[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Als je hem laat staan…dan is het kwartier voorbij…dan gaat het verder wel goed?

Goedemiddag,

Wat zijn de aan te raden instellingen als je alleen zon overschot wil laden en ontladen in de ochtend en avond piek? Niet terug leveren van stroom uit de accu.

Stop bij bepaalde kritische apparaten en geen zonoverschot laden tussen 6:00 en 10:30 uur?

Bedankt!

Welke versie van de app? Niet de nieuwste.

Hoi Roedi, ik vind dat versie 9.0.10 het al heel behoorlijk doet. Mijn plan ziet er goed uit. Goed werk!

1 Like

Hoe kan het dat jij geen vreemde laadkwartieren hebt? Of grijp je met FLOW in? Die van mij is erg bijzonder bezig steeds. Mijn regels negeert die gewoon.

Zon-optimaal voor morgen, helemaal goed toch.

Wat zijn jouw ingestelde voorwaarden deze staan niet in de screenshot ben wel benieuwd.
Maar het plan visueel is meestal niks mis mee maar tussentijds veranderd die dus bepaalde dingen bij mij in ieder geval

ah mooi. Alleen ik snap zelf niet hoe ik de eerste regel moet lezen. Min soc periode …

Hij kijkt denk ik naar de SOC van de batterij en aan de hand daarvan zal hij zijn plan bijsturen.

Maar wil jij je batterij niet juist helemaal leeg hebben aan het begin van een zonnige dag?

Die begrijp ik eerlijk gezegd ook niet, maar die stond erin en heb ik laten staan. Maar voor nu ben ik erg tevreden met het plan.

Gaat niet altijd lukken omdat ik 12,5 Kwh heb. En als het niet rendabel is kan het gewoon blijven zitten.

Snap ik, Ik heb zelf 2 x 5,12 maar theoretisch kunnen deze wel volgeladen worden bij een mooie dag dus vandaar dat ik hem wel liever leeg heb aan het begin van de dag.

Kan dat worden veroorzaakt omdat Frank energie de controle nog heeft?
(Als ik via Homewizzard een stop commando geef dan accepteert hij het wel, en zal FE na enige minuten dat weer overriden))

Ja dat kan een voorkeur zijn en straks als je niet meer kunt salderen wil je natuurlijk zo min mogelijk van het net laden, maar nu kan het voordeliger zijn om van het net te gebruiken dan nul op de meter. Zeker in de nachtelijke uren is nul op de meter vaak niet rendabel omdat het verlies met lage wattages veel groter is dan met hogere wattages. Het verlies is dan gewoon te hoog.

Hé Roedi, wat bedoel je hiermee? Zou die dan maar met 213 kWh moeten laden?

@Roedi_de_Lion is de Batterij Afschrijving inc of ex BTW ?

Indien het niet de bedoeling is om hier advies/uitleg te krijgen over de nieuwe laadplannen dan verneem ik dat graag en maak ik voor alles een ticket aan.

Zie hieronder aangegeven Voorwaarde einde dag SOC = 40% maar gaat toch dusdanig veel Ontladen zodat einde dag SOC = 13%. Wat gaat hier goed en/of fout?

Hoi Marcel, wordt de omvormer van jou ook zo warm als die een paar uur staat te laden of ontladen?