[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Ik heb in de aankomende versie meer uitleg gegeven waarom een bepaald kwartier die actie heeft gekregen.

1 Like

nou eigenlijk wat de rest ook om schrijft de aansturing is weg..en of de uitgevoerde actie wordt kortstondig uitgevoerd.(maar nooit volgens het laadplan)

edit ,maar ik wacht je volgende update af!..grote updates kunnen gepaard gaan met bugs.

Ik til er minder aan. Het is ongelofelijk hoeveel werk Roedi er in stopt.

Ik vind de extra controle opties juist wel een aanvulling. Overweeg de nieuwe Energiewet per 1 jan 2026, afschaffen salderen, capaciteits tarief, dynamische contracten enz. Het speelveld is enorm in beweging. Het is zoeken naar wat de beste optimalisatie is, en dat is per gebruiker, per systeem anders, andere batterij grootte, verbruikers, voorkeuren enz.

Ik heb geen idee hoe de app is opgebouwd, maar de foutjes in de nieuwe Slimme modules met voorwaarden werken blijkbaar ook door in de oude “Dynamisch” module.

Een test panel of beta release hoeft van mij niet, zo lang de basis maar stabiel blijft. Dus handbediening niet automatisch overruled, en dynamische berekening zoals die was voor de laatste update. Dat werkte wat mij betreft best goed.

Stop…met SolarCapture = actief.

Bij ZON-Laden gaat hij alleen laden. Totaan maximaal laadvermogen.

Dus SlimPlanner 1 en twee zelfde voorwaarden en ander plan? Stuur even voorbeeld met de voorwaarden.

Inderdaad nu volledig tevreden Roedi. Mijn wens was “Geen Stops” en dit nu ingesteld in SlimPlanner2 en zie:

1 Like

Net herberekend Slimplannen 2, dit is voor morgen. Overdag STOP is me niet duidelijk waarom, als batterij SoC% < 50% is.

Ik wacht het even af…

Ik ben even kwijt wat je hiermee bedoeld

Jullie hebben allemaal zonladen er tussen staan die gele balk en ook de paarse, ik krijg dat steeds niet? Wat is er bij mij anders? Iemand?

Dat je batterij bijschakelt bij te weinig vermogen. en dat hij om en om op NOM gaat.

Nee hij laad 1 helemaal vol en daarna pas de andere. Om en om is wel het beste want als de zon enorm gaat schijnen kan hij wel de 2e erbij pakken. Vandaag zag ik dat batterij 1 vol was en 2 >2.5KW kreeg wat dus betekende dat overschot naar het net ging op het laagste tarief. Dus dubbel ongunstig

Mijn plan voor morgen
Zoals iedereen nu kan zien is er geen GEEL of PAARS in mijn grafiek. Alle instellingen staan goed maar toch rekent hij niet met de zon. Ik snap er niks van?

Dit is iets wat me nu opvalt. Deze is erg laag. Zal het hier aan liggen? Nogmaals geen aanpassing gedaan.

Je moet kijken in het plan onder de grafiek…is daar meer verbruik dan opwek? per kwartier? + het kan ook zo zijn dat hij het niet in de batterij wil stoppen maar naar het net wil sturen. Er staat ook een reden achter het kwartier. + in nieuwe versie kan je kiezen om bij stop ook naar de batterij te ontladen. ook al zegt het plan van niet.

Voeg de voorwaarde geen stop eens toe voor die periode.

Ik heb een nieuwe versie neergezet. Nog niet alles is opgelost. Teveel voor 1x.

Ik had het hierboven ook al even benoemd. Maar de SlimPlanner kiest er soms voor om de batterij op stop te zetten terwijl er zonoverschot is. Dit doet hij omdat het rendabeler is om het naar het net te sturen. Dezeextra winst zie je op dit moment nog niet terug in de winstberekening, omdat die alleen berekend wat de batterij oplevert. Was voor mij een eyeopener.

1 Like

Hoi Roedi, kun je nog eens uitleggen wat het verschil is tussen zonoverschot en zon-laden is?

Zie stukje terug naar boven

1 Like

Ja klopt. Maar verwarrend is het wel idd. Zo moet het zijn:

1 Like

Duidelijk, dankjewel.

1 Like

Heb jij een CT van Marstek? Dan paralel draaien. Met andere p1 meter aan je batterijen gekoppeld: sequentieel.