Ah…daar haalt hij het op. dus idd verklaarbaar. Tijd voor een nieuwe
Ik kan even met je vrouw bellen als het moet hoor.
@Roedi_de_Lion zijn er al plannen om de local API optie te integreren in je app? Als je de communicatie alleen beperkt tot het aansturen van de verschillende modi lijkt het goed te werken.
Ja dat klopt. Ik heb zelfs al gebouwd. Ik zit zelf op firmware 1.53, maar had meteen al een vastloper.
Ik heb nu eerst een upgrade naar 1.54 gevraagd en dan verder testen. Het schijnt nog niet heel stabiel te zijn lees ik overal, maar met de modi’s gaat het goed begrijp ik?
Wat versta je onder modi?
Daarnaast weet ik niet zo goed hoe dat werkt met meerdere batterijen. Ook nog verder uitzoeken.
Modi: AI, NOM of manual. Ik mis alleen een modus alleen laden, niet ontladen.
Zou top zijn als jouw app ook geschikt is voor de local API. Dan kunnen m’n Lilygo’s defintief de kliko in ![]()
Welke versie van de marstek heb je? Versie 1,2 of 3? En met welke firmware?
V1 en v2, beide op 155 en bms 216
Ik heb een nieuwe testversie neergezet. Deze bevat een beta versie van de local API. Hierdoor heb je geen Lilygo meer nodig.
--------------------LET OP------------------
Ik heb een extra beveiliging ingebracht. Ontladen staat nu voor iedereen op 800W.
Je kan deze even terugzetten…met een extra beveiliging dat je hem twee keer moet opslaan.
Op zich gaat er niets mis. Mijn app past dat niet aan op je batterij, maar voor de zekerheid.
Leukigheid: Het laadplan op dashboard.html is uitgebreid met historie.
Bedankt voor de tip…dit lijkt idd iets beter te werken.
is het mogelijk om onderstaande zo in te stellen in de app dat de verkoop uren NOM worden.
ik hoef niet zo nodig stroom te verkopen liever voor eigen gebruik.
Allen laden. Maar dan maakt hij de laadkwartieren wel aansluitend.
Ik zie dat hij het niet helemaal goed doet. Je kan wel de min kwh verschil even heel hoog zette = 0,40. En het plan gewoon op dynamisch laten staan En als fallback charge only.
hij heeft niet geladen vannacht doordat de fallback verandert was naar 0.03 deze stond op 0 bij versie 8.0
Ja dat klopt. Ik heb het iets veranderd.
Hij kijkt nu eerst of hij kan laden en ontladen (dynamisch plan) daarna of hij evebtueel chargeonly kan doen, en daarna alles nom
Aan de hand van 2 settings. Ik had dez idd op 0,03 gezet. ![]()
Wat zijn je ervaringen?
Eigenlijk wel positief. Wat ik al eerder schreef gebruik de Local API alleen om te schakelen tussen de 4 modi; AI, Auto (=NOM), Manual of Passief. En dat gaat tot nu toe prima.
Mis eigenlijk alleen een modus; “alleen laden (op zon) niet ontladen”. Daar zou de batterij op zo’n prijs dipje als vanmiddag (prijs is nog binnen de 25% waarop ik vannacht geladen heb, dus geen NOM) op kunnen bijladen ipv dat ik eea teruglever. Maakt nu nog niet uit maar na afschaffing salderen is dat zonde.

Met deze 2 settings kan je dat inrichten. Wanneer hij meer dan €0,08 per kwh winst kan behalen gaat hij zowel laad als ontlaadkwartieren selecteren. Haalt hij dat niet, maar wel meer dan €0,03 dan gaat hij naar “Alleen laden”. haalt hij ook de €0,03 niet, dan gaat hij naar NOM.
Je kan de €0,08 ook veel hoger zetten…dan gaat hij “altijd” naar “Alleen laden”.
Ik heb hier standaard €0,08 staan omdat je dan ongeveer break-even draait…exclusief afschrijving etc.