[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

de soc wel, verder alles op 0, ik heb overigens de app herstart

1 Like

Ja…eerst even over de soc…pakt hij nu alle drie de batterijen en daar het gemiddelde van…dat is de vraag…je zag de foutmelding bij het testen…maar het lijkt verder wel goed? Wat zijn daarnaast nog de openstaande punten?

Gemiddelde berekend leek er wel op, de 1% was gemiddelde, nu op 0 dus niet meer te zien, wellicht even handmatig opladen omdat echt te checken? Ik dacht eerder gezien te hebben in het timeline overzicht dat over tijd de soc lager werd, en dat na laatste wijziging dat niet meer gebeurde, dat dus nog te checken. Onderin staat de soc nu op 0.
nu nog deze:

1 Like

aan het laden, nu wel deze error (zag ik tussen eten door):

Na wat laden. Timeline nog op 7%, actuele 11%

De 11% is inderdaad gemiddeld. Om 17:45 weer even kijken

om 17:45 weer actuele soc, ook in timeline alhoewel deze in tijd niet minder wordt. Weet niet meer of dat oké is :frowning:
Om 18:00 uur weer actuele soc (1%) zowel onderaan als in de timeline
Error is na 16:58 niet herhaald (Laadplan Controller
2-1-2026, 16:58:12
[HomeWizardAPI] Battery 3 (192.168.1.74): All status attempts failed)

18:20: Nu via de app de batterij en p1 ip nummers en tokens ingevoerd, geen error meer

Kan je eens kijken met de nieuwe versie…wat de meldingen dan zeggen? en stuur weer een diagnostics rapport. hebben jouw batt wel een mixed tipadres?

1 Like

Geen error, melding met ?%, op invoerscherm 7 is minimale soc niet lager te zetten dan 11%. Rapport is verzonden.

Ik weet niet direct wat je hiermee bedoeld:
“hebben jouw batt wel een mixed tipadres?”

Fixed

1 Like

Hier even de Minimale oc aanpassen.

1 Like

Ja, net gedaan, staat weer op 0

Test nog een keer met de nieuwe versie. En stuur maar weer eeen diagnostics.

Opnieuw setup1 doorgelopen, wel nog ?%, mode hier goed vermeld. In diag scherm is mode “–”. Diag is onderweg. ik laad er nog wat bij voor de soc

Nu met laden/ontladen en soc:

@John_van_der_Ster We gaan even verder via DM.

@Roedi_de_Lion In DM nieuwe melding voor/van vandaag als vervolg

Hier terecht gekomen via een draadje op Tweakers. Mooie app! Hier nog geen dynamisch contract, maar al wel bezig met de voorbereiding daarop (richting 2027). Ik wil dan mijn 2 Homewizard thuisaccu’s ook gaan inzetten om de dure avondpiek op te vangen en daar kan deze app vast wat in betekenen. :slight_smile:

Omdat er op termijn ook een EV komt zou ondersteuning (via Flow kaarten, elk type auto en lader ondersteunen lijkt me overdreven) daarvan in de toekomst ook een mooie feature zijn. Kun je alle laden (en eventueel V2H ontladen?) met 1 app opvangen. Alvast dank voor het overwegen.

Ik vind de App erg tof! heb een omvormer van Victron en een Pylontech batterij. dus kan de rechtsreekse aansturing niet gebruiken. ik ben afgelopen dagen begonnen met een flow waarin ik de status die het laadplan heeft gebruik om dat om te zetten naar een actie naar Victron. Zo ging vannacht om 4 uur de batterij laden. echter heeft hij nooit een seintje gekregen voor NOM waardoor de batterij nog steeds op status laden staat. enig idee waarom..? ( BTW volgens het schema hoort hij op NOM te staan )

Goedemorgen en welkom.

Wat er nu in de app zit is dat je kan aangeven als de laadpaal gaat starten met laden, dat de batterij dan op stand-by gaat. In principe worden alle laadpalen ondersteund, zodra deze maar een homey app heeft. V2H is nog niet over nagedacht…dat wordt dan een soort van extra batterij toch. Ik denk niet dat daar iets extra’s voor gebeuren moet in deze app…maar ik ben net wakker :slight_smile:

Welke ondersteuning zit jij nog meer aan te denken?

Via deze bedoel je?
image

ja klopt, die gebruik ik