Dus het beste gewoon op 10 seconden zetten?
Dat is de default…niet aankomen.
![]()
Haha. shit
Even wat anders, ter vergelijking deze weergave. Die laat niet het laadplan zien, maar wel wat andere interessante data die ook in SlimLaden beschikbaar is.
Hebben jullie trouwens de prijzen vanochtend en voor vanavond gezien. Niet normaal. Zo wordt een thuisbatterijtje wel lonend.
Hij gaat niet helemaal lekker. Blijft mijn voorwaarden overschrijven waardoor de batterij nu IDLE is. Hij doet niks.
Deze 3 kwartieren hoort hij niet te ontladen.
Volgens mijn ingestelde regels
Hij maakt er elk kwartier 1 ontlaad moment bij.
Bij mij hetzelfde, ik heb hem op handmatig gezet.
Hoi Eric, waar haal je dit vandaan?
Dit komt van Github ohAnd/EOS_Connect, ik denk via de HomeAssistant UI. Dat is een schil rond de Akkudoktor EOS scheduler/optimizer (open source). Ik heb het niet uitputtend onderzocht maar gaat denk ik verder dan een batterij optimizer. Wie weet zijn er tried&tested modules van te gebruiken, maar dat is uiteraard geheel aan Roedi.
Ik vond de grafische weergave van diverse parameters en daarmee soort van visuele samenhang en begripsvorming wel nuttig.
hij blijft hier wat last houden van de NOM en zon-laden functie. Die worden niet goed geactiveerd op mijn marstek.
Heb je dat nu dan gekoppeld aan je eigen systeem? Ziet er wel gaaf uit.
Gebruik je de api?
modbus TCP…
Ik heb even tijd nodig om alles mbt het plan op te lossen. Moet ik ook kunnen testen
Dat is vreemd, maar ik zie wel dat het omschakelen vaak wat langer duurt.
Ik heb de afgelopen zonnige dagen bij SolCast aan de “Efficiency factor” gesleuteld. Iedere dag verlaagd om een nauwkeurigere voorspelling/werkelijke opbrengst te komen. Uiteindelijk vandaag uitgekomen op 54% met onderstaand resultaat.
Hebben jullie dezelfde ervaring of op een andere manier de nauwkeurigheid verbeterd?
Wow. ziet er goed uit!
Ja, heb ik ook. 0.2 kWh verschil op 22 kWh.