Misschien een falesafe inbouwen dat als die ergens nul ziet automatisch overgaat naar een andere provider? Anders moet jij hem steeds manueel managen?
Dit doet hij ook. Zodra hij charge_only plan maakt…geeft hij de winst voor die dag bij idd de meest agressieve strategie)
Laat keven zo staan.Ik bereken geen winst van de de zonnepanelen…alleen van de batterij. Als je zonnestroom ook kan verkopen aan het net. Als je dat naar de batterij laat gaan…kan je niet zeggen dat dat gratis is. Hier verschillen de meningen over, maar ik ben niet overtuigd.
Hij houdt rekening met het aantal batterijen en het vermogen.
Ik heb soms het gevoel dat jouw oude homey hier en daar toch iets anders doet…zou je eens een handmatig plan kunnen draaien en dan een ticket inschieten.
Ja…dat doet hij ook al voor een aantal fouten. Nu deze ook weer toevoegen. Heb jij nu de api-key even weggehaald? Dan pakt hij Norpool.
Oké dus ik moet de api van entso weghalen check!
Klopt, daarna gaat hij naar Norpool en daarna naar Energy Charts
Doe ik nog iets fout? API entso weggehaald. Daarna app opnieuw gestart maar nog steeds hetzelfde plan ook na knopje opnieuw berekenen
je moet even een flow maken die de prijzen ophaalt.
Stomme vraag maar welke tags moet ik dan gebruiken
Even een blik nar een toekomstige update:
Ik heb dit zelf niet kunnen testen, maar het is de bedoeling dat als je bijvoorbeeld de vaatwasser aanzet en het juiste programma hebt gekozen en je druk op start, dat Slimladen dan de rest gaat doen.
Werkt vooralsnog alleen voor vaatwasser en wasmachine.
Hmm dat ziet er goed uit mijn vaatwasser maar eens weer goed aanmelden
Ah goeie vraag. Ik denk omdat ik die niet krijg uit de API. Ik denk dat daar alleen de AC komt. Mijn veronderstelling is dat dit voor alle batterijen zo is, behalve de Sessy. Maar ik raak de weg ook wel eens kwijt, maar dit is mijn verwachting. MQTT weet ik niet zeker meer.
Oké, ik ben dus niet de enigste ![]()
Hoe of waar doe ik dat?
Geen idee eigenlijk. Ik heb ze uit het document wat jij ook stuurde:

(Voor Marstek TCP)
Je kan nog eens online zoeken, maar ik ga ervan uit dat het AC is. en verder ie ik geen register die het zelfde doen.
Bij de andere Marstek App in Homey zie ik ook dat het AC is. Maar het is wel weer AC, voor de omvormer. Daarom is een HomeWizard socket ervoor nog weer preciezer. Die meet het echte vermogen en kwh’s die uit de batterij komen, inclusief de verliezen van de omvormer.
Vraagje: Dit moet natuurlijk ook goed werken voor de vrouw des huizes. Als zij de vaatwasser aan wil zetten en ze wil dat hij het ook meteen gaat doen…
Hoe lossen we dat op: Gewoon 1 programma die zij gebruikt, doet het altijd?
In theorie een leuke functie ,maar ik heb hem weer uitgezet (ik had het via een home wizzard socket geautomatiseerd,maar wat hier doorgaans gebeurde is dat onze kleine kinderen steeds de vaatwasser weer dicht drukte na het afronden van het programma,wat dus af en toe resulteerde in twee keer het draaien van de vaatwasser ,wat natuurlijk weer zonde is van je stroom![]()
De kinderen kunnen niet weg?