[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Vandaag de app (beta) geinstalleerd, ik heb een Homewizard P1 en 3 HW batterijen. Ik krijg alleen geen token van de batterij terug bij de setup. Ik heb een goed token (via curl) maar zo 1 op 1 meegeven werkt niet. Of moet ik leesteken meegeven in de setup of nog iets aanvullends doen? In dit topic niet kunnen terugvinden helaas.
Error: [HomeWizardAPI] getStatus failed: Authentication failed - check API token

Ik ben nog aan het testen met een andere gebruiker. Het werkt idd nog niet. Ik dm je even.

1 Like

Meerdere keren om 5.00 kan…dat zijn kwartieren. Waar komen deze prijzen vandaan ? verkoop van 51ct? en inkoop 64ct?

3.8 kwh uur ontladen rond 5.00 uur?

image

Doe maar even reset alles.

Deze brengt? roet in het eten.
image

Deze lijkt gek…maar eerst maar eens resetten:
image

Oei, vandaag weer negatieve opbrengsten.

En er lijkt een fout te zitten in de berekening om 5:00 uur, dat staat er twee keer in.

Kloppen mijn gedachten?

Bedankt!

Ok, ik ga hem helemaal resetten.

Bedankt!

Bij mij zegt de diagnostics dat hij op bepaalde tijden gaat laden. In het echt gebeurt er niets. Wat kan ik daar aan doen? Ik draai op open Api met 1 Marstek1 en marstek2. Alles is gekoppeld, maar hij laad nieIn de laadcontroller op hand ook niets. Nu in de marstek app op hand dan zie ik in de diagnostics beide accu’s laden.

Daar kom ik ook niet uit, kan je aangeven hoe, dan kan ik ook kijken of ik via curl een token van mijn P1 en van mijn batterij kan krijgen

Ik denk dat je de nieuwe test app even moet installeren. Ik had een foutje gemaakt.

Nu nog een nieuwere versie gemaakt.

1 Like

Goede middag Roedi, ik heb sinds enkele dagen de Marstek Venus D (10Kw) en krijg het niet werkend dat het reageert op het laadplan. ik zie nl onderstaande fout meldingen. Kun je mij helpen?

Diagnose rapport nr 00d80794-d721-49d6-9759-07c71cccff14

Heb je de stappen van post 687 al geprobeerd?

Misschien is een BLE reset nodig?

al uitgevoerd. meerdere keren. zelfs harde reset op batterij uitgevoerd, helemaal weer van voor af aan

Kijk nou eens voor morgen!

1 Like

Een ander programma gebruikt poort 30000 (ander Martstek app?)

Hoe simpel kan het zijn, je staart je er blind op, op den duur. Super bedankt voor de snelle reactie

1 Like

Deze zijn dan wel weer leuk voor mij… lekker snel op te lossen.

@sschot
Om het token te krijgen het volgende via de cmd-prompt, niet via de power shell:
C:\Users\jvand>curl https://192.168.1.xxx/api/user --insecure -X POST -H “Content-Type: application/json” -d “{“name”: “local/cool-new-app”}”
reactie: {“error”:“user:creation-not-enabled”} → de error is normaal, nu snel op de knop van de batterij drukken en nogmaals het commando hierboven:
C:\Users\jvand>curl https://192.168.1.xxx/api/user --insecure -X POST -H “Content-reactie: Type: application/json” -d “{“name”: “local/cool-new-app”}”
reactie met het token: {“name”:“local/cool-new-app”,“token”:“32nummers”}
→ op de xxx het ipnr van je batterij (of P1 als het goed is)

Ik krijg het volgende

C:\Users\sscho>curl https://192.168.78.xxx/api/user --insecure -X POST -H “Content-Type: application/json” -d “{“name”: “local/cool-new-app”}”
Warning: The argument ‘â?oContent-Type:’ starts with a Unicode character. Maybe ASCII was intended?
Warning: The argument ‘â?o{â?onameâ??:’ starts with a Unicode character. Maybe ASCII was intended?
Warning: The argument ‘â?olocal/cool-new-appâ??}â??’ starts with a Unicode character. Maybe ASCII was intended?
{“error”:“user:creation-not-enabled”}curl: (6) Could not resolve host: application
curl: (3) unmatched close brace/bracket in URL position 25:
â?olocal/cool-new-appâ??}â??
^

C:\Users\sscho>curl https://192.168.78.xxx/api/user --insecure -X POST -H “Content-Type: application/json” -d “{“name”: “local/cool-new-app”}”
Warning: The argument ‘â?oContent-Type:’ starts with a Unicode character. Maybe ASCII was intended?
Warning: The argument ‘â?o{â?onameâ??:’ starts with a Unicode character. Maybe ASCII was intended?
Warning: The argument ‘â?olocal/cool-new-appâ??}â??’ starts with a Unicode character. Maybe ASCII was intended?
{“error”:“json:invalid-json”}curl: (6) Could not resolve host: application
curl: (3) unmatched close brace/bracket in URL position 25:
â?olocal/cool-new-appâ??}â??
^

op de xxx het laatste nr van je ip adres invullen, dus bijv 192.168.78.001

1 Like