[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Jij hebt niet stil gezeten afgelopen dagen.

1 Like

Laadplan is oranje NOM, maar actie is STOP. Timeline geeft ook NOM.

Heb m daarstraks op NOM geklikt, maar hij gaat terug naar STOP. Enig idee waarom?

Ik zet m nu even op HAND NOM.

EDIT: heb net SlimPlanner(1) geprobeerd: 2 voorwaarden 1)min SoC% 9:00 20% en 2)niet exporteren. Na herberekenen zijn de voorwaarden weg? Laadplan is volgens mij wel aangepast.

Ik kan dat natuurlijk zo niet beoordelen, maar ik denk sowieso dat met dit nieuwe model ik niet overal antwoord op kan geven. Het is niet een op een zomaar regels toepassen en dan ben je er. Het is een wiskundig model.

Ik zou zeggen NOM is NOM. Maar heb je nog flows draaien? Heb je kritische apparaten? Je kan een json sturen.

1 Like

ik heb ook ff een bug ingeschoten via support

Je batterij heeft een max soc. Hij mag niet hoger?

Heb je het tegen mij? Zo ja. Klopt de ene heeft tijdelijk dus 800W omdat ik nog geen extra groep heb. Maar als alles op 2,5kW moet ontladen dan zou ik dus 2,5+0.8 zien (was in vorige versie ook zo). maar dat doet die dus1 minuut en daarna gaat die naar NOM instelling

Update nieuwe kwartier. Weer hetzelfde. Gaat 1 minuut prima en daarna switched die weer naar NOM. Heb zowel Sequentieel al Beide NOM instellingen geprobeerd in de app.

Gevolg is:
Sequentieel betekend dus dat die 1 op stop zet en de andere NOM doet.
Beide gelijk is dus het verdelen van de vraag van de stroom dus Bijv 1000KW vraag is 500 bat 1 en 500 bat 2.

Hij is ook aan het ontladen en ook van het net aan het halen. zie ik?

@Roedi_de_Lion wauww kerel wat een updates zeg!! mijn complimenten hoor!! .Moet nu wel alle vernieuwingen op mij laten inwerken haha! En even gaan spelen welke strategie het beste hier past:)

1 Like

Ah… daar moet ik even induiken. Daar heb ineen aanpassing in gedaan idd.

ja…dit wordt allemaal wel heftig denk ik.

Ik denk voor iedereen dat het wel handig is dat je eerst even een tijdje met het model moet gaan werken om alles te snappen en om te kijken hoe hij presteert. Ik ben bang dat ik niet alle situaties kan verklaren en/of uit kan gaan zoeken. Dus mijn verzoek is om voorzichtig te zijn met het inschieten van tickets.

1 Like

Nu aan het ontladen en van het net omdat mijn vrouw een wat zwaardere verbruiker aangezet heeft, niet de WP.

Die voorwaarden staan blijkbaar bij SlimLaden 2, had ze bij 1 aangemaakt :worried: . Bug melding kan wss dicht, getracht een opmerking te maken maar foutmeldingen.
————–
Ik krijg foutmeldingen bij aanmaken backlog melding, o.a.:
:cross_mark: Backlog worker request failed: read ECONNRESET

Ik heb een nieuwe versie neergezet Jack.

is netwerk issue. komt soms voor begreep ik.

ga hem binnenhalen moet ik nog iets verder doen?

Nee hoor. Testen

Oke maar het laadplan heeft nu wel NOM. Hoe moet ik testen of die op MAX vermogen gaat voor beiden. Moet ik ook testen op SEQ en PARRALEL? Waarom ik dit vroeg omdat ik als ik zelf op ontladen druk die volgens mij wel bleef staan. Ik wacht wel tot morgenvroeg. Zag dat hij dan weer een Planmatig ontlaadmoment heeft van MAX. Dus kijk dan weer of die goed gaat.

Heb hem wel weer op SEQ staan dat vind ik de meest logische anders is je efficiëntie weg.

Klein tussenvraagje. Schakelt die automatisch bij als die merkt dat de ene batterij op zn max zit?
Dus stel ik heb 3KW dan doet BAT 1 2,5 en zou BAT 2 bij moeten springen voor 0.5?

Update 19.30: hou hem ff in de gaten nu en zie dat die niet bijspringt. Nu kan dit zijn omdat hij in jouw app op 2.5KW staat en dat ik hem in de Marstek tijdelijk nog op 800W ontladen heb staan. Maar Ik zou haast voorstellen dat die gewoon moet reageren alsof er voor 60sec stroom wordt gevraagd boven de 100W (zoals het ook is bij Solar capture) en dat die daarna automatisch bij gaat springen? En andersom natuurlijk

Dbeetje verwarrend is het wel idd. ik had eerst dat vinkje ook nog niet. dan weet je het helemaal niet meer wat je gedaan hebt.

BTW…de voorwaarden zijn er voornamelijk om een aan ieders wensen een beetje tegemoet te komen. Eigenlijk moet je die voorwaarden niet invullen en het plan z’n werk laten doen…daarna misschien wat gaan twerken ( :rofl: tweaken)of mij aanpassingen laten doen.

OK ik weet het nu dus kwestie opgelost. SlimLaden 2 laten herberekenen en daar blijven ze staan. Wat betreft die voorwaarden is het fijn dat ze er zijn, niet iedereen heeft ze nodig.

Bij herberekenen gaat “handmatig” vanzelf uit? Was dat altijd al zo?

Plan voor vanavond en morgenochtend ziet er prima uit. Even zien wat ZON-LADEN precies doet - begrenzing laadvermogen misschien ipv NOM? Om 10:15 gaat ie op STOP bij SoC 63% tot 18:00 ipv NOM of ZON-LADEN. Die snap ik nog niet helemaal, even kijken wat er morgen gebeurt.

Mooi werk iig, we moeten even aan de nieuwe dingen wennen en uitproberen.

Juist klopt. Top!