? Want ik ben namelijk op zoek of mensen de app wel kunnen gebruiken om wat zaken uit te sluiten voor Roedi.

Ik zit nog in een probbeer situatie, dus kan je niet een eerlijk antwoord geven.

Dit zie ik nu als resultaat, heb een probleem met MQTT

Ik zie bij jou ook de “invalid_settings_type” fouten in de logging. Dus jouw connectiegegevens zullen ook niet opgeslagen zijn/worden op dit moment, waardoor hij dus ook niks kan uitlezen van je batterijen, zij het via MQTT, zij het via OpenAPI

Ik ben bang dat dit niet gaat lukken.

• Op de Homey Pro Early 2019 zit oudere software die strenger is bij het opslaan van instellingen.

• Sommige nieuwe instellingen (zoals getallen met decimalen) worden daar niet goed herkend, waardoor Homey ze weigert.

• Als één instelling faalt, slaat Homey geen enkele wijziging op, ook al lijken de andere instellingen correct.

Je had toen een Homey en een Homey Pro. Welke hebben jullie?

Homey Pro (early 2019). Volgens mij was de Homey (zonder pro) de 2016 versie. Opslaan van decimalen denk ik niet dat het is, want bij energieverbruik apparaat instellingen, zitten allemaal diverse soorten velden (decimals, numbers, booleans, strings) en die worden probleemloos opgeslagen. @Herman_Hek vermeldde in zijn post hierboven ook dat hij een Homey Pro had.

Dit is de mijne, maar even een screenshot gemaakt.

Sorry voor de late reply, was even een uurtje aan het wandelen

Kan je eens alleen maximaal laadvermogen veranderen? En die opslaan.

In het laadschema voor morgen, wordt er bij mij slechts geladen tot 89%, ik heb ingesteld dat het mag laden tot 100% en als ik naar de prijzen kijk, is dat ook nog steeds rendabel om te doen. Zie ik iets over het hoofd?

Als ik m opsla, krijg ik nog de fout

Hier gaat het goed….

Ik heb gisteren de app ook geïnstalleerd en ingesteld, erg indrukwekkend welke functionaliteiten je hebt weten in te bouwen Roedi! Complimenten.

ik heb een paar vragen over functionaliteiten.

• Ik heb een elektrische auto en wil liever niet dat die mijn batterij leegtrekt als ik deze oplaad. Is er een optie om het ontladen van de batterij (NoM) te pauzeren wanneer mijn auto actief laad? Batterij laden op laag tarief mag nog wel.

• Ik heb Next Energy als dynamische leverancier. Zij rekenen een teruglever ’vergoeding’ van -0,0219 €ct:

• Ik kan dit momenteel niet instellen in de app , klopt dat?

Dankjewel!

Dit zijn wel hele slechte voorwaarden, ik zou gewoon overstappen naar een andere leverancier. bijvoorbeeld Tibber.

Nee hoor…zijn vergelijkbaar met Tibber.

Dat kan toch hier:

De rekensom is:( marktprijs + belasting + opslag ) x 1,21 = Prijs

Hoi hoi,

Kijk eens naar ‘Kritieke Apparaten’? Je vindt dat bij de eigenschappen van de Laadplan Controller.

1 Like