Is het mogelijk om de batterij zo in te stellen dat er bij NOM alleen wordt geladen en niet ontladen tijdens bepaalde tijden?
En is het mogelijk om in NOM stand te roteren tussen de batterijen? Nu merk ik dat de batterij vaak inefficient draait omdat ze alle drie met 100W aan het laden en ontladen zijn. Bijvoorbeeld op basis van de voorspelling, elke kwartier bepalen hoeveel batterijen er aan gaan. Indien het niet alle 3 zijn, dan altijd de batterij pakken met laagste SOC bij NOM overschot en hoogste SOC bij NOM.
Ahhhhh…goede vraag. Hier zat ik aan te denken om dat te doen op de stopkwartieren tussen laden en ontladen in. Via de API weet ik niet of dat kan. Via de MQTT is dat wel mogelijk. Maar…ik wil eigenlijk niet aan die setting zitten…want dat betekent dat het ook mis kan gaan. Ik ga dan de instelling ontladen veranderen naar 0W. Gebruikers die de batterij op maximaal 800W mogen zetten omdat ze met meerdere apparaten in een groep(meterkast) zitten…zou dan per ongeluk ook naar 2500 gezet kunnen worden.
Als ik dit ga doen…wil ik goede veiligheden ingebouwd hebben. Ik heb sinds de laatste versies ook een disclaimer in de app gezet…ik wil geen gekke dingen veroorzaken.
Kan je nog eens kijken met de nieuwe versie 8.1.7. Misschien even wat langer testen. BTW. Zo houden we elkaar mooi scherp. Ik was eigenlijk de laatste tijd vooral bezig met het stabieler krijgen van de api bij het aansturen van laden/ontladen/stop en nom.
Ik gebruik de app nu een paar dagen met mijn Marstek venus E 3.0. Met firmware v135 werkte het niet, na een upgrade naar v144 zie ik op de diagnostics pagina nu de batterijgegevens en kan ik ze vernieuwen. Echter in homey blijven alle waardes leeg. Heb er een rapport van gemaakt: d6cf827d-5067-458a-8c23-e0cae24ac964.
Verder lijkt alles wel te functioneren, heel erg bedankt voor het ontwikkelen!
Homey Energy heeft -voor Dynamische contracten- 7 landen en in totaal 15 regio’s. Dus als je je prijzen van Homey Energy haalt, is je app bruikbaar in meer landen. En heb jij minder details om naar te kijken, of zie ik dat verkeerd?
Eventueel hou je specifieke leveranciers (zoals Tibber) in een soort ‘advanced’ gedeelte.
BTW: Tip voor iedereen. Als je ergens een issue hebt waar ik naar moet kijken. Doe dat via de diagnostics.html (vergeet de json niet) pagina en stuur zoveel mogelijk mee. Beter teveel dan te weinig. Ook context is belangrijk. Als voorbeeld (sorry Charlie): “In homey blijven alle waarden leeg” >> dan moet ik gokken wat dat betekent. Liever een printcreen erbij en welke waarde je precies bedoelt.