[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Grrrrr​:face_with_symbols_on_mouth:

Was in het weekend bij mij ook. Had de beta versie erop gezet. Als ik dan handmatig NOM instelde of naar support pagina ging, crashte de app. Het geheugengebruik zat op 102-104 mb. Paar niet gebruikte apps verwijderd van mijn homey pro 2026. Het geheugengebruik bleef hetzelfde, ook na diverse herstarts. De crashes warden er niet meer. Gisteren terug naar de reguliere app gegaan en niet meer de beta. Geheugen gebruik is nu 90-94 mb.

Gaaf. Wist ik nog niet dus morgen maar eens onderzoeken.

Inmiddels de nieuwe App voor de Envoy controller geĂŻnstalleerd.
Nu dus ook met flows de produktie aan of uitschakelen mogelijk.
Er staat in de App-beschrijving: “Monitor lokaal real-time vermogen”
Werkt dat bij jou ook realtime? Ik krijg ‘slechts’ één keer per twee minuten de data.

@Roedie, Ik heb drie Marstek E 3 accus. De firmware is 1.47 en 1.48, ik heb begrepen dat dit al wat oudere firmware is, is er reden om die (wat jouw app betreft) te updaten (Marstek biedt op mijn batterijen versie 1.48 aan, dus niets hogers). gr Ben

TOP het werkt nu (juist denk ik) Ik heb alleen het ID van de homey dongle ingevoerd

ook bedankt voor het meedenken, ik heb nu de oplossing!

helemaal top, is het wel verstandig de homey dongle te gebruiken of is de P1 van HW beter? Hij is nog niet helemaal stabiel namelijk. soms doet hij het perfect en soms even niet.

Ik poll hem elke 30 seconden.

Ik zou daar wel dezelfde firmware doen in ieder geval. De 150 serie is voor de oudere marstek Venus. Niet voor v3

Als de dongle niet stabiel is zou ik hem liever niet gebruiken. Ik gebruik de HW.

ha @Roedi_de_Lion even nieuwsgierig, denk je dat met dat Goodwe lokaal benaderen request aan de slag gaat binnen afzienbare tijd?

dat is dus het gekke, in de app is de dongle heel snel en P! van HW veel langzamer, maar beide zie ik ze niet goed. althans soms wel soms niet. ik ga nu de app slimladen verwijderen en herstart homey.

Dan ga ik het nog een keer proberen. Nogmaals bedankt om zo je ID van je onderdelen te vinden, dat wist ik niet. Ik ga je laten weten of en hoe ik hem perfect krijg.

ps u bent de ontwikkelaar van de app? Ik vraag dit omdat marstek toestaat dat er 2 accu’s op 1 fase zitten en dus totaal 6 accu’s op de 3 fases, maar die zou ik in de toekomst niet in deze app kwijt kunnen, of is daar nog nooit om gevraagt?

Gr Markus

ps keep up the good work!

:wink:

Markus

Ik durf geen foto van mn meterkast meer te plaatsen :slight_smile:

Ik bedoelde dat ik de data in de HomeyApp zelf ‘slechts’ om de 2 minuten zie veranderen.
Wat bedoel je precies met “Ik poll hem elke 30 seconden”?

Ik gebruik de homey dongle. Bij mij was deze eerst ook wat instabiel maar na het plaatsen van de externe voeding juist erg stabiel. Maar als je al een HW dongle hebt kan dat natuurlijk ook. Ook belangrijk als je meerdere p1 devices op je slimme meter hebt, een splitter met externe voeding gebruiken. De meeste slimme meters hebben een nogal krappe stroomvoorziening op hun p1 poort.

@Roedi_de_Lion ik kreeg ineens deze:

Enig idee wat deze melding inhoud?

De enige “backlog worker” ben jij toch :face_with_peeking_eye::rofl:

Ik was rond die tijd wel wat aan het spelen met de tp-link access points. Maar meestal als het ip-gerelateerd is dan heb ik andere meldingen.

Was eenmalig en alles werkt goed, maar ben even benieuwd.

Daar ben ik mee aan het stoeien, ik heb beide namelijk, maar de app deinstaleren en homey herstarten heeft veel goeds gedaan.

Zet ik 2 omvormers zo goed in het systeem?