@Roedi_de_Lion Even een vraag vooruitlopend op de mooie zomer
Hoe gaat het plan straks om met de overvloed aan zonnestroom. Gaat die dan geforceerd verkopen? Ik heb nog geen zomer met batterij meegemaakt omdat ik hem pas 2 maand heb.
Mijn ervaring is dat de app nu gewoon goed draait met Solar Capture. Dus hij gaat gewoon prima laden tijdens zonoverschot.
Nee de app kan daar niks aan doen. Vandaar dat ik de API sleutel heb aangevraagd. Hopelijk doet 1 van de 2 het altijd haha
Vraagje: Nu we zien dat op NOM draaien verlies oplevert in deze weken van het jaar…dat hadden we niet verwacht? Ik denk dat waarschijnlijk onbalans idd een betere optie is nu…finanieel gezien dan.
Zodra de batterij vol is…gaat de rest van de opwek naar het net > is verkoop. Maar ook dan kijkt hij gewoon naar prijsverschillen voor handelen.
Ik moest NOM wel aanzetten, omdat er geen prijzen waren geladen was er geen correct laadplan en blijkbaar maakt de app dan zelf een (verkeerd) laadplan, zie m’n eerdere post.
Accu’s in de nacht geladen tot 100% tegen bijna het duurste tarief van de dag.
Waarom er geen prijzen worden geladen weet ik niet, in andere apps (bv Power By The Hour) worden de prijzen wel geladen.
En als ik dan kijk wat het me in een maand heeft opgeleverd vergeleken met handelen op basis van onbalans dan is de conclusie dat ik dat beter kan blijven doen totdat dit niet meer mogelijk is en het verstandiger is om meer eigen opwek te gaan gebruiken
Mijn Sessy’s zijn inmiddels weer gekoppeld aan Frank Energy.
Ah ok. Maar Wat heb je dan bij Minimale dagwinst charge_only staan?
Hij maakt idd een vreemd laadplan…omdat hij ziet dat het niet uitmaakt op welke moment hij gaat laden…de prijzen zijn immers op elk kwartier gelijk = €0,00.
Financieel kan je beter helemaal niet eigen opwek in je batterij doen he…dat is nu de conclusie toch? Dat kost namelijk alleen maar geld. Of je dat nu via d eSessy app doet of via de mijne…dat maakt niet uit natuurlijk. (Correctie…Slimladen doet dat natuurlijk veel beter… hahahaha)
De app is niet de schuldige inderdaad @Roedi_de_Lion maar de functionaliteit is wel afhankelijk van derde partijen. Als die een hickup hebben heeft de app dat ook. No offense
Ik ga als ik zo thuis ben weer even kijken.. Hoe dan ook blijf ik geïnteresseerd in al je ontwikkelingen ![]()
Mbt de azimuth Solcast discussie zie de resultaten vanochtend nu ik 155 deg heb ingevuld ipv 205. Hij start nog niet exact hetzelfde moment maar het verschil lijkt een stuk minder.
Ik denk dus dat je de Soltek azimuth moet invullen als +180 en -180 deg, en de setup tekst moet aanpassen. Alles boven de 180 zet ie waarschijnlijk op 180.
Ook hier geen prijs data, error 404. De pagina bestaat niet meer of ontoegankelijk. Misschien een API limit?
Power by the hour doet het wel:
Ik zet helemaal geen Azimuth voor Solcast. Waar zie jij dat ?
Nieuwe versie:
- Ik heb de volgende flows aangemaakt. Op deze manier zou je kunnen automatiseren dat wanneer de winst niet gehaald wordt of er geen prijzen worden opgehaald > je bijvoorbeeld de Sessy op Onbalans zet (geen idee hoor of dat in de Sessy app kan via Flows)
-
Slim Energy Widget gemaakt
-
Backlog uitgebreid met reacties, bijlage en stemmen.
Hoi Roedi,
Mijn Marstek laadt op het moment maar met 1350 watt terwijl hij normaal gesproken de ingestelde 2100 zou moeten laden. De rest gaat naar het net. Kan dat een instelling zijn die ik verkeerd heb ingesteld?
Hij staat op NOM neem ik aan? Dan moet je het bij de Batterij zoeken verwacht ik.
Bij mij staat die ook op NOM, maar door zonoverschot is die aan het laden. Het kan natuurlijk ook een of ander iets in de Marstek zelf zijn, calibratie of zoiets. Ik wacht het wel even af.
He Roedi, hoe krijg ik die nieuwe widget? Ik heb alleen die bovenste.