[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Top, bedankt voor de update. Hij start nu weer op. Maar helaas werkt de % van de accu met een flow sturen nu niet meer:

@Roedi_de_Lion ,

ik heb de laadcontroller opniew toegevoegd , maar helaas de volgende error: :hourglass_not_done: ProcessManager nog niet gereed

Melding: ProcessManager not initialized

Device: Laadplan Controller

ProcessManager initialiseert tijdens app start. Wacht enkele seconden en probeer opnieuw.

:counterclockwise_arrows_button: Probeer opnieuw

Probeer de enquete wel eens in te vullen?

1 Like

Ik heb hieraan wat veranderd, maar ik weet niet zeker of je de flow ook opnieuw moet maken of niet…misschien alleen deze kaart? Probeer het anders eerst even met een nieuwe flow met 2 kaartjes oid. Sorry…dit is een lastige voor moi.

In versie 8.1.4.

het werkt weer !.
ik moest nog wel even de tibber api opnieuw toevoegen(Y)

Ah fijn om te horen

Geen probleem. Even nieuwe versie erop gezet en flow opnieuw gemaakt en werkt hij weer.

Top!

BTW. Ik heb op dit moment zelf de api met marstek draaien. Hij kan gewoon op poort 30000 draaien bij mij:

Top! Ik zat er net naar te kijken.

Is dit beter dan de CT003 van Marstek? Ik heb zowel de Tibber Pulse als de CT003. Wat is jouw ervaring?

Ik gebruik zelf altijd mijn app…tot nu toe met de Homewizard. Ik heb pas net de Tibber Pulse. Nog niet echt ervaring dus met de Tibber.

De Tibber Pulse laat niet zo goed de gebruikte wat per fase zien. Of ik ben daar nog niet goed achter. Ik heb een beetje gefaket zodat hij het vermogen gewoon over de drie fasen verdeelt. :slight_smile:

Als je meerdere batterijen hebt…dan ben je volgens mij ook gebonden aan de CT003 toch?

Ik gebruik altijd al de CT 003 met 2 accu s nooit problemen mee gehad wifi is ook prima.

Tibber is goed uit te lezen realtime en waarschuwt boven 25. A

Sommigen onder jullie hebben misschien problemen met connectie naar de API. Er is een BLE tool die je systeem kan resetten. Marstek Venus - BLE Test Tool.

Op het tabblad advanced kan je dan op “System Reset”. drukken. Op eigen risico natuurlijk :). Lees even goed.

App draaide hier meer dan twee week naar tevredenheid (v8.03)

alleen werkte de kritieke apparaten bij mij niet omdat deze naar mijn laadpaal meter_power kijkt, en deze is >15K

Deze week viel me op dat hij al 3 dagen hetzelfde laad/ontlaatpatroon liet zien. via diagnostics te zien ;error bij laden nieuw laadplan.

vanmiddag nieuwe versie 8.14 geïnstalleerd, echter krijg m niet aan de praat elke keer als ik geavanceerde instellingen wil aanpassen geeft ie error “invalid_setting_type”

laadplan controller verwijderd, opnieuw homey opstarten niets helpt.

help!….het ging zo mooi hier!

krijg m niet meer aan de praat enig idee wat t kan zijn?

error diagnostics:

Error: invalid_setting_type
at Remote Process
at HomeyClient.emit (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/HomeyClient.js:44:23)
at Object.emit (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/manager/drivers.js:78:54)
at Object.emit (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/Driver.js:126:50)
at BatteryActionDevice.setSettings (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/Device.js:427:41)
at Roedi_SchedulerManager.checkMaintenanceStatus (/drivers/battery-action/managers/Roedi_SchedulerManager.js:859:27)
at Roedi_SchedulerManager.checkForMaintenanceOpportunity (/drivers/battery-action/managers/Roedi_SchedulerManager.js:900:16)
at /drivers/battery-action/device.js:664:53
at Timeout._onTimeout (/opt/homey-client/system/manager/ManagerApps/AppProcess/node_modules/@athombv/homey-apps-sdk-v3/lib/Homey.js:237:7)
at listOnTimeout (node:internal/timers:588:17)
at process.processTimers (node:internal/timers:523:7)

Help is there…in version 8.15

Deze zou ook opgelost moeten zijn.

geïnstalleerd, helaas blijft error geven. probeer morgen oudere versie wel, allicht alleen bij mij :smiling_face_with_tear:

Hmmm balen. Misschien nog even met verwijderen device. Of haal de datum van de maintenace van de batterij eens weg. Of zet die uit.

Hiermee krijgen we inzicht in de voorspellingen en kunnen we ingrijpen op het learning systeem voor verbruik en ook inrichting van Solcast & Open meteo.

Zit in 8.1.5? Waar vind ik dit?