Met bier snapte je hem meteen. Hmmm wat zegt dat over jou?
Ja, maar het is toch ook zo als je wat gespaard hebt, je dat ook kunt uitgeven. SOC
Maar goed wat niet is, is niet.
In de nieuwe versie die nog moet komen…heb ik het zo gemaakt dat je per kwartier ziet of er winst gemaakt wordt of niet. Dus waar je het voor gekocht hebt vergeleken waarvoor je het verkoopt. Dan kan je ook kwartieren gaan uitsluiten die geen winst opleveren.
Ik hoo dat het dan inzichtelijker wordt. Ik ben er heel blij mee.
Volgende vraag, moet ik ergens een Homey Api invullen? In verband met de instelling in verbruik en learning? Ik kan dat nergens vinden.
Als jij er blij mee bent, ben ik dat ook. Ik ben benieuwd.
Voor de vaatwasser kan dit werken, maar ook daar merk ik dat Homey de start event meestal niet oppikt.
Voor de xasmachine: bij mij gaat het meeste nadien in de droger… En dat is weer een ander (dom) toestel. Het zit wel achter een slimme stekker.
Wil zeggen dat je manueel tussenbeide kan komen per kwartier?
Dat is gewoon de lokale Energy API op je Homey. Je hoeft dus geen sleutel in te vullen; dat is alleen nodig als het een API is die ergens anders staat.
Ok, bedankt.
Nee vanavond kopen en morgenochtend leeg zuipen ![]()
Edit fout qua reply tekst, .aar opladen en naar de dag van morgen kijken, dat kan zeker slim zijn, passend bij de naamgeving ![]()
Zal een request maken, bij gelegenheid
Dat kan dan weer wel…Hahahahaha
Hij kijkt of dat nom-kwartier Of laadkwartier ook winst draait. Is dat verlies dan gaat kwartier op stop. Ik heb namelijk de actuele winst uitgebreid met toekomstige kwartieren.
De correcte settings beginnen hun werk te doen, zoals de juiste software versie van de Marstek, start/stop solar capture tweak, winst settings. Nu afwachten hoe de dataset groeit en wat daar uit te leren valt.
Ik heb ook de Soltec azimuth aangepast want hun berekening zit bij mij minstens een uur te vroeg, even kijken hoe dat uitpakt.
Die oude bolle Homey blijft niet meer hangen, berekeningen doen het goed, niet laden ‘s nachts, amper API fouten, WP aan dan batterij uit.
Voor mij werkt het zo voorlopig prima.
Noodzaak voor aparte flows nu nog niet, wel fijn dat de mogelijkheid er is.
Zie onder voor bewijs. Zonder WP is hier een avond/nacht/ochtend ca 55-60% van capaciteit, accu gevuld met zonnestroom. Welke winst ik hiermee precies maak is nog to be discussed. Het zijn hier maar enkele kWh’s per dag, momenteel zijn de prijzen vrij stabiel hoog dus weinig te besparen.
Hoeveel heb jij de azimuth aangepast? Bij mij zit er ook een uur naast
Toch nog eens gecontroleerd…Het is een bestaand issue mbt het uur verschuiven. Ik kan je het niet uitleggen, maar met tijdzones en UTC. Ik heb een aanpassing in de app gemaakt. Kijken of het nu beter wordt.
@Roedi_de_Lion - thanks morgen eens kijken. Solcast terug gezet.
@Henny_Karreman - ik had hem 10 deg meer naar het westen gedraaid, zodat de zon er later op valt. Niet berekend, dus experimenteren. Maar nu teruggezet omdat Roedi ook een aanpassing heeft gedaan.
Ik begrijp dit plan voor morgen niet helemaal
Hij laad op en bijna daarna wil die weer gaan ontladen?
Dit is wat het plan doet. Hij probeert de geladen energie te verdelen over de nog te komen kwartieren…en daar kiest hij de duurste van.
Ik heb btw geen idee wat je verder hebt ingesteld. In de volgende versie kan je wel gaan aangeven dat je verlieslijdende kwartieren niet meer op NOM wil hebben, maar op stop. Morgen om een uur of 15.00 heeft hij wel nieuwe prijzen en zal hij de kwartieren anders gaan verdelen…ook over de dag erna. Maar dat weet de app nu nog niet.
Even voor allemaal:
IK wil het volgende gaan doen:
- Ik reageer in dit forum niet meer op alle vragen, behalve als ik online ben en/of tijd heb om me in de vraag te verdiepen / of zin heb
. - Alle vragen/wensen/bugs lopen nu via de backlog. Niet flauw bedoeld: maar geen ticket is misschien geen antwoord. Voer je een bug op, dan ook graag een json. Die staat ook standaard aangevinkt. Voer ook je goede naam in die je hier ook gebruikt
De backlog heb ik nu zo gemaakt, dat je er ook goed in kan zoeken.
Je kan er stemmen op tickets, met een maximumvan 3.
Vragen stellen kan ook via de backlog.
Dit zit alleen nog bij mij he…ik hoop morgenavond nieuwe versie te plaatsen. Maar wil eerst vannacht nog even afwachten.