Misschien deze gebruiken?
Leuk dat je get zo gebruikt. Het is wel handig dat je dan ook de soc in de app vult met een flow. Daar is een flowchart voor.
Misschien deze gebruiken?
Leuk dat je get zo gebruikt. Het is wel handig dat je dan ook de soc in de app vult met een flow. Daar is een flowchart voor.
haha dacht dat ik die eerder had gezocht maar niet had gevonden. Top thanks ga dit proberen, kijken of dat stabieler werkt!
Dat heb ik nou nooit… ![]()
Ik zit nog wat te wroeten in het laadplan, probeer het te begrijpen maar lukt me niet helemaal als ik naar de data kijk.
Hieronder zie je de voorspelling van mn verbruik en mn opbrengst qua zon..
Maar gek genoeg in het plan heeft hij ( zoals ik het lees ) het idee dat er een overschot is aan zon waardoor de batterij zelfs zou moeten laden… Heb ik ergens een fout gemaakt of lees ik het verkeerd :)?
Het stoppen van ontladen van een thuisaccu bij laden EV is heel handig, maar ik zou ook graag de momenten dat de EV het handigste kan laden willen weten. En dan zowel op zonoverschot als op lage prijs. Helemaal mooi zou zijn als je kunt opgeven wanneer er hoeveel kWh er in de EV moet zitten, dan kun je het laden maximaal goedkoop maken op moment van gaan rijden.
Ik denk dat dit wel zou passen bij een app die Slim Laden heet.
Maar geen haast, het is nog geen 2027 en de EV komt bij mij pas later op de oprit te staan.
SlimLaden voor… Maar ik denk dat je twee dingen uit elkaar moet halen. Je hebt laden van een thuisbatterij en je hebt de stroom gebruiken op de goedkoopste momenten. Dat zijn in principe twee verschillende dingen. Als de stroom goedkoop is, wil je namelijk En de auto opladen EN ook de thuisbatterij laden. Er zijn al heel veel apps op de markt die ondersteunen dat he auto slim laadt. Dat kan je app van je laadpaal misschien ook al.
@Roedi_de_Lion First of all this app looks great.
I was wondering if it is possible for you to add support to it for Zendure?
Zendure is also using the same techniques as Marstek and Sessy to be controlled, and can be found at GitHub - Zendure/zenSDK: Zendure product local control methods and examples.
Wat je hier (bijverbruik) doet is
( Vraag: Klopt deze 17kWh ?)
Ik moet checken wanneer deze data bij wordt gewerkt, ik zou verwachten meteen. Het is wel zo dat hij kwartieren in het verleden niet meer aanpast. toevallig heb ik wel gezien…met andere gebruiker dat de zon voorspelling niet meteen wordt verwerkt…dus dat is nog wel gek. Daar is het later rechtgetrokken door de app…Moet dus logwel verder kijken.
Ik ga er naar kijken.
Wie heeft er een Marstek Venus v3, meteen firmware van 144 en wil met mij samen iets testen.
die heb ik..
Ik heb je een DM gestuurd.
Die 17kWH klopt wel, gezien hij om 4 uur is gaan laden en 5 kwh heeft geladen, los van de WP die druk is om het huis warm te houden. Ik vind het zo gek dat in het plan voor vandaag ook een hoge zonproductie staat, van 0,08 en een verbruik van 0,03 vanuit die cijfers klopt het dat mijn accu gaat laden door de overproductie van mn panelen. maar hoe komt hij op die data. aangezien je voorspelling van dat uur qua zon 366 Wh is en mn verbruik 1625Wh.. Ik heb denk ik 5 a 6 dagen geleden wat settings aangepast in de app.
Heeft het zin om alle devices eens te verwijderen en weer opnieuw aan te maken en het installatie plan eens opnieuw door te lopen?
Super, dank je wel
Ik ook!
Ben alvast even wat aan het spelen met deze app, maar het token ophalen van de HW P1 meter (api v2) werkt niet. Ik geef het juiste IP adres op (in een ander subnet, maar andere apps en de Homey zelf kunnen dit wel). Kort drukken, lang drukken, altijd een timeout. Idem trouwens bij een HW thuisaccu.
Herkent iemand dit?
Ik heb net een nieuwe versie van de app geplaatst:
Nieuwe communicatie met de Marstek Venus A, D en E(v3).
Nadat je de instellingen hebt veranderd, even de app herstarten.
Known issue…nog niet duidelijk of NOM nu werkt of niet.
Zet je Marstek app even handmatig op Zelf geïnitieerd .
Verder opgelost:
De accu’s zijn keurig volgeladen hier. Schema ziet er goed uit voor vandaag qua ontladen.
Heb hier al heel de dag v8.8.2 draaien met Modbus (en 2 batterijen) en is stabiel bij me. Ook voor NOM.
NOM is hier niet aangeweest… had jij die momenten vandaag?