Voor de backlog werk ik met een externe tool die geeft soms deze melding.
Je kunt twee groepen maken en in elke groep drie batterijen steken. Maar dan ben je wel aan het einde. Zover ik weet, is 2 * 3 het maximum dat SlimLaden aankan. Of misschien wel: wat je Homey aankanâŠ
Even een checkvraag: als je de batterij status op handmatig zet en op NOM, ongeacht wat de timeline aangeeft blijft NOM uitgevoerd worden?
Ik heb gezien dat bij veel zon dan regelmatig de batterijen (mixed) niet worden geladen maar naar het net gaat. Bij opnieuw herberekenen ( SlimPlanner Max Eigen Verbruik) wordt dan wel geladen.
Ik had handmatig en nom gedaan omdat het leek dat er bij overschakelen naar de verschillende batterijen het systeem moeite leek te hebben vlot over te schakelen. Ik wilde dit in de gaten houden.
Met de laadpaal overigens (stop) wordt goed rekening gehouden.
Update: ook bij ontladen bleven de mixed batterijen op âstandbyâ staan, door nogmaals te herberekenen en nom te doen gaat HWdeel weer ontladen
Je vraag was toch hoevaak ik de data ophaal via Envoy Direct? Hij roept de gegevens elke 10 seconden op van de Envoy.
Om eerlijk te zijn. Geen idee.
Dat klopt.
Dit is idd correct. Je kiest dan voor de gemixte batterijen. Het zou dacht ik ook bij de normale configuratie moeten kunnen, maar volgens mij werkt dat niet helemaal zoals bedacht. Kan je hier een bug voor inschieten.
Je moet hem dan ook op handmatig zetten, anders gaat hij na een kwartier weer over op het plan.
Ik denk niet dat hij hier een totaal ander plan gaat maken toch? Soms gaat hij het later alsnog corrigeren. Dit is voor mij heel lastig te beantwoorden. Ik laat dit zelf ook wel eens onderzoeken, maar elke keer komt claude erop uit dat het wel klopte. Mocht je het een keer zien, meteen een ticket aanmaken en duidelijk uitleggen wat er is gebeurd. En dat is nog niet zo makkelijk denk ik.
Misschien toch iets meer aan de hand hoor. Ik heb echt een json nodig om het te kunnen onderzoeken. Maak je een ticket aan?
Enig idee hoe het wat meer prio kan krijgen? ![]()
![]()
Ik denk als er meer mensen zijn die deze configuratie ook hebben. ![]()
Ticket aangemaakt met aanvullingen, stond gisteren overigens op handmatig
Ik lijk nu gek genoeg tĂłch de juiste zonnevermogen te zien in de SlimLaden dashboard (bovenste visual), deze is gelijk aan wat ik in de Goodwe portal zie staan (middelste visual). Desondanks toont Homey nog steeds (alternating) 1 van de 2 Goodwe inverters als âniet beschikbaarâ (onderste visual).
Nee, de vraag was in t algemeen hoe vaak de nieuwe Enphase Controller App (van Bram Tops) bij Loek een update gaf, omdat er âreal timeâ bij staat. Dat is dan bijna 120 sec ![]()
Overigens handige app om de produktie van de Enphase panelen even makkelijk snel uit en in te schakelen.
Hoi Roedi, de app blijft continu crashen, kan ik iets doen om het geheugengebruik te reduceren? Misschien dingen uitschakelen die voor mij niet nodig zijn? Ik zou het echt erg vinden als ik de app niet meer kan gebruiken. Ik heb hem nu tijdelijk uitgezet. 163 mb geheugengebruik.
Ik ben naarstig op zoek. Eigenlijk het enige waar ik mee bezig ben. ( naast het 21ste feestje van mijn dochter) Jij kan zelf even niets doen.
Ziet er inderdaad netjes uit. Maar je weet dat er geen losse Wago blokjes in een groepenkast mogen zitten? ![]()
Als ze er wel inzitten moeten ze op een rail in een houder geplaatst worden.
Er zat een losse wago in, maar die is er al uit. Was even een noodgevalletje voor 1 dag. Maar ik ben er van op de hoogte. Wel scherp opgemerkt. ![]()
@Roedi_de_Lion je schrijft hierboven in de introductie:
Hoe werkt het?
- Elke dag vergelijkt de learning:
- Wat was voorspeld?
- Wat was werkelijk (gemeten door Homey)
Betekent dit dat je er nog voor moet zorgen dat Homey dit goed kan meten? Of hoe doet Homey dit precies, dat meten? Je zou toch denken dat dit eigenlijk voornamelijk gewoon met de P1 / isra data gaat? Wat zijn jouw adviezen hierin, moeten we iets binnen Homey configureren voordat SlimLaden daadwerkelijk efficient zn werk kan doen?
Volgens mij bedoeld Roedi idd werkelijk verbruik = P1 data.