[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Het id. is het eerste id onder de naam van het device. Volgens mij kan je hier ook zoeken op naam.

Eigenlijk, maar goed dat is natuurlijk wel een ding, zou je afhankelijk van de gemaakte keuze qua batterij, de andere opties die niet van toepassing zijn, dus ook niet hoeven te zien. Weet niet hoe complex dat is om te maken, maar zou ik persoonlijk wel chique vinden

Ùhm, ik moet even kijken hoe ik van die lange lijsten een nette screenshot kan maken, als ik er ff voor kan ga zitten, pak ik het op.

Kan zover ik zie, niets zoeken, maar afijn…. Komt later verder wel

Dit was voor PD :slight_smile:

1 Like

Dat is een mooie toevoeging.

Zou het een idee zijn om alle knoppen aan de bovenkant te plaatsen, en de header met de knoppen en titel pagina niet te laten mee scrollen. 1 weet je altijd waar je bent, 2 kan je altijd heel snel naar iets anders springen

Het is maar een idee, hoe ik ertegenaan kijk

het id heb ik idd uit de dev tool gehaald

Dit is een beperking van Homey. Misschien wel om heel te werken. had ik ook al eens geprobeerd…settings afhankelijk van elkaar maken. Maar nu geen prio. Ik gebruik de 95% met name omdat het laatste stuk laden heel lang duurt, de Marstek gaat dan van 2500W ineens terug naar 1000W. Is ook niet goed voor de RTE.

1 Like

Goedemiddag allemaal:)

Allereerst iedereen de beste wensen voor het nieuwe jaar:)

Ik ben nieuw in de wereld van de Marstek thuisbatterij, programmeren en Homey Pro. Ik ben van alles aan het uitzoeken en toen kwam ik deze prachtige app tegen.

Ik ben de Setup aan het doorlopen, maar ik krijg twee foutmeldingen.

1. Fout in H4F_NetZero: Hoofdstuk 4F_NetZero failed. Plan validation failed. Ik probeer in de setup stap 4: Verbruik & Learning de berekeningwijze automatisch te laten doen, maar daar krijg ik ook een foutmelding als ik dit wil opslaan. Namelijk, Fout bij opslaan: Homey setSettings error: Invalid Value: calculation mode.

Ik heb een Homey Energy Dongle en een P1 meter van Homewizard beiden als apparaat toegevoegd in Homey Pro.

Wat doe ik fout?

1. Ik heb twee Marstek Venus E 3.0 5 KwH batterijen. Deze wil ik met de local API koppelen met de SlimLaden app. Ik heb de ip-adressen ingevoerd en bij beide batterijen in de Marstek staan de API’s aan met beide poort 30000.

SlimLaden vindt batterij 1 niet, maar batterij 2 wel. Ik wil graag dat SlimLaden beide batterijen vindt.

Wat doe ik fout?

Alvast heel erg bedankt:)

Groetjes,

Lindsey

Een vrouw in ons midden? Hahaha welcome to the club :slight_smile:

2 dingen denk ik eerst:

• Kijk naar post 687
  • http://[ipadres_homey]:8888/diagnostics.html

Dag Lindsey,

Welkom op dit forum. Als je meerdere batterijen van Marstek wil koppelen dan heb je de P1 meter van Marstek nodig.

Toch even een random opmerking hier mbt de inzet en het werk van @Roedi_de_Lion

Een dikke pluim voor je ontwikkeling, het optimaliseren en uitbreiden en je snelle respons op input!

Wat mij betreft, ga zo door, dan wordt het een fantastisch 2026

4 Likes

Helemaal mee eens. Mag zeker gezegd worden

Helemaal meeeens. Maar hoe kan je een donatie doen ??

Eenvoudig! Hier: SmartLoading for HomeBattery | Homey

Lindsey,

ik gebruik een gelijkaardige combinatie als jou:

• Homey Energy Dongle
  • 2 Marstek batterijen (Venus A)

Wat ik heb gedaan:

1. voeg de Marstek CT03 toe aan de Marstek app. Zet ook gegevens van de digitale meter juist!
  2. via de Marstek app beide batterijen toevoegen en met de Marstek CT03 P1 meter verbinden. Indien je meerdere batterijen hebt, is het nodig om de CT03 te gebruiken.
  3. Als dat allemaal werkt, zorg dan dat elke batterij de API heeft aanstaan. Zorg er zeker ook voor dat ze op een andere poort zitten, bv: batterij1 op 30000 en batterij2 op 30001! Dit is belangrijk, anders krijgt de API problemen! Zorg dat je weet op welk IP:poort elke batterij zit. Je hebt deze info nodig in SlimLaden.

Als dit allemaal in orde is, zou je al via de Marstek app de batterijen moeten kunnen aansturen. Gebruik hiervoor de Manuele mode (om te LADEN en te ONTLADEN) en de Self Consumption (om te zien of ze info van de CT03 krijgen en daarop reageren).

Nu je weet dat alles OK is aan Marstek zijde, kan je naar SlimLaden gaan.

SlimLaden heeft 4 verschillende onderdelen. Bekijk ze allen en vul de instellingen aan via de Homey app OF gebruik hiervoor http://[ipadres_homey]:8888/diagnostics.html. Onderaan de pagina vind je 4 Wizards die je door de instellingen leiden.

Dankjwel:)

Dit werkt:) je bent een topper:)

Alleen de foutmelding in de Setup blijf ik houden.

Fout in H4F_NetZero: Hoofdstuk 4F_NetZero failed. Plan validation failed. Ik probeer in de setup stap 4: Verbruik & Learning de berekeningwijze automatisch te laten doen, maar daar krijg ik ook een foutmelding als ik dit wil opslaan. Namelijk, Fout bij opslaan: Homey setSettings error: Invalid Value: calculation mode.

Dankjewel:) Ik heb het nu werkend, alleen onderdeel 4 van de setup gaat bij mij nog fout.

Je moet even naar de hoogste versie gaan. SlimLaden voor ThuisBattery | Homey

Heb ik zojuist gedaan. Setup4 heb ik nu kunnen doen en opgeslagen.

In Planning Diagnostics krijg ik na het verversen nog wel deze melding:

Plan gemaakt, maar niet alle stappen succesvol afgerond (9/17 stappen). Fout in H4F_NetZero: Hoofdstuk 4F_NetZero failed: Plan validation failed

Verbruik & Learning

✗ N/A

:warning: Geen verbruiksdata van Homey Energy ontvangen (mode: homey_energy)

:light_bulb: Controleer of je een P1 meter of slimme meter hebt gekoppeld in Homey → Energie. Of wijzig calculation_mode naar “manual” en stel forecast_base_wh handmatig in.

Laatste learning: Nog geen data

:cross_mark: Laatste Fout

Hoofdstuk: H4F_NetZero

Bericht:

Hoofdstuk 4F_NetZero failed: Plan validation failed