[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

Yes. Maak een json op het moment dat je hem op handmatig hebt staan. En het kwartier wisselt. Dan zie ik de logging daar.

Roedi, de apparaten die ingeleerd zijn worden die automatisch in het plan meegenomen, of moet ik dat nog ergens instellen? Hoe werkt dat eigenlijk?

Wat heb je zelf al ontdekt en gedaan?

Apparaten toegevoegd en ingeleerd.

Moet ik dan iets met kritische apparaten aanzetten?

Nee. Kijk even terug op het forum. Volgens mij heb ik het gisteren of eergisteren nog uitgelegd.

Kan het helaas niet vinden, maar ik ga wel wat proberen.

1 Like

Dat was jouw eigen vraag. :partying_face:

Ja, dat weet ik wel. Maar moet ik dit ook nog ergens activeren zodat hij alles wat die geleerd heeft ook gebruikt? Moet ik in dagelijkse verbruiksvoorspelling, voorspelling bron, aparaatmonitor geleerd patroon selecteren?
Heb ik nu staannop HDD gebaseerd.

Aha.

Bedankt.

1 Like

Bij mij blijft hij na handmatig wel gewoon op laden staan. Heef iemand anders hier nog last van?

Nieuwe versie geplaatst. Verbeteringen aangebracht in het Laadplan. Misschien verandert je Laadplan hier en daar een beetje.

1 Like

Dat ziet er veelbelovend uit. Ik heb eindelijk een goed laadplan. :+1:t2:

1 Like

Hij heeft een perfect plan vandaag en na 15.00 haalde die de ontlaadmomenten van vandaag er weer uit? Heb geen instelling gewijzigd.

EN nu staat die voor morgen op laden snachts maar de batterij is al vol?

Grr

Hij ontlaad nu. Zoals je ziet heeft die een kwartier weer aangepast

Niks aangepast zelf. Viel me net op omdat ik aan het koken ging en dat die teruglevering deed.
Uit m’n hoofd klopt dit was onderdeel van het 1e plan van gisteren. Verplicht op 2.5kw ontladen

1 kwartier geladen bij de laagste prijzen er was nauwelijks zon , zit nu half vol helaas zou ik hier nog wat kunnen doen in de settings ?

2 euro dag winst is erg hoog ik heb hem op 20 cent

Een zijstap tov de app focus maar ik denk wel interessante gedachtengang van Harold. O.a. over uitvlakken dag-nacht prijsverschillen en capaciteits tarief. Hoe gebruik je een thuisbatterij het beste en wat brengt de toekomst. Hij laat kort zijn laadstrategie en pricing zien. Misschien is er iets uit te leren.

De app staat nu iig zo dat ik geen ONTLADEN momenten (blauwe balken) in mijn plan meer heb, dus alle stroom in de batterij gebruik ik alleen in huis en gaat niet naar het net. Dat is perfect.

In de toekomst mag hij van mij wel de hele nacht NOM staan ipv STOP tbv nog meer eigen gebruik, maar dat komt vast nog wel eens aan bod.

Harold Halewijn - laadstrategie & toekomstig gebruik thuisbatterij