Ik vind dat helemaal niet vervelend, ik vind dat juist slim. Ook zie ik dat je mijn gewenste flowcard voor batterij temperatuur hebt toegevoegd. Ik ben je dankbaar. ![]()
Eigenlijk wil ik dit aantonen:
Dag met geen teruglevering en alles in de batterij:
Dag zonder voorwaarden:
Dit is een enorm verschil in winst…daarom zo belangrijk dat de winst berekening goed werkt. Ik twijfel nog. Hier heb ik eigenlijk wel hulp bij nodig…ik heb te weinig tijd om hier heel diep in te duiken.
Waar twijfel je over? De winst is waar het om draait, maar het is ook heel persoonlijk en afhankelijk van je batterijcapaciteit. Nu is het toch zo dat iedereen het naar zijn voorkeur kan instellen.
Ik twijfel of alle berekeningen van de winst wel kloppen. Het is helemaal uitgeschreven in de actuele winst.html. Maar och…het lijkt zo’n groot verschil.
Maar stel deze cijfers kloppen…dit is niet wat iedereen zich realiseert. Dat de verschillen dan zo groot zijn. €0,24 vs €0,66. En ik denk dat het ook om de winst gaat.
Ik denk dat het wel kan kloppen.
Wat ik wel opvallend vind is dat het model " Vol Dynamisch" eigenlijk wel heel dichtbij het nieuwe model zonder voorwaarden komt. Ik wist wel dat die winstgevender was dan gewoon dynamisch, maar die vond ik altijd veel minder leuk. ![]()
Haha, minder leuk. Minder kleurtjes zeker. Maar nu je het zegt, ik heb ‘m volgens mij nog op dynamisch staan.
BTW zie ik in versie 9.0.12 niet terug
Uhm, die mis ik denk ik nog even, waar zie ik die. selecteer ik die?
Btw?
Vermelding inclusief btw, zoals in jouw screenshot
Inclusief zon verkoop aan het net. Maar je ziet dat niet? Omdat je geen zon verkoopt aan het net denk ik.
Hoi Roedi,
Ik zie dat mijn versie van de App niet de laatste versie is zoals hier gecommuniceerd word. Bij de App staat de schuif “Enable Updates” aan. Net zoals bv. Bij de HomeWizard App (waar ik regelmatig updates van voorbij zie komen). Is er een andere manier om de laatste versie van deze App operationeel te krijgen (muv de App opnieuw installeren, omdat ik vermoed dat dan alle parameters, API-keys, et cetera opnieuw ingevuld moeten worden ;-))? Alvast bedankt.
Groeten, Jan
Hi Roedi, wat een werk steek jij in deze app zeg. Complimenten !
Ik zie wel steeds meer functionaliteiten komen en raak soms daardoor ook wel misleid.
Bijvoorbeeld gisteren dacht ik dat ik gewoon 1 euro zou “verdienen” met mijn 3 HW batterijen.
Dat kan ik dan goed verkopen aan de echtgenote hier ![]()
Maar toen ik ging kijken naar het timeline overzicht, zag ik dat er bijvoorbeeld een O stond (ontladen) en dat er van mijn 2400W totaal dan bijvoorbeeld 540W ging naar huis, en de rest als export naar het NET, maar dat kan ik niet met een HW dus dan klopt die winstberekening niet voor mij als HW user.
Klopt mijn gedachte nu, dat deze winst voorspeld niet van toepassing is (in elk geval deels) omdat deze uitgaat van ook daadwerkelijk kunnen ontladen, wat met een HW dus niet kan? Deze doet alleen NOM.
Ik denk dat er ook wel een YouTube kanaal kan komen met instructie hoe alles werkt en ingesteld kan worden ![]()
Ja. Je hebt gelijk. De HomeWizard kan niet full power exporteren naar het net. Dat heeft idd meteen gevolgen voor de winst. Als HW gebruiker moet je dus geen plan maken met export naar het net.
Ik ben daar wel eens mee bezig geweest, om laat maar zeggen het verbruik in huis dan op te hogen via een een aangepaste P1 meter. Maar dat is mij niet gelukt. Met HW was dat sowieso heel lastig, want die moet altijd met zijn eigen P1 meter werken toch?
Youtube is best een idee. Maar kost ook heel veel tijd. Misschien komt het er een keer van.
[EDIT] Misschien kan je het ook nog een keer als wens opvoeren bij HW. Dat heeft een andere gebruiker ook al gedaan. Misschien met z’n allen hier.
Ik weet dat je automatisch de testversie van de app kan krijgen, maar dat weet ik zelf eigenlijk niet waar je dat kan instellen. Wat je sowieso kan doen is in de App Store, bij de changelog de testversie handmatig ophalen en installeren. Hierdoor blijven je instellingen gewoon intact hoor.
Wie weet hoe je dat automatisch doet?
Heb je het al aan de praat?
Eenmalig test installeren en dan blijft hij updaten met test
Test app kun je niet automatisch installeren, daar is het een test app voor. Het installeren is toch zo gebeurd en alle instellingen blijven staan.