[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Onvermoeibaar. Super werk!

1 Like

Done

1 Like

Wellicht staat er iets verkeerd bij mij ingesteld, maar anders gaat denk ik iets verkeerd in de berekening, 89,14kwh ontladen staat hier terwijl ik 3x een 5.12kwh marstek heb. En deze inderdaad vannacht volledig tot 11% ontladen zijn.
Ook lijkt de 24kwh opladen niet juist omdat de batterijen vandaag slechts nu pas aan het laden zijn.

1 Like

Bij mij klopt het op dit moment ook niet, via Backlog gecommuniceerd

dan ben ik een van de weinige die het nieuwe slim energy plaatje er moderner vind uit zien…is beide niet mogelijk ? als optinele keus

Het lijkt erop, dit is toch meer dan 600x beter :blush:

@Linden85 , je schijnt het plaatje zelf te kunnen aanpassen. Het is helaas mij nog niet gelukt met de Iphone.

In de laatste versie niet meer hoor, daar is hij weer gewoon “zoals het hoort” :slight_smile:

Goedemiddag,

Ik heb een Ikea stekker met stroom meting tussen de Marstek en het stopcontact.

Deze meet prima de opgenomen stroom, maar afgenomen stroom dus negatief kan deze stekker niet aan.

Heeft er hier iemand ervaring met een stekker die ook negatieve waarden kan weergeven?

Bedankt!

HomeWizard Energy Socket

1 Like

Ja. Die zijn super goed

2 Likes

He @Roedi_de_Lion

Ff een vraagje. Het viel mij op maar kan mij vergissen dat 1 van mijn 2 batterijen niet op nom stond terwijl het plan dit wel aangaf.
Ik heb sinds gisteren een 2e (Venus E V3) erbij dus weet nog niet goed welke ik beter kan kiezen.
Parraler of SOC. (das niet mijn echte vraag)

Mijn gevoel zegt voor efficiëntie dat eerst de ene vol laten en dan de 2e laten bijschakelen als je >2,5KWH of als de 1e vol is.

Mijn vraag hoe kan het dat mijn situatie de 1e vol maar de 2e bleef op stop blijft?
Heb namelijk de SOC methode gekozen.

Bedankt. Mocht je dit originele plaatje kunnen aanpassen, dan zou het mooi zijn als tussen huis en batterijen een plaatje komt van de kritische apparaat, zodat je ook kunt zien als deze (bv EV lader) stroom aan het verbruiken is. Nu is het net of 12.3 kW Huisverbruik is.

Overigens in bovenstaand plaatje is de EV dus aan het laden, laadplan zegt “Zonoverschot” echter batterijen gaan op STOP. Om 15:12 uur de EV Laden gestopt en zie hieronder, de batterijen worden weer geladen, laadplan is nog steeds Zonoverschot. “Laadpaal stopt batterij” parameter = NEE.

Ik ben er nog niet uit of dit financieel voordeliger is, maar eerst de vraag of dit klopt volgens de laad strategie: Kritisch apparaat aan + Zonoverschot = batterijen op STOP? Zo ja, is dit dan vanaf een bepaalde SOC van de batterijen?

Hé Roedi, ik heb in het laadplan een minimale en maximale SOC iingevuld van15 en 95 %. Hier wordt niet op gestuurd. Hij laad de accu nu voor de tweede dag voor 100%. Ook heb ik ingesteld dat hij 1 keer in de 14 dagen volledig moet laden.

Bij mij is die ook 2 keer in korte tijd naar 100% gegaan

Ah ja… maak maar een ticket aan. Dat kan ik wel aanpassen. die 95% doet hij alleen iets mee met laden in het plan…niet met NOM en solar Capture.

Ja, staat op NOM.

Klinkt verdacht plauzibel om het zo te doen, toch? Maar misschien accu afhankelijk, dat weet ik niet

Ticket is aangemaakt.

1 Like