[APP][Pro] SlimLaden voor Thuisbatterij - Marstek, Sessy, Homewizard, IndeVolt, Victron, AlphaESS en Nexus(Zonneplan)

Hoi Ger, bedankt voor je reaktie. Ik heb het aangepast in de app. Heb je al mogen ervaren of het ook werkt?

Yep, ik was net op tijd met de laatste negatieve prijzen.
Het lijkt eerst alsof het te laat is maar dat heeft waarschijnlijk met de belastingen en opslag te maken. Daardoor is de epexprijs weliswaar al negatief maar ‘onze’ prijs nog niet.

Ahhh. Ik zie Het idd ook. Maak je een ticket aan?

Ziet er wel heel mooi uit moet ik zeggen! Netjes!

Maar nu nog een installersaccount. Ben er een tijd mee bezig geweest, maar is niet gelukt.

Waarom heb je die nodig? Behalve dat het leuk is.

Het is leuk, maar er is ook een nieuwe app Enphase Controller en dan kun je via flow’s de zaak besturen.

Strak werk, Top

Dankjewel. Was wel even een klus. :downcast_face_with_sweat:

Heb je het zelf gedaan?

Ja, ik heb ooit elektrotechniek gestudeerd. :grin:
Ook heb ik er een omschakelaar tussen gezet zodat ik bij stroomuitval mijn accu in kan zetten.

Oh dat wel mooi. Wat kostte dat? Normaal iets van €1000 denk ik

Zit alleen al voor 1200,- materiaal in.
Zeg even wat anders, mijn app crasht met enige regelmaat, gebruikt dan blijkbaar te veel geheugen. Dat moet toch ergens aan liggen. Het is vreemd dat anderen er geen last van hebben, ik heb gewoon een homey pro. Heb ik dan iets ingesteld wat veel geheugen gebruikt of zo. Homey uitgezet half uur later weer aan, maar geen resultaat. Heb de laatste versie van slimladen.

Je bent niet de enige. Laatst was er ook al iemand met problemen. De app zit op de rand. Zelf heb ik er ook last van.
Bij jou gaat hij echt stoppen? Ook op een bepaalde tijd?

Ja, bij mij stopt hij en alles gaat op rood. Anders moet je claude eens vragen om de app op dieet te zetten.:joy:

Bij mij is de widget in Homey Dashboard er al een paar keer mee gestopt. Lijkt bij mij geen geheugen porobleem te zijn. Slimlade draait wel gewoon

Misschien echt een beginners vraag, maar ik krijg het echt niet gevonden. Ik heb 2 marstek accu’s zonnepanelen en een laadpaal, alles werkt in homey echt zuper blij mee, maar nu komt het. Ik gebruik de slim laden app echt een aanwinst. Uiteraard heb ik daarin al heel veel geprobeerd. Ik zie keurig wanneer de accu’s laden, af en toe zie ik ook war de panelen opleveren, en af en toe zie ik wat het huis vraagt. Op het moment dat ik de laadpaal gebruik, (kritisch aparaat) zie ik dat ook en schakelt hij keurig de accu’s uit.ik zou alleen graag ook continue willen zien wat de zonnepanelen en het huis verbruiken. Weet iemand misschien een oplossing? Of kan ik alles beter opnieuw installeren en ergens een buffer schonen ofzo. Nogmaals ik heb veel geexperimenteerd en het kan ook gewoon aan mijn instellingen liggen, maar ik krijg het niet gevonden…

Zoals je in de 2e foto kunt zien ineens de panelen wel zichtbaar… maar het huis nog niet…

ps als het goed is plaats ik hem nu wel in de goede topic…

Bij P1 staat N/A. Die kan hij dus niet vinden. Je gaat naar Homey Developer Tools en zoekt daar het id op van je p1 meter.

Vervolgens ga je naar het het Energie verbruikspatroon device
image
, naar de geavanceerde settings:

Vul daar het id in en de naam van je device:

Bij databronnen op dashboard.html moet je een groene P1 meter gaan zien.

Hetzelfde doe je daar voor je solar device:

Dan check je bij settings.html de capabilities en kijkt of daar wel waarden komen te staan:

(ik heb hier niets staan omdat hij rechtstreeks mijn Envoy benaderd)

Huis wordt berekend met onder andere je net afname/injectie. Die werkt niet als ik het zo zie. Wat voor P1 meter gebruik je? Als die werkt in het diagram, dan maakt ie de som p1 minus laadstroom thuisaccu plus zonneopbrengst minus verbruik kritisch apparaat is je huisverbruik.

Ow, zie nu dat @Roedi_de_Lion ook al antwoord gaf. Maarja, nu is post 5000 wel voor mij :winking_face_with_tongue: