Je bedoelt: laat hem lekker doorgaan naar 100%?
Ja, of hebben er batterijen een probleem om via Zon oid naar 100% geladen te worden? Dat weet ik dan niet, maar toch juist “zonde” als je zonoverschot hebt om dat niet in je accu te stoppen, lijkt mij persoonlijk dan.
Maar misschien komt dat ook door mijn filosofie, zo min mogelijk teruglevering behalen
Wanneer een kwartier op zonoverschot staat, is de ACTIE altijd STOP. Maar hij gaat via Solar Capture kijken of of hij kan laden via NOM. Als dan een kritisch apparaat aangaat, zet hij de batterij echt op STOP. Solar Capture wordt buiten werking gesteld. >>>>> dit ga ik aanpassen: Als de zon alsnog meer oplevert mag de batterij natuurlijk gewoon weer gaan laden.
Maar jij hebt Laadpaal moet de batterij helemaal niet stoppen (Is eigenlijk op dat moment helemaal geen kritisch apparaat)
Het is niet goed voor de batterij om hem geheel te laden of te ontladen.
dat zou super zijn ,want vandaag stond hier de droger aan (ingesteld als kritisch apparaat) ,maar wel was wel overschot en dus nu onnodig terug geleverd.
Om altijd op te laden naar 100% is niet altijd goed voor de batterij. Bij de Marstek is dat geen probleem eigenlijk, maar hij gaat wel op een lager vermogen laden…dat kost dan wel weer aan rte.
Bij de marstek moet hij juist af en toe naar de 100% verplicht. 100% elke dag is ook prima. LFP (LiFePO4) willen juist naar 100%. Net als sommige elektrische auto’s.
Dat heb ik dan verkeerd gelezen.![]()
Ik snap niet waarom een Wasdroger een kritisch apparaat is… die wil je juist door de batterij laten voeden met goedkope energie. Daarbij…nu kan dat ook nog door de zon.
Begrijp het niet. Hieronder mijn instellingen. Kritisch apparaat op ja en met vermogen groter dan 3200W om te detecteren dat een kritisch apparaat aan staat en dit verbruik niet wordt meegenomen in de “learning”.
Onderaan de instelling Laadpaal stop batterijen op Nee, dan zou toch de batterijen niet op STOP moeten gaan als de Laadpaal aan het laden is?
Dat klopt. Maar ik begreep dat in het plan al Stop was?
Is het toegestaan om een LFP-batterij tot 100% op te laden?
LFP-batterijen hebben een langere levensduur, wat betekent dat ze vaker volledig (of bijna volledig) kunnen worden opgeladen dan NCA- of NMC-batterijen. Dit is een van de redenen waarom Tesla aanbeveelt om uw LFP-batterij eenmaal per week volledig op te laden (100%) , terwijl nikkelbatterijen maximaal tot 80% mogen worden
omdat er twee accus en droger plus wasmachine op deze groep zitten(niet ideaal ,maar kan even nu niet anders) van de week knalde de groep er een paar keer uit( accus gingen dus laden volgens plan en het huishouden moet ook doorgaan natuurlijk)
Nope zonoverschot
Zonoverschot = stop
Ja maar je schrijft zelf bij Solar dan gaat hij naar NOM en gaan de batterijen laden
duidelijk nu toch
ik gebruik de standaard udp api op poort 30001 . het valt me op dat de laatste week ongeveer de verbinding weer vaak wegvalt en ik de battery moet resetten om weer connectie te krijgen. daarvoor is het enige tijd wel redelijk stabiel geweest…
kan dit met nieuwe versies te maken hebben ( ik gebruik niet de test versies) .? ( heb net voor ik dit bericht schrijf de error logs verwijderd, was misschien niet zo handig om een concreet antwoord te krijgen ;(
Ik vind het wel handig als je eerst naar de nieuwste versie gaat. En dan idd een ticket aanmaken met json. Daar zitten dan ook de logs in
Nee, sorry, blijft nog steeds dat het Laadplan aangaf “Zonoverschot” (dus STOP volgens jou), er Zonnestroom overschot was dus de batterijen gaan laden (op NOM), echter door de EV Lader de batterijen toch op STOP gingen, terwijl de parameter hiervoor op NEE staat.
Ik geef toe … het wordt/is/blijft ingewikkeld. Ik zou het fijn vinden als je zou willen nakijken waarom de batterijen op STOP gingen bij het laden van de EV, terwijl die parameter op NEE staat.