[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Best gek…de duurste kwartieren zijn vóór 17.00 uur.

ja net als wat je doet met verkoop de rest op stop het plaatje hieronder wat je poste alle blauwe worden dan NOM en iets ruimer eromheen

Goedeavond,

Zou de locale API ook via wifi bereikbaar moeten zijn?

Ik krijg deze foutmelding:

[API] Error sending action to battery1: API not available for commands

Of werkt dit alleen via een bekabelde lan verbinding?

Bedankt!

Gewoon via Wifi hoor. Stuur me anders een report via ipadreshomey:8888/diagnostics.html.

Ik snap het niet goed. Dit is wat de app volgens mij ook al doet. Als hij bij jou nu niets op stop zet…dan heb je voldoende capaciteit om de hele dag van stroom te voorzien.

Hi Roedi,

Ik heb het bestand en de foto’s hieronder toegevoegd.

Bedankt!

Ik kan het json bestand niet toevoegen.

Hoe zal ik dat sturen?

Bedankt!

Ehh.. waarom eigenlijk niet? sabels60_jetway@icloud.com

Het lukte niet vie de telefoon, via mijn notebook wel.

Ik verstuur hem nu.

Bedankt alvast!!!

Via de Marstek Batterijenconnector app kan de data wel opgehaald worden.

Dan lijkt het dat de API wel zou moeten werken.

Mogen er meerdere systemen tegelijk de API bevragen?

Heb je echt en Venus E? En is je firmware 1.45? Die zou ik laten upgraden naar 1.55.

Als het goed is kan hij wel vanaf beide apps op 1 poort communiceren…maar ik raad dat wel af. De api is al zo fragiel. Je kan ook nog beetje experimenteren met de poort. even op 30005 zetten oid. (misschien nog tips van andere gebruikers?)

Laatste redmiddel misschien: [App][Pro] SlimLaden voor Marstek - inclusief local API - #481 by Roedi_de_Lion

Bedankt!

Ik zal die andere app disablelen.

Hij staat al op 1.55 en het is idd een nieuwe E v3

Bedankt voor de tips!

Hij doet het! Ik heb de andere app met api connectie uitgezet.

bedankt!

ik heb 3 sessy batterijen en ben aan het testen met een Marstek. Die laatste krijg ik toegevoegd, maar de sessy’s niet. Sowieso omdat ik maar 1 account kan invullen en het moet een account per sessy zijn.

Sowieso lukt mij niet om connectie te maken met 1. De gegevens zijn goed;

Hoppa. Mooi dat het gelukt is!

He Willem. Je bent de eerste zover ik weet de eerste die de app voor de sessie wil gaan gebruiken. Ik heb alles gemaakt vanuit de documentatie…dus ik kan wel wat hulp gebruiken. Doen we even via DM? Of stuur me een diagnostics rapport.

1 Like

LET OP: Ik ga zometeen nog een nieuwe versie opleveren voor de Sessy integratie.

Ik heb in deze versie ook de enquete verplicht gemaakt. Die moet je nu invullen anders werkt de app niet meer. Ik heb deze informatie echt nodig.

Voor jullie informatie: De app is 260x gedownload en ik heb maar 10 enquetes teruggekregen. Ik steek er echt wel veel tijd in dus wel handig om te weten waar ik het voor doe.

3 Likes

Voor de geïnteresseerden; Roedi heeft het heel rap werkend gemaakt (bedankt tot zover) en de sessy wordt aangestuurd!

2 Likes

@Roedi_de_Lion is bovenstaande Sessy status overzicht ook mogelijk voor de Marstek accus/en laadplan Controller? ,want ik zie het er nu niet bij staan!

dat overzicht is van de sessy app zelf.

Marstek heeft de “Marstek Battery Connector“ die je kunt gebruiken;

Je homey moet wel in hetzelfde netwerk zitten als de marstek en je locale API moet aan staan.

Ehh…je wilt dit dan per batterij?