[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy & Homewizard

AlimLaden haalt het zelf op even voor 13.00 14.00 en 15.00 en 18.00 en 3.00 uur.

An de hand van deze settings van het price device.

Hier kan je dus ook de verkoopprijs bepalen als die lager is.

1 Like

Dankjewel voor de hint:flow toegevoegd, afgetrapt en deze laten herhalen iedere x uur.

App herstart. En shoot me, ander laadplan :upside_down_face:

Je hoeft hem niet elk uur te laten draaien hoor. Dat doet de app wel voor je. Dat hoeft eigenlijk maar eens per dag. Ik deed het altijd om 15.00 uur. maar heb nu 2 extra zodat je eerder de prijs van morgen hebt. + 2 fallbacks. Dat is meer dan genoeg.

Oh ja. En om 23.57 verplaats hij ook nog de prijzen van morgen naar vandaag. Dit voorkomt dat leveranciers van de prijzen dit niet altijd meteen om 0.00 uur doen, soms wel 1,5 uur later. Dit voorkomt dat.

heel stom of naief van mij, maar ik dacht vanwege de ENTSO-E koppeling in de app dat het ophalen / refreshen van de prijzen automagisch gebeurde… ik draai de flow nu via een andere automatisering 4 x per dag

Dat doet hij ook. SlimLaden haalt het zelf op even voor 13.00 14.00 en 15.00 en 18.00 en 3.00 uur. + nachts nog roteren.

2 Likes

Dan is het ophalen met een flow voor…. ? die paar andere uren? De uurprijzen worden iedere dag toch rond 13 voor 24 uur bepaald (of is dat met kwartierprijzen frequenter?)

Deze heeft ook nog steeds 191 kwartieren. Blijft gek. Had je al geprobeerd met Entsoe ook weg te halen?

Haha. Ik wil je de prijzen alleen maar opnieuw op te laten halen…omdat je een kwartier mist. Dat kan soms liggen aan Entsoe of Energy charts.

1 Like

Ja heb ik weggehaald, app herstart, maar og steeds zoveel prijspunten.

Dat is wel gek hoor…ook plan opnieuw gedraaid? Je mag nu maar 96 punten hebben.

image

Welke prijs leverancier staat hier?

en dat terwijl ik de key heb verwijderd, en app herstart

App herstart?

Welke flow?

En daarna plan maken

app herstart , flow voor prijzen ophalen opnieuw gerund, de wizards even weer doorlopen, plan opnieuw gemaakt, nu 96prijspunten :heart_eyes:

Bron is nu ook Energy-Charts (nooit/niet meer schakelen naar ENTSO-E?)

Jij bent echt goooooooooooed!!!

Zeg het nog een keer aub!

3 Likes

JIJ BENT ECHT GOOOOEOEDD!! hahhaha :rofl:

2 Likes

Jawel. Energy charts ben ik geen fan van. Ik ga wel aanpassen dat als entsoe een fout maakt dat hij dan automatisch doorgaat naar energy charts.

1 Like

Roedi,

Klopt de laadplan status bij zonoverschot (paars) STOP ipv NOM?

Het gekke is dat de SoC berekening wel netjes oploopt, dus het laadplan gaat uit van NOM (of LADEN). Toen ik beneden kwam leek hij STOP te staan (lichtbalk stil) maar als ik naar de grafieken onder kijk moet ie wel op NOM gestaan hebben? Al mijn databronnen op groen en geen API foutmeldingen.

Dus de STOP in het laadplan wordt niet uitgevoerd?

Ander punt is hoe het systeem als geheel nu werkt, zie onder 24u. Let op de SoC schaal!

• 12:45 u batterij vol
  • 15:30 batterij begint bij te springen
  • 0:30 u batterij LADEN terwijl SoC 62%
  • 0:50 u springt WP aan, batterij maakt laad kwartier vol
  • 1:00 u batterij STOP want WP aan (goed!)
  • 5:50 u WP incl DHW stop
  • 6:00 u LADEN tot 78% per plan
  • 6:15 u NOM

Twee punten:

1. Waarom ‘s nachts aanvullend laden tegen X € als SoC voldoende hoog is om het verbruik te dekken tot de zonnepanelen gaan leveren? Dat kost geld, zonder nut.
  2. De batterij gaat STOP als kritisch apparaat zoals WP aangaat. Echter als de batterij ruim voldoende vol zit bv > 50% SoC op moment dat WP start en er is zonpotentieel volgende dag kan je de batterij wel (beperkt) laten bijspringen.

Het doel is zoveel mogelijk batterij zonnestroom te gebruiken (tijdens de nacht), dat mag ook aan de WP zo lang er maar genoeg over is voor de ochtendpiek tot de zonnepanelen gaan leveren. Bij nachtstroom laden betaal je ook bij 0.01 €/kWh altijd energiebelasting.

De vraag is of jij met je app deze richting op wil. Vergt denkwerk om dit slim te integreren. SlimLaden wordt dan SlimGebruik voor Thuisbatterij.

Is het ook mogelijk om toevallig een sessy en een homewizard battery samen toe te voegen? Ik zie het namelijk niet.

Nee dat is niet mogelijk.

1 Like