Hemels mooi weer. Plan op Onoverschot. Actie NOM. Dan zou je zeggen de overproductie van de zon gaat naar de accu. Bij mij dus niet. Doe ik.iets verkeerd?
Gelukkig kijkt die daar maar deels naar. Anders mis ik soms een laadmoment (bij jou kan het wel zonnig zijn en bij mij volgens prognose wel maar in praktijk niet). Voor mijn gevoel is het nu zo dat die laad op het laagste moment. Deels kijkt die naar de zonopbrengst maar je kunt beter terugleveren aan het net en dat de batterij vol staat voor 's avonds dan dat die de Zonmomenten laad.
In mijn geval voor vandaag is dus 100% vol geladen 's nachts. Wat nog steeds goedkoper is dan overdag. Als de echte zondagen er weer aankomen verwacht ik dat die juist andersom gaat reageren en dus niet meer 's nachts laad maar meer NOM uren laden en deels geforceerd bij laad. als die onvoldoende blijken.
De verschillen zijn erg laag tussen hoogste en laagste prijs. Die paar pieken per dag is niet rendabel genoeg. Je batterij slijt wel met die NOM uren.
Maar alles wat ik boven schrijf is mijn eigen interpretatie op wat Roedi bedoeld met zn APP
Helder, ik wacht ook af wat hij gaat doen
Vergeet mijn aanvulling. Die 0,04 was verzonnen.
Actie is vanuit Solar Capture? En als je handmatig op NOM druk…doet het wel?
Kan ik nu niet controlen. M’n vrouw was mij voor. Wasmachine draait en vaatwasser ook ![]()
Doet ze goed!!
Ik mis het laadplan voor morgen. Althans de gekleurde grafiek. De timeline is er wel
Ik heb het laabplan voor morgen wel. Misschien een keer opnieuw laden.
Best of: dan krijg ik ook ONTLADEN? Dat kreeg ik niet als ik Min Dagwinst hoog genoeg zette (bv: 2). Maar nu is het dan ineens een verplichting om te ONTLADEN?
Bugje loggen?
Ehhhh…nee geen bugje loggen. In principe is dat zo gebouwd…Puur winst gerelateerd. Vinkje dus niet aanvinken. Die dagwinst doet nu niets meer. Slim en klassiek ook niet. Die zijn ook uitgegrijsd(t) daarom.
Ik heb ENTSO-E even helemaal uitgezet…ik ben er klaar mee.
Nieuwe versie met aangepaste flow:
Maar je kan ook je eigen huis laten zien:
(Je kan de icoontjes slepen waar je ze wil hebben)
Ik ook
Als je die ENTSO-E api-key weghaalt, kijkt hij eerst naar Norpool. Heeft die niets dan haalt hij het van Energt-Charts (die haalt het van ENTSO-E). Dus dan draai je het als het ware om.
BTW. Soms zet ik de backlog items al op Afgerond, terwijl jullie nog een opmerking willen plaatsen. Dat kan gewoon.
Ik vind het heel onrustig en erg niet fijn met die scheve lijnen die er nu ontstaan, maar goed, dat is uitteraard puur persoonlijk
Je kan ze recht maken.
Alleen als ik de andere 3 items onder 90 graden van het huis plaats, maar in de hoogte wordt het dan een beetje krap, vind ik persoonlijk
Het plaatje van HW
Ik vond het hoe het was prima, maar ik vind dit ook niet verkeerd. Alleen de camera staat een beetje in de weg. Verder oké. Je kunt nu ook een plaatje van je eigen paleisje erin zetten.![]()