Die P1 meter fout zegt eigenlijk niets…alles werkt gewoon. Ik heb het hier al opgelost.
Je kan het handmatig doen…maar het is handig om het te leren. Ik weet niet exact tijdens de 3,5 uur dat de vaatwasser draait wanneer hij dan het meeste stroom verbruikt. Dat leert hij dan zelf. eenmalig.
De apparaat monitor doet eigenlijk dit:
- Je bepaalt het aantal kWh per dag wat je altijd verbruikt
- Je telt daarbij op de weersafahnkelijke kWh > hoe kouder het wordt hoe meer verbruikt de warmtepomp
- Tot slot tel je daar bij op de grootverbruikers > zodra deze aangaan, planned hij dit bij de komende kwartieren op en kan het Laadplan daar rekening mee houden
Hi Roedi, ik krijg de melding dat Home Connect niet verbonden is, maar dit is niet zo. Bij de bug melding heb ik een foto toegevoegd
Ja, ik vind alleen raar dat je start leren handmatig aan moet zetten. Mijn vaatwasser draait meestal in de nacht en dan kan ik leren niet aanzetten omdat ik dan slaap.
De learning begint dacht ik gewoon wanneer hij meer dan de treshold gebruikt toch? Enne dan doe je het eenmaal overdag? dat hoef je maar een keer te doen he.
BTW…ik vindt dat echt fantastisch gemaakt!!
Kan ik niet ontkennen, geweldig gemaakt. Maar hij zou eigenlijk zelf kunnen starten met leren als hij detecteert dat die aangaat.
Dat weet je zeker dat hij dat niet doet?
Hij geeft nu aan dat de P1 meter niet wordt gevonden na de update? Wat moet ik doen. Support ticket gemaakt
Even voor iedereen: Voordat je een ticket aanmaakt…kijk eerst eensof er al iemand datzelfde ticket heeft aangemaakt. Je kan nu ook heel makkelijk zoeken.
Jack: Hij is bekend hoor. en ik heb hem bij mezelf al opgelost. Het doet ook geen kwaad, het werkt wel gewoon.
je hebt gelijk maar de Bug staat dan bij opgelost dus daar had ik nog niet gekeken
Ah ja…klopt
Er is weer nieuwe versie met een aantal verbeteringen.
Ja, ik heb sommige apparaten zelf gestart met leren. Die ik niet heb gestart zijn nog niet ingeleerd.
- Je drukt op “Leren” → learning staat klaar
- Er gebeurt niks totdat het vermogen boven de threshold komt
- Pas dan begint cycleStartTime te lopen en worden samples verzameld
- Na het ingestelde aantal minuten (standaard 4 uur) stopt het automatisch
Slaap lekker.
Top, ga ik proberen.
Yep bij mij ook ziet er nu beter uit met Solcast. Wordt nu een kwestie van finetunen de komende maanden. Bij mij liggen de panelen pal op het zuiden dus Azimuth = 180, dus kan alleen wat varieren met de hellingshoek. Tips zijn welkom.
Even een vraagje, waar kan ik de JSON vinden om mee te sturen, kan het ff niet vinden
Via backlog
Die snap ik, maar ik zie nergens een optie genereer JSON oid, zowel niet in een bericht als bij een nieuw bericht