[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ik heb de Setup-Wizard uitgebreid. Hier wordt meer toelichting gegeven op de instellingen. Deze wizard is op te starten vanuit http://[ipadres-homey]/diagnostics.html.

Beschikbaar in de nieuwe test-versie.

1 Like

Dank voor je update. Ik heb de app ingesteld voor mijn marstek batterijen. Ik merk wel dat de api nog steeds erg instabiel is.

ik draai firmware 153

Ja…dat is ook mijn ervaring. Nu ook weer wat kleine aanpassingen gedaan. Firmware 154/155 gaat wel beter. Ik heb nu 155 draaien.

Hallo Roedi, wat een prachtig concept, heb de app nu bijna een week draaien, en sinds 3 dagen werkt alles (dacht ik ) en vandaag de versie 8.03 geïnstalleerd.

krijg keurig de schemas zoals bij pdr, mijn mqtt werkt prima, via Homey broker, en basissettings via Lilygo op de Home assistant.

gister en vandaag laden en ontladen op goedkope en dure uren prachtig, geen omkijken naar!!

Maar….. heb m nu op plan dynamisch, min Kwh verschil 0,40 , fallback 0,03 charge only, echter zodra ie op de NOM (oranje uren komt) geeft schema juist NOM aan, echter accus staan op standby, in diagnostics staan ze op fallback actief (alleen laden?)

ben even kwijt hoe je de NOM wel actief krijgt en de fallback niet actief word wil graag mijn eigen stroom in de dure uren nog kwijt.

graag je hulp in dezen kwa settings

He hoi. Leuk om te horen.

In principe hoef je hier verder niets voor te doen en zou 1 van de batterijen op NOM moeten gaan. NOM doet hij niet tegelijk maar 1 voor 1. Hij probeert de soc van de batterijen in veenwicht te houden. (Je hebt meerdere batterijen toch?)

Fallback betekent dat hij niet voor Dynamisch kiest.

Als je een diagnostic rapport stuurt…kan ik het even naspelen.
image

Ik heb vanochtend de firmware van de batterijen geüpgraded naar 156 en ct003 naar v122. Het lijkt nu wel soepeler te lopen.

super, dat is effectief, ik stuur je de file van diagnostics gezien er geen batterij op NOM gaat,

alvast dank!!

Je hebt een Kritiek device ingericht. Als die aan staat zet hij alle batterijen op stop. Misschien gaat daar iets mis?

Mooi om te horen hoe het gaat. Ik heb in versie 8.03 nog een aanpassing gedaan…vannacht had hij bij niet goed geladen.

1 Like

is autolader, staat uit, maar ik haal m er tijdelijk uit nu, zal kijken wat ie doet

mijn marstek 1 staat in “bypass mode” heb ik niet eerder gezien

rest op standby

half uur verder, alles werkt, allicht de kritieke verbruiker .. ter info, lader stond niet aan auto gekoppeld.

1 Like

Kan je eens aangeven wat voor capabilities jouw laadpaal heeft?

Tuurlijk!

Ik heb getest zodra ik de kritieke monitoring weer aanzet stopt de NOM weer.

Zie je zoiets ook op de tijdlijn:
image

Ik heb het gevonden. Hij kijkt ook naar meter_power. Dat is niet goed.

1 Like

zie inderdaad niks op tijdlijn, GEEN kritiek-app is ingeschakeld.

Hoi,

Met het toevoegen van de lokale API en laatste update van de firmware van Marstek ben ik erin geslaagd de batterij uit te lezen. Fijn!

Met betrekking tot de voorspelling van opgewekte zonne-energie maak ik gebruik van Solcast. Vermits mijn zonnepanelen zich aan de voor- en de achterkant van mijn huis bevinden heb ik daar twee aparte resources voor aangemaakt. Klopt het dat je momenteel via de app slechts één resource kan instellen?

Is (zeker in deze periode) geen enorm probleem, maar moest de app ooit de mogelijkheid geven om twee resources toe te voegen, zou dat helemaal geweldig zijn. :slight_smile:

:slight_smile:

Woepsie. Had ik dan gigantisch over gekeken. :slight_smile:

Nee nee…komt in de volgende versie. Op jouw verzoek. :slight_smile:

Rubber gaat vanaf 1-1-2026, ook verkoopkosten in rekening brengen. Kunnen we dit t.z.t. verwerken in de laad plan berekeningen?

Ah dankjewel. Had ik nog niet gezien.

Ik heb het nu zo aangepast:

En dat zie je dan zo terug:

Volgens mij verandert er in principe niets in het maken van het plan, behalve dat de winst lager uitvalt. Break-even ligt nu rond de €0,08 verschil per kWh en dat wordt dan ongeveer €0,105.

Als ik het goed begrijp dan gaat deze oplossing ook meteen werken bij de afschaffing van de saldering. Dan zet je dan andere twee vinkjes ook ook uit bij verkoop. (Best lastige materie altijd)

(Ik dacht eerst…Rubber ? :slight_smile: )

1 Like