[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Volgens mij klopt dit wel aardig met jouw situatie:
10uur x 800W = 8000W + jouw standaard verbruik.

Beetje natte vinger.

Ik heb mbt de logging nog een vraag.

Op de diagnostische pagina geef je een voorspelde en actuele winst per dag aan.

Wordt er ook ergens een log gemaakt, zodat je kan terugkijken naar de opbrengsten per dag, een overzicht van een week, maand en jaar?

image
Details.

Wel leuk dat je daar in gaat kijken.

1 Like

Met twee dagen historie nog wat lastig te bekijken, maar ga het zeker in de gaten houden, dank voor de info!

1 Like

Ik kan in ieder geval zien dat de aansturing goed gaat, en de accu netjes conform “planning” geschakeld wordt.

Wat ik alleen niet begrijp is dat hij echt naar 0% gaat en weer naar 100% terwijl in de software 11 en 95 staat aangegeven oid

edit

De uurprijzen kunnen niet geselecteerd en dus ook niet weergegeven worden terwijl het wel geselecteerd kan worden, met alle gevolgen van dien (error melding)

Mogelijk is dit te fixen zodat het voor en kwartier prijzen en uur prijzen werkt

Nou nou… wel heel erg kritisch hoor. Met alle gevolgen van dien. :face_without_mouth:. Er is btw helemaal geen foutmelding. het is idd wel niet handig.

Ik kijk zelf altijd in het masterplan of hier:

Hé, moet het nou een mooie app worden, of niet? :face_savoring_food:

edit en ja perfectie zit in mijn genen
edit zou op de pagina details ook een knop terug maken naar de pagina planning diagnostics

Zou het mogelijk zijn om hier een kWh uur meter van HW te selecteren, omdat de output hiervan identiek is aan een gevonden zonnepaneel, althans dat verwacht en gok ik

Dat kan denk ik wel. Weet ik niet zeker. Je kan dat proberen. Is niet specifiek zo gemaakt.

Die had ik idd ook al gezien.

1 Like

Voer ik dan de naam in, of wat is de route die hierbij gevolgd zou kunnen worden? Mooiste zou gewoon een pull down voor HW kWh meters oid zijn, naast de optie van zonnepanelen/omvormers

Zo werkt dit voor de Marstek, die gaat niet lager dan 11/12%. Jij kan hem gewoon op 0 zetten. Deze ranges zijn voor de planning niet om de batterij niet lager of hoger te laten worden. Dit kan bij de Marstek niet via de API, bij MQTT zou dit wel kunnen.

Gemaakt

Hier moet ik verder induiken. De kwartierprijzen gaat niet lukken hier denk ik. De uurprijzen misschien. Homey maakt deze dingen zelf aan…nu snap ik ook waarom pbth alleen de eerste 8 laat zien. Afijn…niet zomaar opgelost.

Ik heb het laadplan sinds gisterenavond laat laten lopen en ziet er goed/beter uit. Blij mee! Nog wat observaties heb ik hieronder vermeld (door wellicht onjuist ingevoerde gegevens…).

• Het starten en stoppen van het laden van de 3 HW batterijen is cf het laadplan, nice.
  • Het laden van de auto (hybrid stekker) om 3u wordt wellicht wat laat gezien (na een half uur), ik heb als grens 5000w ingegeven, het laden was rond de 11000w gedurende een uurtje.
  • Op het dashbord staat onder batterij status en bij de errors dat de HW zaken niet goed geregistreerd staan, echter het laden en ontladen gebeurt wel oké. Ik heb alle 3 batterijen met tokens via de app ingevoerd. Via de setup met de webbrowser is er maar ruimte voor 1 batterij zag ik.
  • Ik heb nog niet echt naar de berekeningen gekeken maar de voor laadplan berekende prijzen zijn hoger dan mijn ANWB prijzen. Scheelt 2 a 3 cent. Bij energieprijzen gebruik ik Entso en heb de voorgestelde opslagen gebruikt. Ga ik nog naar kijken.

Hopenlijk kan je er wat mee, mocht je nog wat willen weten, laat maar horen! Dank!

Bij de prijzen: (Marktprijs + Belasting + opslag) *1.21 = prijs

1 Like

Ik denk dat de batterij helemaal niet gereageerd heeft op de laadpaal. Om 3.30 was er een stop kwartier in het plan, daarom stopte hij toen.

Kan je een diagnotics rapport sturen? (Vanuit diagnostics.html) Welke capabilities heeft de laadpaal.

1 Like

ik krijg dit niet werkend ik heb een boiler 2400 Watt als die aanstaat dan moeten de batterijen stoppen met opladen zie foto het id is van de boiler uit de dev tool gehaald doe ik dit verkeerd ?

Kan je even de capabilities doorsturen: Homey Developer Tools