Okay, bij een nieuwe gevonden, maar hoe kan ik een JSON in een lopend issue toevoegen?
Goeie. Dat lukt idd nog niet zag ik
Vraag voor de SlimLaders met Sessy batterijen: ervaren jullie ook traagheid / inlog prblemen wanneer SlimLaden de Sessy’s aanstuurt en je wilt met bv een browser of met My Home Battery naar de Sessy’s verbinden?
Kritische apparaten werkt nu ook goed. Zie hieronder EV laden tussen 03:00 - 06:00 uur.
Wat ik nog niet begrijp is waarom het verwarmen van de boiler tussen 04:00 06:00h via de learning nog ver achter ligt. Dit loopt nu toch al een paar weken. De Warmtepomp + boiler zijn niet gedefinieerd als kritisch apparaat.
Tevens als ik die 2 uur aanpas en dan opsla, dan “wordt het verbruiksprofiel automatisch op Handmatig gezet”. Huh .. automatisch op handmatig…wat wil dit nu zeggen? Werkt de Learning nu niet meer voor de hele dag of voor die 2 uur? Graag uitleg, bedankt.
Ik wil hem niet jinxen maar hij is nu echt lekker bezig de app! Thanks @Roedi_de_Lion
Ja begin en eind dag klopt het nu perfect. Midden op de dag zijn de afwijkingen bij mij groter, mogelijk door verschillen in bewolkingsdichtheid.
Zijn er nog andere modellen die je gratis kan gebruiken, en heeft zin je daar druk over te maken?
Hoe belangrijk is die zonvoorspelling voor de laadplan berekening?
Ik denk altijd…dat het juist om die voorspelling gaat…maar niet over punten en komma’s.
In de app zit ook nog een Netzero-plan.
- Eerst kijken of je een dynamisch plan kan maken
- Eventueel uitwijken naar Charge_only / Alleen laden
- Anders alles op NOM.
Na deze stap worden alle NOM-blokken geïdentificeerd. Dit zijn blokken van einde ontladen tot aan eerstvolgende laden. Of tussen laatste laaduur in de morgen, tot eerste laaduur inde middag of volgende dag…of einde dag.
NetZero verdeelt de beschikbare energie over de te vullen NOM-kwartieren on dat blok. Is er onvoldoende energie, dan zet hij de goedkoopste kwartieren op STOP.
Hoe weet NetZero nu of er voldoende energie is als hij niet weet hoeveel je nodig hebt: Je energiebehoefte wordt bepaald door voorspellingen van het eigen verbruik en de zonopwek.
I rest my case. Ehhhh…het eindgetal is wel goed…maar individuele nog niet zie ik.
Dit doe ik met de Apparaat Monitor.
Ik heb een airco als apparaat en er heeft een was gedraaid en een wasmachine
Kan nu wel
Als je initieel hebt gekozen om de dag alsvolgt te gaan verdelen:
En jij gaat nu aanpassingen doen…dan kies je eigenlijk voor Handmatig …De learning gaat gewoon door. (Technisch gezien gaat hij dan fan de fracties gebruik maken)
Hé Roedi, ik heb de nieuwste versie van de slimladen app geïnstalleerd. Ik heb zo’n beetje dezelfde instellingen als jou. Heb jij voor morgen laadmomenten staan? Bij mij staat die morgen geheel op rood. Kan dat?
Er gaat toch nogiets mis bij ENTSO-E. Er ontbrak weer een kwartierprijs. Daardoor maakt hij ook een gek plan soms.
Ik had dit al opgelost…maar alleen voor vandaag helaas.
Met nieuwe versie sla ik automatisch ENTSO-E over.
Zou je kunnen aangeven hoe, want ik zie het nog ff niet. Draai nu op 13.4
edit ik zie het al, bij een oud topic kan ik de JSON niet achteraf toevoegen en bij een nieuw topic wel. Dus werkt alleen voor alle topics vanaf moment X vandaag……
edit 2 Tevens nieuw topic 3 bijlagen en bij oud topic 1 bijlage, ook nu nog. Dus instellingen zijn alleen van toepassing “achteraf” en niet voor de oudere berichten
edit3 en krijg de volgende melding als ik bij een nieuw topic het toch achteraf probeer
Sorry…je moet even opnieuw de prijzen ophalen. Via een flow. Anders gebeurd dat pas om 3.00 uur vannacht. Is ook goed natuurlijk
Ok, dus het is of Learning of Handmatig, maar je kunt dus niet via handmatig de learning bijsturen?
Voor iets te posten bij backlog eerst even hier vragen…
Accu heeft afgelopen nacht niet geladen dus vanochtend op HAND gezet en LADEN ivm lage prijzen en bijna geen zon.
Echter na 15 min schakelt laden terug naar STOP of NOM. Weer via de app op LADEN gezet en opnieuw na 15 min STOP. Zie onder. Geen flows actief. Laadvermogen is geknepen naar 1500 W via deze app.
Tussen 9:30 en 9:53 was ik met iets anders bezig, toen opnieuw LADEN en die slaat weer af op 10:07 ca 15 min later.
Ik snap niet waarom hij niet door blijft laden totdat ik stop zeg of vol zit. Zit die statuswijziging na 15 min in de Marstek zelf ergens of in deze app? Enig idee waar dit vandaan kan komen?
Als je handmatig doet…dan is de verdeling over de dag idd bevroren. Maar als je dagtotaal wordt nog wel geleerd. Dus dat handmatige getal wat je invoert beweegt wel mee met het aangepaste dagtotaal.
Dit lijkt me iets van de app.
Aangepast in volgende versie. (misschien nu al werkend?)
Leek mij ook. Maar hij stond op HAND. Ergens wordt de HAND overruled door de app calc?
![]()
Moet ik in de backlog een bugfix check opvoeren?