Ik zat je een beetje te plagen. Ik snapte er op een gegeven moment ook niets meer van. hahahaha.
Ik heb intussen aanpassingen gedaan aan de code om het te verbeteren. Het zou echt goed moeten gaan. Ik zou je willen vragen om het. na 8.13.15 nog een keer opnieuw te proberen.
Maar het klopt wat je zegt: Batterij moet helemaal niet reageren op jouw laadpaal. Het mag niet stop commando sturen omdat je dat op NEE hebt gezet.
Maar ik heb echt een fantastisch nieuw model gemaakt om een laadplan te maken waar jullie allemaal van gaan smullen…als het werkt. Hahaha. (Altijd slag om de arm houden natuurlijk)
Plaag ik even terug…zie hieronder mijn Laadplan. Om 16:45 uur zouden de batterijen 100% SOC hebben. Waarom dan om 17:00 uur op STOP? Heeft toch geen zin en als de batterij inderdaad 100% vol is en hij blijft op NOM dan gaat vanzelf teruggeleverd worden. Ook de rest van de avond is veel STOP. Waarom? Ga je stroom van het net halen terwijl de batterij nagenoeg vol is?
Ik hoop dat je dit hebt meegenomen in je aangekondigde nieuwe Laadplan, want als er GEEN stops meer voorkomen in het Laadplan, dan pas zal ik gaan “smullen”. Succes !
Mijn doel is zoveel eigen zonne energie gunstig opslaan en gunstig verbruiken.
Nu heb ik een kleine accu van 5,12kW , dat betekend dat deze snel vol is.
Bij mij in om 9:00 uur al volle opwek, maar dan is de dynamische stroom ook nog redelijk hoog.
Zou het mogelijk zijn om eventueel met een flow niet te laden als de gemiddelde stroom prijs bijvoorbeeld 15% boven het gemiddelde van de komende 8 uur ligt te stoppen? En NOM op de ochten en avond piek.
Hoi Roedi, ik wil je even laten weten dat ik erg te spreken ben over het huidige laadplan. Doet het erg goed. Misschien moet je een knop erbij maken die ontladen voorkomt. Zo zijn Marcel zijn wensen volgens mij ook vervuld. Ik moet zeggen dat het voor mij de laatste twee dagen erg goed past.
Niet Ontladen maar Stop voorkomen. Of hier een aparte knop voor moet komen is de vraag. De instellingen voor Winst en charge-only of Slim/Klassiek zouden dit kunnen voorkomen. Maar laden we Roedi zijn nieuwe Laadplan maar eens zien, wie weet is die knop niet meer nodig.
Zie hieronder ….de STOPS zijn nu verdwenen. Conclusie…werkt goed . De dag van tevoren en tot moment van Zon-Overschot worden wel nog STOPS ingepland, maar als de opbrengst voldoende is EN het verwachte verbruik van avond en nacht kan opgevangen worden met de batterij, dan verdwijnt STOP. Niks meer aan doen :-)
Dat ziet er prima uit, hij gaat laden omdat het goedkoop is en omdat de batterij bijna leeg is. Later op de dag kan hij deze energie teruggeven aan het huis als de prijs hoog is.
Ik heb deze voor morgen. Als ik kijk naar de kleurtjes (deels onzichtbaar bij mijn instellingen) staat hij de hele dag op NOM. Overbrugt de nacht en ochtend uren uit de batterij. Helemaal prima.
In de tabel onder de grafiek is het onduidelijk, NOM tot 9:00 u klopt, maar daarna geeft de tabel STOP, terwijl uit de grafiek en SoC% in de tabel blijkt dat de batterij met zonnestroom wordt opgeladen.
Laden zou idd ook kunnen als de netstroom zo goedkoop is en je weinig PV capaciteit hebt. Geeft meer netbelasting als je meer trekt dan de PV geeft. Als je de tijd hebt waarom dan de batterij niet rustig laten laden met eigen PV stroom? Dan duurt het 4 uur ipv 2?
Netbelasting: vanaf 2028 een capaciteits tarief hoogste kwartierpiek per maand. Peakshaving kan belangrijker worden dan het dynamisch stroom kwartiertarief. Berekening moet naar beide effecten kijken. Maar dat duurt nog even…
Terzijde: in februari al een dag met bijna 6 uur lang (bijna) NUL prijzen! Gratis je EV laden.
Ik zou hier ook de voorkeur hebben gegeven voor laden met PV ipv netstroom. Als er in de rest van de avond gepland NOM wordt gedraaid, dan is mijn verwachte gebruik gedurende een nacht minder dan wat ik heb opgeslagen de 3 batterijen.