[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ik zie in jouw Screenshot je P1 meter op N/A ik had dat ook. Ik zou HOmey pro ff restarten. Misschien werkt die dan. Zie mijn Screenshot van nu

Bij mij werkte de P1 meter weer na restart. Zoals je dus kunt zien
Dus Homey Restart en niet de slimladen app.

Goedemiddag, Klopt het dat de instellingen die je doet bij slim planner niet in de dag grafiek zichtbaar is in de gekleurde bakjes?

Ik wil morgens tussen 6:00 en 10:30 uur niet de accu laden, dan lever ik liever terug.

Wel mag de accu NOM doen maar niet meer terugleveren dan dat.

Heb ik dat dan nu goed ingesteld?

En wat is het verschil tussen NOM, zon laden en zon overschot?

Bedankt!

@Roedi_de_Lion heeft hier al uitleg ovver gegeven, zie [APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard - #2691 by Roedi_de_Lion en [APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard - #2775 by Roedi_de_Lion

Er was iig iets vreemds met de Homey, ik kreeg m niet meer opgestart. Uiteindelijk andere voeding gepakt en nu werkt het weer. Alsof de Athom voeding ineens het vermogen niet meer aankon.

Dit is het plan voor morgen. Bijna helemaal goed, behalve de ONTLADEN kolommen, want ik heb Niet exporteren aangezet. Blauwe AC power in de Batterij Status wil niet updaten, deed dat wel.

Is het automatisch herberekenen overdag de bedoeling? Waarom zou je dat doen/willen als de prijzen al vastliggen de avond ervoor? Van mij mag automatisch herberekenen wel uit, of optioneel.

Een paar bugjes, maar Roedi komt er wel.

Hoi Roedi, waar heb jij de pollingsfrequentie van de p1 meter op staan?

Ik zie dat je P1 meter in ieder geval weer een waarde geeft ipv N/A

Waar hebben jullie de pollingsfrequentie van de p1 meter op staan?

Geen idee waar ik dat kan vinden haha

In de settings van je Homey apparaat (P1 meter).

Stuur eens een json.

1 Like

Op 10. Ik neem aan seconden. Geen idee of dat nodig is.

Ja, dat bedoel ik. Dankjewel voor je reactie.

Waarom zie ik de Niet Laden tussen 6:00 tot 10:30 niet terug in het schema?

Bedankt!

Schema van vandaag? Die worden niet overschreven.

Volgens mij kan de Homwizard P1 per 5 seconden. De Martsek batterij elke 6 seconden reageren op P1 veranderen. Ik denk dat daar het optimale zit. Mijn App polls hem elke 10 seconden.

Morgen zie ik het ook niet terug.

Ook niet na een herberekening.

Hij is toch niet aan het laden?

Dankjewel, ik had jou app (Shelly simulator) op 5 seconden staan. Ging prima. De p1 staat standaard op10 seconden en ik vroeg me af of die ook op 2 sec zou kunnen.

Je moet je zo voorstellen dat hij dan elke 2 seconden bevraagd wordt. Als dit ook de P1 meter is die jij in SlimLaden hebt zitten…kan hij overbelast raken en het gevolg is dan dat hij bijvoorbeeld het verbruik in je huis niet meer goed kan lezen en bijhouden.

Daarnaast bevraagd de Marstek hem dan ook nog?

En de Homey zelf ook nog.

(Zeg ik in al mijn wijsheid)

Nieuwe versie

• Verbeteringen Marstek API (UDP)
  • Robuustere Solar Capture
  • Hopelijk oplossing voor 0-waarden in verbruik en zonopwek.
  • SlimPlanner gaat niet meer (ont)laden lager dan 500W
  • SlimPlanner past zich aan werkelijke Zonopwek
  • Verkeerde SOC + handmatige Actie aanpassing.
2 Likes