[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ja, nu lukt het.
Ingevuld en verstuurd.

Ik had …888/enquete.html geprobeerd. Fout gokje.

1 Like

Dmv een flowkaart kan je eventueel de app vullen met testprijzen.

Jij hebt Sessy batterijen. Dat is idd ook een api. Maar wel een stabielere :grinning_face:, is mijn eerste ervaring met de eerste gebruiker. (Ehhh Willem dus) Heb jij het al werkend Bernd?

Hallo :waving_hand: iedereen, kan iemand mij de gouden tip geven om de app werkend te krijgen met 2 Venus V3’s?

Heb alles al geprobeerd, maar er wordt telkens maar 1 accu gevonden van de 2, en bij het aanpassen van de IP adressen , komt dan de accu naar boven die eerst niet werkt, en de accu die wel werkte, niet meer.

Het lijkt erop dat positie 1 niet gezien wil worden, er zijn vast meer gebruikers in deze groep die meer dan 1 V3 hebben gok ik zo?

Thnx voor de reply!

Hoi,

Ik werk met 2 batterijen V2 en 1 batterij V3. Ook ik zie er maar 1 en dat is de V3 de andere lijken geen contact te kunnen maken. De error lijst blijft ook maar telkens vollopen.

Ik heb nog geen oplossing gevonden.

1 Like

Ik ben helaas niet thuis en kan niet heel veel doen.
Ik zou de volgende stappen doen:

• installeer de officiële versie

• zorg ervoor dat er geen andere apps draaien die connectie maken met de api
  • Eventueel tussendoor de ble tool voor reset

De 30005 wordt in deze niet gebruikt hoor.

Meerdere Marstek batterijen werkende krijgen:

WAARSCHUWING: zorg ervoor dat er GEEN andere app voor je Marstek batterij op je Homey is geinstalleerd. Dat kan (en zal!) conflicten geven en een verbinding met je batterij onmogelijk en onbetrouwbaar maken!

Bij mij heeft het ook wat moeite gekost, maar het werkt nu met dit:
Eerst zorgen dat je batterijen juist ingesteld staan. Dit doe je via de LaadPlan Controller.

Bij mij is het 2 * Venus A (dus niet de Venus E!), mag niet veel verschil maken.

En dan de API even goed zetten en zorgen dat elke batterij op een andere poort zit. Die poorten moet je dus per batterij via de Marstek app wel even aanpassen voordat je hieraan begint!

Als je in de API instellingen een poort meegeeft, dan wordt ‘Marstek UDP poort’ niet meer gebruikt!

En nu je hier toch bent, kijk ook even naar de Firmware versie en zet die ook even juist?

Bewaar nu je instellingen voor de Laadplan Controller.

Kans is dat de API op de batterij het nu niet meer doet, doordat je al veel hebt geprobeerd. Wat bij mij hielp was om even een ‘reset’ te doen van de batterij:

1. Gebruik hiervoor: Marstek Venus E - BLE Test Tool

2. Kies v2.0.0

3. Kies ‘Connect to Marstek’. Er komt dan een pop-up met de Marstek apparaten die via Bluetooth zichtbaar zijn. Kies hier een batterij (MST_VNS?_???) en vervolgens ‘Pair’.

4. Kies dan ‘Advanced’ en vervolgens ‘System Reset’. Na enkele seconden wordt je Bluetoothverbinding verbroken.

5. Herhaal vanaf stap 3 voor elke batterij!

Herstart de SlimLaden app. Dat kan via de Laadplan Controller of via de Apps sectie in Homey.

Als je nu manueel wil testen, hou er dan rekening mee dat de API heel gevoelig is. Snel commando’s achter elkaar geven zorgt voor problemen (en een API die hangt, waardoor je terug naar de BLE tool mag om een System Reset te doen!). Dus als je een manueel commando geeft, wacht dan 30 seconden voordat je iets anders probeert.

Manuele test:

• open de LaadPlan Controller

• ga naar de juist sectie

• Kies ‘Stop’

• wacht 30 seconden

• Kijk (via de Marstek app, op de batterij of via je P1) wat de batterij doet

• Kies ‘Laden’

• wacht 30 seconden

• Kijk (via de Marstek app, op de batterij of via je P1) wat de batterij doet

4 Likes

Top!! Dankjewel

Ik heb ook nog een nieuwe versie neergezet. Ik heb dat moeten doen vanaf mijn telefoon. :grimacing: dus geen garanties.

Ik ga vrijdag/zaterdag verder.

@eMTee Je bent een held! Deze oplossing werkt, en zit dus vooral in het :poortnummer toevoegen achter het ip adres.

@Roedi_de_Lion jij natuurlijk ook met de ontwikkeling van de app :wink:

Kan nu verder gaan met het verder finetunen van de instellingen! :slightly_smiling_face:

Ik heb de stappen doorlopen en het ziet er naar uit dat dit werkt. Ik ga het in de gaten houden en hopelijk komt er snel weer een dag met een mooie plan zodat dit echt goed getest kan worden.
Super bedankt.

Yessss. Mooi!! Ik zal het later goed in de app verwerken. Dat iedereen het meteen goed kan inrichten.

2 Likes

@Roedi_de_Lion is hier de held: hij heeft heel wat uren met me besteed om dit werkende te krijgen bij mij!
En hij heeft een app in elkaar gestoken die geen nood heeft aan aparte Flows en -eenmaal je het wat doorhebt- vlot werkt!

2 Likes

Ik denk dat deze versie niet helemaal goed is :smiley: . Onderstaan settings in de wizard zie ik niet op de laadplan controller terug;

Als je de wizard doorloopt met een sessy staat hij telkens weer op Venus * als batterijmodel. De sessy staat hier ook niet tussen. Aantal batterijen staat hier dan ook op 1 en moet ik dan aanpassen naar 3.

Het verversen van het laadplan, laat ook geen nieuwe data zien hier.

MAar goed, eerst kerst! Fijne kerst allemaal!

Fijne kerst!!!

Ik heb dynamische stroom van tibber en stuur alle grote stroom verbruikers al naar de lage perioden. De stroom uit de accu zou ik willen gebruiken om de pieken af te vlakken of op nul te krijgen. Nu zou ik graag de accu alleen laden op zonne stroom van de panelen en uit het net alleen als het het verschil groter is dan 15 cent per kwh.

Hoe stel ik dat nu goed in?

Ik heb dit geprobeerd maar dat werkt niet.

Hulp is welkom, Bedankt!

Hoi hoi. Deze instellingen veranderen. Je moet even beetje naar boven scrollen. Daar heb ik uitgelegd waarom.

De nieuwe instellingen zijn beetje anders. Je geeft niet meer aan welk prijsverschil je wilt hebben per kwh, maar je geeft een minimaal bedrag aan wat je wilt verdienen per dag.

Als je geen charge_only wilt, zet je deze winst gelijk. Dus beide settings op bijvoorbeeld €0,15.

Dit is in de testversie al zo gemaakt.

Ik ben ook met peakshaving bezig samen met eMTee.

3 Likes

Super, maar waar vind ik die instelling van de minimale dagwinst?

in het laadplan en in de prijzen kan ik dit niet terug vinden.

En ik gebruik de test versie.

Bedankt!

ik zie de optie berekeningswijze dagtotaal niet