Dat had ik uiteraard gedaan en zowel voor IP van P1 als van Batterij geprobeerd, maar krijg dan dus de respons, zoals hierboven aangegeven
Ha, natuurlijk, sorry daarvoor. Heb je een Apple toevallig of Windows PC?
Windows PC
Kan opdrachtpromp, windows powershell of power shell 7 gebruiken
Bij mij werkt alleen de opdrachtprompt.
dit zou dan kunnen werken, alles achter elkaar:
curl https://IP ADDRESS/api/user --insecure
-X POST
-H “Content-Type: application/json”
-H “X-Api-Version: 2”
-d ‘{“name”: “local/new_user”}’
Ik had het ook gelezen en op diverse manieren geprobeerd, maar krijg het niet voor elkaar, helaas!
App versie 8.5.2 maakt verbinding met zowel mijn P1 meter als mijn batterij!!!
Een hele grote en prettige stap in de vooruitgang, lekkerrrrrr zo op oudjaarsavond
Beste allemaal,
Het was een ongelooflijk jaar waar we samen een mooie app hebben neer kunnen zetten. Mijn voornemen voor het nieuwe jaar zijn om de app nu eindelijk eens stabiel te maken. Nu straks het mooie weer er aankomt moeten we natuurlijk wel kunnen vertrouwen op een goede app.
Ook hartelijk dank voor de donaties!! Errug leuk. (hint hint..)
Afijn…tot volgend jaar!
Roedi de Leeuw
Goedemorgen Marcel, ik heb ook een Marstek Venus D en wil ook met de Slim laden app beginnen. Werkt dat via de api? Ik heb meerdere batterijen (6stuks). Is het makkelijk te installeren of heb je daar uitgebreide kennis voor nodig, want die mis ik helaas.
Het energiebelastingtarief voor elektriciteit daalt in 2026 met ongeveer 10% (van 10,15 naar 9,16 cent per kWh).
- Ja >> hartje
- Nee >> reageer
Vraag aan Tibber-gebruikers
Op dit moment wordt de leveranciersopslag bij Tibber nog vergoed.
Als ik de beschikbare informatie goed lees, lijkt het erop dat deze vergoeding per 1-1-2026 stopt.
Moeten we er bij Tibber-klanten vanuit gaan dat de leveranciersopslag vanaf 1 januari 2026 niet meer vergoed wordt?
Eventuele toelichting of bron in een reactie is welkom.
Goedemiddag Loek, het werkt hier heel mooi. Als je dit draadje doorleest en de dingen uitvoert zoals beschreven is hoeft het geen enkel probleem te zijn. En bij een probleempje gewoon vragen hier. Er is altijd iemand die je verder op weg helpt. Je moet er wel wat tijd en ENERGY insteken om er profijt van de te hebben
. zorg in elk geval dat je maar 1 app geïnstalleerd hebt die naar poort 30000 luistert, in mijn geval zelfs HA waarmee ik op hetzelfde adres (30000) luisterde.
dit adres helpt je zeker de goede kant op. Na installatie van de vier apps die bij SLvMST horen ga je naar dit adres. Onder aan deze pagina heb je de setup wizards. Deze invullen en controleren en je bent al een heel eind op weg. en lukt het niet ………..
Ik heb nu ook een chatbot bij de diagnostics pagina gemaakt in de nieuwste testversie. Die is nog wel echt beta hoor. 100 vragen per maand (voor nu) zijn gratis. Ehh betaal ik.
Het gaat dus om dat laatste bericht. Mijn conclusie is dat ik dus nu 2,48 ct minder krijg dan dat ik ervoor moet betalen.. Vandaar:
Hoi Marcel, super bedankt voor je reactie. Ik ga het een dezer dagen eens proberen, maar jij schrijft dat ik 4 apps moet installeren. Zijn dit allemaal apps voor de homey ??
Duidelijk, dankjewel.
Ik heb een warmtepomp, dus mijn verbruik nu is 400-1200 p/uur. kan ik deze ergens invullen zodat mijn verbruikspatroon beter gaat kloppen. Of leert het systeem dit zelf?
Hij zou het moeten leren idd. Maar dat kost wel een tijdje voor hij dat kan berekenen. Ik heb het zelf eigenlijk ook nog niet gezien dat hij het aanpaste.
Ik heb eens een keer een analyse gedaan op een jaar aan data. Daar kwam uit dat ik in de basis 8000Wh per dag verbruik, en naar mate het 1 graad kouder wordt dan 18 graden…dan gaat mijn verbruik met 560W omhoog. (Ik heb een Airco als verwarming).
Wat denk de app dat mijn verbruik is vandaag:
8000 + 560*13.4 = 15504Wh.
Die 8000 zie ik veranderen door de learnings. Die 560 duurt langer.