ik heb nu al een paar dagen een raar probleem. http://ipadrs/dianostics werkt niet, met mijn HW. Hij geeft een foutmelding:
Timeout bij laden diagnostics
Fout: De API request duurde te lang (>15s). Probeer opnieuw of herstart de app.
Mogelijke oorzaken:
Marstek API batterijen reageren traag
App is overbelast
Netwerk problemen
Wanneer ik in Homey kijk bij mijn batterij geeft hij de juiste SOC. Op de webpagina van de app staat hij al dagen op 91%
Ik kan mbv een flow de batterij goed aansturen. Ik heb al geprobeerd de reguliere app ipv de test versie te downloaden maar dat verhelpt het probleem niet. Ik kan de batterij ook niet opnieuw toevoegen aan de app omdat die optie nergens anders dan in de diagnostics pagina te vinden is. Support ticket al aangemaakt. Ik vermoed dat de fout is gekomen toen ik een stroomonderbreking had op de groep waar de homey zit en hij plotseling uit is gegaan. Iemand vanuit der community een oplossing/zelfde ervaring.
Ik heb je app geinstalleerd, erg interessant, moet hem nog beetje leren kennen. Maar wat ik wel jammer vin met de informatie over de zonnepanelen, ik kan maar 1 api kwijt voor solcast, en ik heb er 2 aangemaakt vanwege 2 verschillende liggingen (west en oost), Hoe krijg ik dat goed tbv de zonvoorspelling.
Tnx! aaah, ik dacht dat ik de PV system api moest hebben, die begint met Sign in . Maar ik moet dus de 22 cijferige API key hebben.
klopt dat? En als ik de instellingen wijzig, moet ik dan de app opnieuw opstarten, of pakt hij de calculaties vanzelf opnieuw op
En ik had ook deze instellingen hieronder ingevuld, moet ik deze leeg maken aangezien ik solcast gebruikt? Of worden de solcast instellingen niet overschreven door deze handmatige settings
Vanochtend ineens mijn batterij op de lower limit. Ingesteld via de app op 16% dat werkt prima.
Ik heb een WP en de batterij zou naar STOP moeten gaan als die aangaat, immers batterij is dan zo leeg dat bewaar ik liever voor de dure ochtend uren. Vannacht niet. Op dat tijdstip geen communicatie fouten. Config niet aangepast.
@Roedi_de_Lion Is er iets veranderd in de kritische apparaten settings in de app? Batterij moet uitschakelen bij HEATING en bij DHW. Specifiek dit vind ik een super feature van deze app.
Er staat in de config wat bij over Solcast, en er zijn wat posts over geweest.
Ik dacht dat je alle settings op de Solcast website moest configureren. Let op dat azimuth bij Solcast +/- 180 deg is en niet 360 deg, controleer dat goed.
Zie mijn recente posts hier over dat de forecast nu vrij goed klopt met de werkelijke opbrengst. De enige afwijking komt omdat ik mijn PV begrensd heb.
stond idd niet goed! heb ik nu goed gezet in solcast. Hoe vaak wordt de Zonvoorspelling geupdate? Is dat als er een nieuw plan wordt aangemaakt? Hij blijft namelijk staan op de “oude” voorspelling. Kan ik dit ergens handmatig updaten?