[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ja of zoals bij Sessy zeg maar eentje zoals bij de laadcontroller en dan twee voor mijn accu’s

@Roedi_de_Lion door problemen met Api en modbus heb ik de app Slimladen opnieuw erop gezet. Echter nu krijg ik en bij Energieprijzen (en bij Zonnevoorspelling ook) de melding: Fout bij opslaan: No energy-prices device found. Waarschijnlijk doe ik iets fout alleen weet ik niet wat. Eerder was het mij wel gelukt om de verschillende stappen te doorlopen. Ik gebruik nu de test versie, maar bij de stabiele versie werkte het ook niet. Ik heb met en zonder Tibber api het geprobeerd, maar in beide gevallen dezelfde foutmelding. Hopelijk kun je mij verder helpen.

Dank voor de mooie app en snelle responses hier ook!

Na herstart van de app en homey…heel even wachten tot alles stabiel draait. Waar sla je op? via diagnostics? of rechtstreeks op het device? Misschien nog even een diagnostics rapport sturen.

Nieuwe setting toegevoegd voor Marstek. De kwartieren die op NOM staan kan je, wanneer je meer dan 1 batterij hebt, de batterijen beide op NOM laten draaien (parallel) of afwisselend op NOM (sequentieel). De Sessy regelt dat zelf.

Huidige situatie:

• Marstek API => parallel
  • Martsek MQTT => sequentieel

Nu instelbaar.

Gebruikers met problemen kunnen ook experimenteren wat beter werkt. Zover ik het begrijp: parallel als je aangesloten bent met een CT002/003.

2 Likes

hoe moet ik dit nu zien voor morgen? Groene momenten gaat hij laden en dan op het maximale vermogen dat ik heb ingesteld? Op de blauwe gaat hij ontladen, want dat is de koppel met het laadmoment?

Om meer NOM te draaien en niet te ontladen, moet hij dan op “ vol dynamisch 2.0” ?

Sorry heb je e-mail niet gezien

Voor NOM staat hij bij mij:

1. Automatisch laadplan modus = Dynamisch 2.0
  2. Minimaal prijsverschil per kWh (€/kWh) = 0.5
  3. Charge-only fallback: min prijsverschil (€/kWh) = 0.3

Zie ook post 571 van Roedi voor vergelijkbare cijfers.

Dat ziet er beter uit! Dank je

Is er ook nog een manier om langer te laden dat eerste stuk? Gek gezegd mag hij om 0:00 al laden qua prijs. Zit hij vol doet hij niets tot het weer boven de 20 cent is. Anders gaat hij op NOM op dezelfde prijs als hij laadt.

Ik dacht al waarom werkt die niet meer :slight_smile:

Prima natuurlijk maar als het werkt dan heb ik ook geen opmerkingen behalve ga zo door. Als ik echt wat tegen kom laat ik dit uiteraard weten.

1 Like

Zet de batterij eens op 110%… :rofl:

De batterij is al vol toch nu? Of de charge_only per kWh nog beetje lager zetten.

Vol Dynamisch ga ik er denk ik uithalen…dan staat er geen kwartier meer op NOM, alleen laden en ontladen. Als je puur geld wil verdienen, zou dit moeten, maar het is vaak onduidelijk wat hij doet en gebruikt niemand dit.

ik weet even niet wat je bedoelt of welke instelling het is :wink:

Accu’s zijn tot 60% geladen hier vannacht. Op 2200 watt had hij het wellicht gered, maar de efficientie is dan stukken minder. Ik limiteer altijd rond de 1450 watt.

Kan je dit eens sturen:

jazeker;

Hij geeft aan dat je maar op 600W laadt. Dat is gek, want je laadt op 1450W.
Nu heeft een andere gebruiker ook het probleem dat hij daar 833W laat zien, maar dat er in het echt op 2500W wordt geladen (Hij heeft 3 batterijen 2500/3). Ik kan dat niet naspelen…ik krijg de juiste getallen.

Ik duik er later verder in. In principe moet hij bij charge_only altijd de hele batterij volladen. Jij hebt ook 3 batterijen…maar 1450/3 is geen 600, maar misschien is 600 het minimum oid.

Bij mij laadt hij ook niet (altijd?) tot 100%.
1200W is voor mijn batterij normaal (max), maar een uurtje extra laden was misschien nodig?

Klopt, bij mij heeft hij vannacht geladen tot 83%, ik had hem liever vol gehad.

Zal ik ook nog even naar kijken. Als je 1 batterij op 2400W gaat hij nu juist helemaal goed. Heeft met afronding te maken. Dan is 1 kwartier net te lang en dan pakt hij die niet meer mee. Ook zo’n dingetje wat makkelijk lijkt, maar toch iedere keer weer een dingetje.

Geef anders nog even jullie exacte instellingen. Dan kan ik het naspelen. Laadvermogen, en de prijzen van minimale per kwh.

@Roedi_de_Lion ik had zojuist geen computer bij de hand en heb je een standaard diagnose rapport vanuit Homey .heb je deze gezien ? of wil je liever eentje op je gebruikelijke manier?\