Vreemde situatie, zon schijnt enorm, laadplan geeft aan STOP, echter zou obv de instellingen de batterijen toch moeten worden opgeladen. Ik heb hem nu op handmatig gezet en op NOM, dan laden de batterijen allen 800W.
Je kunt proberen om Hem op dynamisch te zetten en dan herberekenen, slim laden 1 zorgt daarvoor althans bij mij.. Verder is het wachten op Roedi om weer wat aanpassingen te doen.
Op Dynamisch en herberekenen al gedaan, thanks. Wacht mee ![]()
Op Dynamisch en herberekenen al eerder gedaan, thanks. Wacht mee ![]()
Laad die dan wel? Kan het nog niet testen want ben niet thuis en de widget werken die knoppen namelijk niet.
Nope, laad niet op die stand, bleef op standby staan. Ik heb nogmaals dynamisch gedaan en niet meer op handmatig, nu blijft eea toch laden, ik wacht volgende kwartier even af
update 15:32: batterijen blijven laden nu…regelmatig wordt de status op NOM gezet door app
we wachten rustig even de reactie van @Roedi_de_Lion af.Ik heb vandaag ook helaas een volle accu moeten terug leveren aan het net
Ik weet niet wat er precies veranderd is, maar bij mij lijkt de app met elke update minder betrouwbaar te worden.
- De batterij lijkt regelmatig “stuurloos”. Waarden (zoals vermogen) worden urenlang niet geüpdate, waardoor het lijkt alsof de app de verbinding kwijt is (maar de app werkt, API werkt, getest met curl). Er komt ook geen foutmelding of waarschuwing.
- Als ik hem tijdelijk op handmatig zet, wordt dat genegeerd. De app probeert alsnog automatisch te sturen en activeert de batterij op totaal onlogische momenten.
- Maar vooral het schema/de planning is achteruit gegaan en het geplande laad-/ontlaadschema wordt soms niet (of deels) uitgevoerd. De planning lijkt steeds minder logisch en minder consistent. Gisteren vond het schema het bijvoorbeeld “niet nodig” om überhaupt te ontladen gedurende de dure uren, terwijl de batterij wel vol was.
Ik denk dat de enorme hoeveelheid opties en complexiteit het doel totaal voorbijschiet. Voor een app die een thuisbatterij aanstuurt zijn stabiliteit, transparantie en voorspelbaarheid belangrijker dan nóg meer instellingen. Op dit moment voelt het alsof de complexiteit de werking in de weg zit.
Kan nu ook niet anders dan de app er af halen, aangezien de batterij het hierdoor dus totaal niet doet.
@Roedi_de_Lion
Voorstel voor een Test panel. Dat bijvoorbeeld 5-10 mensen de nieuwe versie krijgen. Verschillende mensen met verschillende accu’s Deze testen dan 2-3 dagen.
Dan zul je waarschijnlijk minder dubbele bugs krijgen dan nu. 100% zal het niet zijn maar je hoeft dan minder puin te ruimen.
Nogmaals een suggestie weet ook niet of dit technisch kan.
Tjonge…gisteren dacht ik nog…weinig meldingen. ![]()
Dat kan door niet meer de testversie te downloaden. Deze 5-10 mensen kunnen dan aangeven of het goed werkt. Dit zouden jullie zelf kunnen organiseren.
je had een ticket kunnen aanmaken.
Hmmm…dat zou beste eens kunnen.
Ik ben het even kwijt wat nu het exacte probleem is. Ik ben voornemens om de routering tussen de batterijen eruit behalen.
@Jack_Vebo werkt dat router bij jou wel of niet goed?
Opgelost in 9.0.4
Dit is wel een interessante. Mijn app registreert niet wat je aan winst hebt van zonopwek wat meteen naar het net gaat. Het model bepaalt of het misschien rendabeler is om het meteen naar het net te sturen.
Ik heb wel een optie toegevoegd die Solar Capture ook weer aan zet bij kwartieren die op STOP staan.
Opgelost in 9.0.4 >> afrondingsfout.
kan je een ticket insturen met je zonnepaneel device als te onderzoeken device.
Vanaf versie 9.0.4 kan je hem weer op Soalr Capture laten draaien.