[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Hallo Roedi,
Zou je als je tijd hebt kunnen kijken naar deze instellingen?

Ik heb nogsteeds negatieve opbrengsten.

Bedankt!

(Attachment slimladen-diagnostics-2025-12-28T20_50_50.562Z.json is missing)

Dat wil ik wel. Is ook leuk om te achterhalen wat hij nu doet. Maar ik zou je willen vragen: heb je hier als eens gekeken? Hier wordt het verder in detail beschreven hoe hij er aan komt http://[ipadres-homey]:8888/profit-debug.html. (Deze pagina reset elke dag. Maar onthoud wel wat er nog in voorraad is tegen welke prijs.)

In principe maakt niemand winst deze dagen. Dat verlies klopt.

Jij hebt vandaag kwh ingekocht van de zon. Als je die kwh aan het net verkoopt , krijg je daar de dan geldende kwartierpeijs voor. Wij besloten het in de batterij te stoppen en verliezen van elke kwh ongeveer 25%. We moeten het later dus verkopen ( aan het net of aan eigen verbruik) voor ongeveer 10 ct duurder. Dat lukt niet deze dagen.

Jij wel vandaag ontladen, maar de app ziet morgen vele mooiere verkoopprijzen en bewaard de kwh voor morgen om dan te verkopen ( voor eigen gebruik).

Het kan wel zijn dat er ergens situaties zijn waar de app niet in voorziet. Misschien heb je wel gelijk en moet hij niet naar morgen de hele dag kijken? Maar tot aan de nieuwe zonopwek.

Klein foutje. Heb ik opgelost nu.

Ook voor mij deze vraag. Als ik op de App kijk zie ik versie 8.2.21 en bij instellingen staat Automatische Updates aan. Maar zo te zien heb ik dus nog een oude versie. Hoe krijg ik deze naar de nieuwste versie?

Helaas heb ik nog steeds problemen met de API verbinding. Ik krijg in ieder geval nog steeds Errrors

En als ik handmatig op laden druk dan gaat er nu maar 1 batterij (V2) laden en de ander (v2 en v3) niet.

Hmm…de V3 draait niet?

Kan je eens alleen de twee V2 batterijen aansluiten. En dan doen wat eMTee heeft geschreven. Dit eerst stabiel krijgen. Ik ga kijken wat ik voor de V3 kan doen.

Er zijn ook gebruikers hier met een V3…misschien kunnen die ook helpen?

Dit kan ik zien maar hoe draai ik dan altijd de nieuwste versie? Moet ik de app dan opnieuw installeren? Sorry, ik snap hem even niet zo :upside_down_face:

Gewoon deze installeren. “Install app”. Volgens mij krijg je een berichtje op je tijdlijn.

1 Like

Ga ik eens proberen. Wel raar want in mijn vorige issue deed alleen de V3 het en beide V2’s het niet en toen heb ik de individuele poortnummers achter de ip adressen getypt en toen deden ze het alle 3 met bijvoorbeeld handmatig laden via de app. Maar ik ga eens wat uitproberen

Helaas (nog) geen succes ondanks de stappen met de BLE test Tool. Als ik in de Laadplan Controller App hem op “Laden” zet gebeurt er niets. Ook niet na 30 seconde wachten. Ik heb de V3 verwijderd maar ik zie hem nog wel staan (Batterij 3).

Met de nieuwste versie neem ik aan. Heb je een diagnostics rapport gestuurd?

Het blijven natuurlijk computers. Herstart van app en hele homey kan geen kwaad.

Heb ik net gedaan. Ik heb ook de Homey opnieuw opgestart maar geen verbetering. Ik zal wel ergens iets verkeerd doen maar weet even niet waar en wat.

Ik heb net 1 batterij via de Marstek app handmatig op laden gezet en dan zie je in dashboard terug.

Vanuit hier moeten ze beide starten. Nog veel foutmeldingen?

Geen error log meer gehad. En als ik de app in Homey open dan staat deze idd op Nul-op-de-Meter. Maar als ik vervolgens op “Laden” duw dan gebeurt er verder niets met de batterijen. Het lijkt er op dat het commando vanaf de Homey App op mijn iPhone niet bij de Batterijen terecht komt.

Tevens klopt Nul-op-de-meter ook niet want ik ben aan het verbruiken en de 2% (boven de 11%) wordt niet gebruikt.

Oei, vandaag weer negatieve opbrengsten.

En er lijkt een fout te zitten in de berekening om 5:00 uur, dat staat er twee keer in.

Kloppen mijn gedachten?

Bedankt!