[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Het is wel zo…dat je de Marstek op dit moment eerst zelf via de Marstek app handmatig naar “Zelf geïnitieerd” moet zetten. (Dat werkt bij MQTT-gebeuikers ook zo anders gaat hij naar AI of handmatige stand) Dit kan ik/ moet ik aanpassen. Maar jij had dat al gedaan weet ik.

Kan je niets met de BLE-tool? Kan je daar niet iets restten in je batterij? Heb je al iets van Martsek gehoord dat NOM het niet doet?

Wat houdt “Zelf geïnitieerd zelfconsumptiemodel” in?

Als dat in de Marstek app aan staat, gaat de Marstek app dan zelf iets doen en de Slimladen app in de weg zitten of is die instelling juist nodig voor de Slimladen app?

Dat is NOM in Slimladen. Hij is dus op dit moment nodig. Ik twijfel even of ik dat zou moeten veranderen…dat Slimladen hem zelf op “Zelf geïnitieerd zelfconsumptiemodel” moet gaan zetten. Ik denk het eigenlijk wel…

Ik heb een vergadering belegt…we doen het.

2 Likes

Hey Roedi, tcp werkt heel mooi.

Ik heb een Venus D met 4 units. (10.2Kwh).

In de setup ook zo aangegeven maar in de diagnostics zie ik maar 1 unit

Doe ik iets fout of……

Ik kijk even. Jij hebt 4 modules met 1 converter toch?

Er komt een nieuwe versie en dan moet je:

• Modules=4 → capaciteit 10.2 kWh
  • IP-adres = 1 stuk
  • Diagnostics toont: “Actieve Batterijen: 1”

Als het goed is.

Idd 4 batterijen 1 converter. Ik ben nu niet in de gelegenheid om het te kunnen controleren. Ik kijk vanavond even. Dank voor de snelle fix

Hallo,

Ik heb sinds kort jouw App weer herontdekt en zag dat deze nu ook via API communiceert met mijn Marstek Venus V3. Top. Alleen viel me vandaag op dat hij eigenlijk op NOM moet gaan maar hij blijft op stand-by hangen. Ook als ik zelf in de Marstek app kijk staat die op Zelf geïnitieerd wat goed zou zijn maar daar staat ook Stand-by.

Wat moet ik doen en zijn er meer mensen die dit probleem nu hebben?]

7:55 update. Batterij handmatig aan uit gezet en daarna zag ik dat die in de app op handmatig stond. Wat vreemd is daarvoor zag ik toch echt iets anders. Ook moet je tenminste bij mij de API (aanzetten) en stroom (naar 2,5KW heb aparte groep) weer wijzigen.

heb antwoord op de vraag waarom NOM niet werkt bij mij;

Beste gebruiker, bedankt voor uw feedback. De backend heeft vastgesteld dat CT de fasesequentie van het apparaat niet heeft gedetecteerd. We raden u aan om over te schakelen naar de automatische modus en verbinding te maken met het elektriciteitsnet, en vervolgens een automatische diagnose uit te voeren op CT in de app. We hebben u een nieuwe versie verstrekt. Werk deze bij via “Instellingen” → “Apparaten”. De nieuwe versie optimaliseert de werking van het apparaat.
Update-tip: Wanneer u Venus bijwerkt, kunt u het beste de stekker van het apparaat uit het stopcontact halen en de back-uppoort loskoppelen. Nadat de app voor 100% is bijgewerkt, moet u niet meteen het apparaat handmatig openen of andere handelingen uitvoeren. Wacht een paar minuten totdat het apparaat opnieuw is opgestart. Met vriendelijke groet.
Alan

Las je bericht ik heb denk ik hetzelfde probleem. als je een Venus V3 hebt.

2 vragen.

Waar zie jij diagnose voor de CT meter in de app?

Die update die ze zeggen bij jouw klaargezet te hebben is dat voor je CT of voor de Venus?

het is wat vaag; want ik heb de P1 van homewizard. Die doet niks gok ik met fasedetectie van de marstek.

Je kan op de CT klikken, linksonderin, daar zit een diagnose. Ik zie nu dat de CT connectie weg is. Blijkbaar moet je op dezelfde wifi/netwerk zitten als de marstek/p1, om de CT actief te zien.

De update is voor de marstek v3, maar krijg ik er ook niet.

Oke gevonden. Ik heb wel een CT meter van marstek. Diagnose kon ik uitvoeren. 1x fout en 1x goed daarna gaf die groen aan. Maar zoals ik al in een eerdere post aangaf. Ik had hem ook al uit en aan gezet. Dus ik wacht weer af wanneer het programma weer een commando gaat geven of dit goed wordt geaccepteerd. Vooral het NOM commando.

Hi @Roedi_de_Lion vraagje.

Nu er zoveel sneeuw ligt zijn vele panelen waaronder die van mij bedolven en leveren niks op. Het plan rekent met opbrengst wat logisch is.

Maakt hij tussendoor nog een correctie als die ziet dat hij ipv 0,5 uur bij laad tot 100% op basis van de opbrengst nu ziet dat hij maar 20% vol is dus zou die langer moeten laden of op een ander tijdstip? Dit is een voorbeeld op basis van mijn schema (prognose).

Ik weet dat die rond 15 uur kijkt naar de rest van de dag en de volgende.

1 Like

Kan je eens een plaatje van je plan sturen? Ik denk dat je plan alleen laden is?

@Roedi_de_Lion

Zie nu dat hij hem wel heeft aangepast. Vanmorgen stond er nog een laadcyclus rond 15.00

Opgelet: Ik had een site gevonden om jullie diagnostics rapporten te ontvangen met een daarna gekoppeld email-adres. Nu blijkt dat toch niet gratis te zijn… :enraged_face:

Vandaag dus niet kunnen ontvangen. Gaat opnieuw versturen naar:

**

slimladen.app@gmail.com

**

3 Likes

Ik heb zojuist de app geinstalleerd en mijn Marstek E V2 proberen te koppelen. Maar wat ik ook probeer met de settings in /step1.html, ik krijg dan constant een error:

[API] Failed to save battery-action settings: invalid_setting_type

Welke versie van de app?